• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Längtan efter 3: Tack snälla ni

Nu är vi iaf hemma från sjukhuset. CTGn såg bra ut så nu är det bara att avvakta värkarna! Har inget hänt på fredag så ska vi ringa in kl 12.00 då. Har ju redan nu sammandragningar och de gör visserligen en aning ont, men inte tillräckligt. Skönt att få ligga hemma i sin egen säng och vila nu ett tag iaf. Men jobbigt psykiskt, har så mycket jag skulle vilja göra klart så jag blir stressad. Och så fort jag reser mig och går så kommer en syndaflod av vatten, så just nu får alla ofärdiga grejer vänta.

• lima76
    4 små skrev 2012-03-28 13:36:50 följande:
    Idag är lille Nathaniel 5dgr gammal -en riktig liten sötnos har vi fått!!! 46cm lång och 2600g tung vid födseln är han den minsta av våra! Allt har gått bra i det stora hela -amningen funkar dåligt och jag hade inget avslag -precis som förra gången mao och väldigt väntat. Så lite ersättning redan på BB till Nathaniel och så livmodersammandragande medel åt mig så skulle allt bli bra var det tänkt... fick dock en allergisk reaktion på medicinen så jag svullnade upp i hela ansiktet och fick åka tillbaka till akuten första natten hemma. Men med lite antihistamin så löste det sig och nu är vi hemma igen
    men oj! Grattis!! (jag hade missat att du redan fått)  Inte så kul med allergiska reaktioner men härligt att ni är hemma och mår bra nu! du får gärna lägga upp en bild så vi får beundra lille Nathaniel?
  • Omorfia
    emme 86 skrev 2012-03-28 12:30:17 följande:
    Har vart hos bm idag o de visade sig att bebisen ligger i tvärläge. :-/
    Så imorgon bitti kl.8.15 skall jag infinna mig på förlossningen för ett vändningsförsök, blir till att packa klart bb-väskan ikväll.
    Måtte vändningen lyckas o att bebisen håller sig kvar där!
    Lycka till!
    Idag är lille Nathaniel 5dgr gammal -en riktig liten sötnos har vi fått!!! 46cm lång och 2600g tung vid födseln är han den minsta av våra! Allt har gått bra i det stora hela -amningen funkar dåligt och jag hade inget avslag -precis som förra gången mao och väldigt väntat. Så lite ersättning redan på BB till Nathaniel och så livmodersammandragande medel åt mig så skulle allt bli bra var det tänkt... fick dock en allergisk reaktion på medicinen så jag svullnade upp i hela ansiktet och fick åka tillbaka till akuten första natten hemma. Men med lite antihistamin så löste det sig och nu är vi hemma igen
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
    Floff skrev 2012-03-28 14:51:23 följande:
    Längtan efter 3: Tack snälla ni

Nu är vi iaf hemma från sjukhuset. CTGn såg bra ut så nu är det bara att avvakta värkarna! Har inget hänt på fredag så ska vi ringa in kl 12.00 då. Har ju redan nu sammandragningar och de gör visserligen en aning ont, men inte tillräckligt. Skönt att få ligga hemma i sin egen säng och vila nu ett tag iaf. Men jobbigt psykiskt, har så mycket jag skulle vilja göra klart så jag blir stressad. Och så fort jag reser mig och går så kommer en syndaflod av vatten, så just nu får alla ofärdiga grejer vänta.
    Snart så! Jag blir så avis...
  • emeilee
    Åh stort GRATTIS!!! Har helt missat detta jag med :)

Fick idag en utbetalning från FK, är helt chockad då läkaren i princip sa till mig att det är omöjligt att bli sjukskriven med tanke på att jag är så långt gången i graviditeten, men allt såg bra ut och de har godkänt min sjukpenning. TJOHO!!!! Nu kan jag andas lugnt och vara sjukskriven till BF 12/4 och därefter tar jag ut årets semester så föräldradagarna börjar först att ticka på i maj någon gång. Skönt!
  • Kryssarinnan

4 små: grattis!

Floff: spännande! Det är så overkligt att man kommer att gå igenom allt det där igen...  

• emeilee

Nu känns det snart som om jag skriver hela tiden men det är mycket funderingar som kommer och går. Vad packar ni i Er BB väska till er själva? Har 2v kvar till BF imorgon och känner att jag vill ha den klar. Tips mottages tacksamt :)

• Majsan242
    emeilee skrev 2012-03-28 21:08:11 följande:
    Nu känns det snart som om jag skriver hela tiden men det är mycket funderingar som kommer och går. Vad packar ni i Er BB väska till er själva? Har 2v kvar till BF imorgon och känner att jag vill ha den klar. Tips mottages tacksamt :)
    Har packat choklad och isotona sportdrycker - fast mannen går o nallar på chokladen hela tiden så jag får påminna honom att fylla på jämt ;)

• Miss Giggle

Hej tjejer!
    Grattis till alla bebisar! Låter ljuvligt!!!
    Och Floff: förhoppningsvis är du i full gång när jag skriver detta. Håller tummarna r dig- kommer bli superbra!!!

Igår var jag hos BM och gissa vem som vänt på sig?! Busfrö!
    Tog bara 3 BM för att konstatera det. men men. Inte orolig, för efter att de känt o tryckt så vände hon sig rätt. Så det finns gott om plats så vi diskuterade inte ens vändningsförsök. Får se nästa gång hur hon ligger. De tar nog ställning då ist. Är i v38 då.
    Men om hon ligger i säte o de inte kan vända henne vill jag ha ks. Det kan man väl få? För jag vill inte föda i säte....

• Omorfia
    Miss Giggle skrev 2012-03-29 06:12:53 följande:
    Hej tjejer!

Grattis till alla bebisar! Låter ljuvligt!!!

Och Floff: förhoppningsvis är du i full gång när jag skriver detta. Håller tummarna r dig- kommer bli superbra!!!

Igår var jag hos BM och gissa vem som vänt på sig?! Busfrö!

Tog bara 3 BM för att konstatera det. men men. Inte orolig, för efter att de känt o tryckt så vände hon sig rätt. Så det finns gott om plats så vi diskuterade inte ens vändningsförsök. Får se nästa gång hur hon ligger. De tar nog ställning då ist. Är i v38 då.

Men om hon ligger i säte o de inte kan vända henne vill jag ha ks. Det kan man väl få? För jag vill inte föda i säte....

Jag tror inte att det finns något sjukhus som vägrar snitt vid sätesläge. Tvärtom finns det sjukhus som vägrar vaginal födsel vid säte så vill man föda vaginalt måste man kolla att ens sjukhus godkänner det. Det brukar ofta gå bra vid sätesförlossningar, men eftersom snitt är så vanligt är erfarenheten av sätesförlossningar låg i Sverige. Jag är absolut inte för snitt i onödan men hade min unge inte vänt sig så hade jag bokat in snitt. Hellre planerat än akut.
  • lima76
    emme 86 skrev 2012-03-28 12:30:17 följande:
    Har vart hos bm idag o de visade sig att bebisen ligger i tvärläge. :-/
    Så imorgon bitti kl.8.15 skall jag infinna mig på förlossningen för ett vändningsförsök, blir till att packa klart bb-väskan ikväll.
    Måtte vändningen lyckas o att bebisen håller sig kvar där!
    hoppas vändningen går bra idag!
Svar på tråden Aprilbebis 2012