• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee
    Floff skrev 2012-03-29 12:12:43 följande:
    Hej alla och tack för alla lyckönskningar!

Igår kväll kl 21.37 föddes vår lille skrutt! Två veckor för tidigt, 2270g och 48cm. Han är så himlans liten och gosig och har mest sovit och snuttat sen han kom ut. Förlossningen gick bra men moderkakan ville inte släppa, så en timme efter han kom ut fick jag rullas ner på operation, sövas och så plockade de ut den. Tre timmar senare var jag tillbaks hos mina pojkar Nu vilar vi ut på BB och åker troligtvis hem imorgon.

Lycka till allihop, kämpa på med magarna!
    Åhh!!! Stort grattis! Så underbart att allt gick bra!! :)
  • Omorfia
    Floff skrev 2012-03-29 12:12:43 följande:
    Hej alla och tack för alla lyckönskningar!

Igår kväll kl 21.37 föddes vår lille skrutt! Två veckor för tidigt, 2270g och 48cm. Han är så himlans liten och gosig och har mest sovit och snuttat sen han kom ut. Förlossningen gick bra men moderkakan ville inte släppa, så en timme efter han kom ut fick jag rullas ner på operation, sövas och så plockade de ut den. Tre timmar senare var jag tillbaks hos mina pojkar Nu vilar vi ut på BB och åker troligtvis hem imorgon.

Lycka till allihop, kämpa på med magarna!
    Så härligt, grattis! {#emotions_dlg.flower} Det  känns som att alla andra får små (normala) bebisar. Lite avis blir jag.

Enligt TUL idag väger min unge redan 3,8 kg så på måndag sätter vi igång med hinnsvepning och ser om det händer något.
  • Floff

Oj såg nu att jag skrev fel vikt! 2870g ska det vara! Lite större men fortfarande yttepyttig

• Poppee

Grattis till bebisen.. nu börjar de komma bebisar hoppas min e villig att hänga på snart haha

• Evli3

grattis till bebisarna :D

Själv har jag 9 dagar kvar men är inställt på åtminstone 14 om inte mer...
    fast mina sammandragningar har blivit väldigt många fler och han är väldigt långt ner i magen/bäcknet...

Fler som känt att sammandragningarna ökat? Dem gör inte ont, men infinner sig så fort jag reser mig upp eller byter position av något slag...

• juskus

Ggrattis till bebisarna.... imorgon får vi träffa våran bebis, har mått dåligt en längre tid psykiskt så de beslutade att plocka ut henne några dagar tidigare...är 38+2 imorgon

• No ordinary love
    juskus skrev 2012-03-29 20:37:06 följande:

Ggrattis till bebisarna.... imorgon får vi träffa våran bebis, har mått dåligt en längre tid psykiskt så de beslutade att plocka ut henne några dagar tidigare...är 38+2 imorgon

Jag ska eventuellt plocka ut min med, ska på ett läkarbesök på tisdag och då får jag svar om de går med på det. Jag har precis samma anledning som du.

Hoppas det går bra för dig, ska de sätta igång dig eller blir det ett ks? 
  • juskus

No ordinary love- Det blir kejsarsnitt, hoppas vi slipper vänta alltför länge iaf:) får vi har ingen speciell tid, det blir när det är ledigt

Åh hoppas de lyssnar på dig och att du får träffa bebis mycket snart, så tråkigt att inte få må bra, vilken vecka är du i?

• No ordinary love

Jag är i v. 37+5 idag

Jag håller tummarna med, men jag vill inte ha ks om det inte är ett måste.... 

• juskus

No ordinary love- men om du inte vill ha ks, lär de väl sätta igång dig istället, håller tummen:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012