• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Karisma

Grästuva: Va tråkigt det med din mamma. Inge roligt då sånt händer. :( Har själv förlorat min mor och det är tungt.

4små: Grattis till Nathaniel. :)

Skönt att höra att man inte är den enda om detta enorma tryck neråt. Man får ju ibland tvärstanna bara för attd et är omöjligt att röra sig framåt. Blir spännande att sitta en hel helg på olika sporthallar. Min äldsta pojk (8år) ska spela i UmeåCupen. Hoppas verkligen de vinner sin åldersgrupp. :)

/K   

• lima76
    Karisma skrev 2012-03-29 09:50:41 följande:

Skönt att höra att man inte är den enda om detta enorma tryck neråt. Man får ju ibland tvärstanna bara för attd et är omöjligt att röra sig framåt. Blir spännande att sitta en hel helg på olika sporthallar. Min äldsta pojk (8år) ska spela i UmeåCupen. Hoppas verkligen de vinner sin åldersgrupp. :)

/K   
    det hade jag aldrig fixat.. just nu känns det som om jag släpar mig igenom dagarna. har fått ont i hela bäckenet igen och tycker att allt känns obekvämt och jobbigt... blä...
    jag lånar ut en tumme åt din pojke och hoppas också att han vinner ;)
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-03-29 09:54:23 följande:
    det hade jag aldrig fixat.. just nu känns det som om jag släpar mig igenom dagarna. har fått ont i hela bäckenet igen och tycker att allt känns obekvämt och jobbigt... blä...
    jag lånar ut en tumme åt din pojke och hoppas också att han vinner ;)

Jag kommer få igen för det sen det vet jag. Vaderna kommer vara ännu fetare (om det nu är möjligt) och jag kommer ha enorm värk i höften. Men det är sista matcherna för denna säsongen i innebandy så jag bara måste vara där. :P Han är född 04 och spelar i ett lag med pojkar födda 02-04 och de har spelat i 02 serien hela vintern. Denna cup har tränarna valt att enbart 03-04 ska spela och då mot andra 03or. Därför extra spännande att se hur de mäter sig mot dessa grabbar. :) Känns bra att du lånar ut en tumme, känner på mig det kmr hjälpa dem. :) Denna veckan har jag gjort absolut ingenting för att kanske kunna vila upp mig lite inför helgen. (Hade en tuff helg förra helgen åxå med mkt inbokat)

/Kristina 
  • fjälla

Jag nojade ju lite igår för att jag gått upp så mkt mer denna vecka, men ägnade gårdagen åt att dricka mängder med vatten och grönt te (och KISSA!). Och vips så hade jag tydligen pinkat bort 1,5 kg från igår morse till idag. Så samlar ni på er vätska: DRICK så mkt det går!

• 4 små

tack för all grattis!! Såå mysigt att ha en bebis i huset igen

Har gått ned 2kg från igår till idag -i bara vätska. Så det blir till att fortsätta stjälpa i sig vatten och te! 

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-23 (son) -planerat snitt
  • Karisma
    4 små skrev 2012-03-29 11:46:13 följande:
    tack för all grattis!! Såå mysigt att ha en bebis i huset igen

Har gått ned 2kg från igår till idag -i bara vätska. Så det blir till att fortsätta stjälpa i sig vatten och te! 

Åhh hoppas själv på att minst 15kg vätska försvinner första veckan. :P Möjligt? Vem vet... haha
  • Floff

Hej alla och tack för alla lyckönskningar!

Igår kväll kl 21.37 föddes vår lille skrutt! Två veckor för tidigt, 2270g och 48cm. Han är så himlans liten och gosig och har mest sovit och snuttat sen han kom ut. Förlossningen gick bra men moderkakan ville inte släppa, så en timme efter han kom ut fick jag rullas ner på operation, sövas och så plockade de ut den. Tre timmar senare var jag tillbaks hos mina pojkar Nu vilar vi ut på BB och åker troligtvis hem imorgon.

Lycka till allihop, kämpa på med magarna!

• Karisma
    Floff skrev 2012-03-29 12:12:43 följande:
    Hej alla och tack för alla lyckönskningar!

Igår kväll kl 21.37 föddes vår lille skrutt! Två veckor för tidigt, 2270g och 48cm. Han är så himlans liten och gosig och har mest sovit och snuttat sen han kom ut. Förlossningen gick bra men moderkakan ville inte släppa, så en timme efter han kom ut fick jag rullas ner på operation, sövas och så plockade de ut den. Tre timmar senare var jag tillbaks hos mina pojkar Nu vilar vi ut på BB och åker troligtvis hem imorgon.

Lycka till allihop, kämpa på med magarna!
    Grattis. :)

Vilken liten rackare du fått, mmins när jag jämförde min klump på 4090g med de som vägde runt 2000g. Stoor skillnad. :)

Gud så mysigt..... Längtar, nu är det bara max 2v kvar innan min skrutt kmr. :)    
  • No ordinary love

Grattis till alla er som har hunnit få barn i tråden Hjärta

Jag längtar galet mycket nu och hoppas innerligt att det sätts igång snart.

Svar på tråden Aprilbebis 2012