• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

OJ vad jag är trött nuförtiden! Hur tidigt jag än lägger mig på kvällen och hur mycket jag än vilar på dagen är jag alltid helt galet trött! Det är ju inte järnet för det var jättebra förra veckan. Kanske bara är kroppens sätt att förbereda sig? Vad vet jag.. Dessutom har foglossningen ökat känns det som. Vaknar varannan timme på natten med sån jäkla värk i höfterna och ljumskarna så det är inte klokt. Men nu är det som sagt inte långt kvar. Har iaf letat fram bebiskläderna nu, yay! Så idag blir projektet att tvätta dem och leta fram bb-väskan. Om jag orkar...

• trollet83

Blev äntligen utskrivna från sjukhuset i lördags..provet hade då stått stilla och därmed fick vi åka hem. Sov en sista natt på sjukhuset mellan fre-lörd för orkade inte åka emellan en gång till..så hinner tyvärr inte in o läsa så mkt här tyvärr..

Ni andra har erat roliga kvar;=)Hoppas få se lite fler bebisar snart;=)

• Milou88

Igår eftermiddag när jag kom hem hade mina vänner ordnat med en babyshower till mig och bebisen.
    Fixat med massa gott fika, presenter och roliga gissningslekar.
    Blev väldigt chockad, hade verkligen ingen aning om detta..

Idag går jag in i v36, allt är färdigt och nu får lillen gärna komma! :D

• juskus

Milou88-åh vad mysigt med en sån överraskning:)

Ska til bm imorgon, vi ska prata om att tidigarelägga snittet, har inga större förhoppningar att det gå igen, jag sover inte, och blir bara mer och mer deppig....varje dag är en kamp, dessutom "måste" jag hålla barnen hemma från förskolan, då det är en explosion av vattkoppor, har ingen lust att få det hem till en nyfödd, men de kan ju redan vara smittade men om det är så så är det ju inte så mycket att göra åt det...

Har idag känt mig extremt konstig, mensvärk som inte gått över och ont lite här och var med sammandragningar och tryck neråt...illamående och allmänt dssig i huvet....

ojoj vilket positivt inlägg:)

floff-usch det är ju knäckande att vara sådär trött, men har du barn sen innan eller får du vila på dagarna?

• Floff

Juskus: Oj jobbigt med vattkoppor! Förstår att ni vill undvika att få hem det just nu. Jag hade hoppats att vi skulle ha klarat av vattkoppor vid det här laget, men vi har haft tur eller otur beroende på hur man ser det Ja jag har alltså en grabb på 2 år. Han går på förskolan på dagarna så jag får förbereda och vila, men några kvällar i veckan (som idag) är jag själv med honom då mannen jobbar kväll. Det är tufft, men det går

• juskus

Floff-vi hade gärna tagit vattkoppor om det inte hade varit för att bebis kommer senast nästa onsdag, barnen va där i fredags och 2 insjuknade under helgen, så risken finns ju att de redan är smittade, men det går ju inte att göra så mycket åt. Det "jobbiga" är att min man går på sitt skift på onsdag och jobbar fram till snittet, då får jag ta ett tungt lass som är vidrigt jobbigt nu:(

• emeilee

Var hos BM idag och gjorde vanlig rutin kontroll. Gått upp 14kg sedan inskrivningen men inget som hon tycker syns. Bara en jättemage som står rätt ut. Ska på ytterligare ett TUL imorgon då SF måttet var 40 och jag är i v37+3. BM diskuterade lite hur jag stod inför en igångsättning osv då hon rekommenderar det. Bebisen har legat på normalstorlek alla TUL men jag har väldigt mycket fostervatten vilket inte heller är bra.
    Helt plötsligt blev allt väldigt verkligt men självklart tar vi igångsättningen om de rekommenderar det. Bebis är ju klar i kroppen :) Bara föräldrarna som trott att det är 4v kvar.,,..

Trollet83, du blev väl igångsatt? Hur var det? Något jag bör tänka på?

• Thelma08

Jag blev igångsatt med min första och va då öppen 1,5 cm och tappen va "mogen"
    Och den förlossningen var hur bra som helst. Hade väldigt kraftiga och täta krystvärkar sa bm efteråt men jag tyckte inte det va så farligt.
    Dom tog hål på hinnorna kl 10, kl 11 sattes droppet vid 18,30 va jag fullt öppen och krystvärkarna började, kl 20.44 kom han

• Kryssarinnan
    Floff skrev 2012-03-26 16:53:52 följande:
    Juskus: Oj jobbigt med vattkoppor! Förstår att ni vill undvika att få hem det just nu. Jag hade hoppats att vi skulle ha klarat av vattkoppor vid det här laget, men vi har haft tur eller otur beroende på hur man ser det Ja jag har alltså en grabb på 2 år. Han går på förskolan på dagarna så jag får förbereda och vila, men några kvällar i veckan (som idag) är jag själv med honom då mannen jobbar kväll. Det är tufft, men det går
    Hm... undrar om inte vi var med i samma "Ankomstgrupp" när våra första barn kom i november 2009. Jag hängde mest på AFF då och hette "Mamz". Nu är jag mest i gruppen på Facebook: https://www.facebook.com/groups/143708542401008/ dit alla som väntar barn i april självklart är välkomna. 
  • Floff

Kryssarinnan: Ja jag känner igen Mamz! Kul! Ska kika på Facebook-gruppen när jag kan sätta mig vid datorn.

Svar på tråden Aprilbebis 2012