• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Längtan efter 3

Floff: Lycka nu till!! Hoppas värkarna kommer igång av sej själv snart ;) Väntar med spänning på uppdatering sen :)

• No ordinary love

Nu är man lite avis Floff :)
    Själv önskar man att man blev av med den stora klumpen på magen rätt så omgående...

Lycka till nu, hoppas du får genomgå en komplikationsfri förlossning :)

Snart får du se och mannen träffa ert underverk Hjärta 

• Thelma08

Åå vad spännande Floff lycka till!!

• Thelma08

Åå vad spännande Floff lycka till!!

Lite avis på att det inte händer nått här

• emeilee

Åhh Floff! Håller alla tummar och tår för dig!! Vi har också BF 12 april men det verkar som om vi får vänta lite till

Vi var ju på TUL igår. Bebis har ökat rätt mycket i vikt så just nu ligger vi +13% över det normala. I dagsläget beräknas det lilla livet väga ca 3550g. Man förstod att det var svårt att mäta bebisen nu när det gått så långt. Går in i v38+0 imorgon så nu är det inte långt kvar.
    Igår när vi kom hem så hade jag hemska smärtor nertill. Antar att det är förvärkar då de kom med en stund mellanrum och höll inte i sig så länge. Puh, jag som ska ha första bebisen kan nog inte föreställa mig hur ont detta kommer att göra.
    Tur det för med sig något riktigt gott så det är värt allt :D   

• fjälla

Åh så spännande med bebis för Floff!

Har en viktfråga till er...  Jag har väl gått upp normalmycket i vikt för mitt start-bmi, för 1 vecka sedan (36+0) ca 13 kg. På slutet har jag ökat med ca 1/2 kg per vecka vilket känns helt okej. Vägde mig nu imorse och har då gått upp 2 kg på en vecka! Känns lite väl drastiskt :-/ Kan inte se att jag har ätit till mig dessa... Har inte protein i urinen (tog med en extra sticka från bm sist) och haft normalt tryck vid kontrollerna, dock är det snart 2 veckor sen jag va hos bm. Lite orolig för havandeskapsförgiftning för min mamma hade det. Första barnet.

• Poppee

Wohoo heja floff! Va kul, blir ju lite avis haha! Lycka till nu tjejen!

• Längtan efter 3

fjälla: Såhär i slutet brukar man samla på sej massa vätska, det är inte det?! Visa inte stickan något och du inte har andra symtom så kan du nog va lugn. Men visst, oroar det dig så ring din bm!!

• lima76

floff: så spännande för dig!

emeilee: passa på att öva lite andning och avslappning på dina förvärkar..  om du hittar en teknik som passar dig har du ett redskap när det sätter igång på riktigt! en teknik är långa djupa andetag genom näsan där du pressar ut magen vid inandning. en annan är ett lugnt andetag genom näsan in och sedan ut genom munnen med ett litet "puh"

fjälla: tycker nog också att du ska ringa bm om du är orolig.. jag tycker min vikt hoppar lite hit och dit beroende på när på dygnet jag ställer mig på vågen men eftersom din mamma hade hf skadar det ju inte med en extra koll. hoppas allt är ok!

jag hade också bf 12 april men blev flyttad på rul till den 21. dock tror jag mer på den 12, det stämde på ul i vecka 7 och 12 plus att om den 21:e är rätt så plussade jag typ två dagar efter ägglossning.. men jag har gått över 10 dagar med de andra två så jag hamnar nog i slutet av april ändå.. men har börjat känna mig så där enormt höggravid nu så det hade ju inte gjort ngt om det kom igång lite tidigare..

var iaf hos bm igår och lillfisan är mer eller mindre fixerad och det var ju skönt.. jag har gått upp 14 kilo sen inskrivningen (men 23 jämfört med vanlig icke-gravid-vikt) kontrollodlingen jag gjorde visade på bakterier igen så jag har fått en ny runda pencillin...

Svar på tråden Aprilbebis 2012