emme 86 skrev 2012-03-28 12:30:17 följande:
Har vart hos bm idag o de visade sig att bebisen ligger i tvärläge. :-/
Så imorgon bitti kl.8.15 skall jag infinna mig på förlossningen för ett vändningsförsök, blir till att packa klart bb-väskan ikväll.
Måtte vändningen lyckas o att bebisen håller sig kvar där!
Lycka till!
4 små skrev 2012-03-28 13:36:50 följande:
Idag är lille Nathaniel 5dgr gammal -en riktig liten sötnos har vi fått!!! 46cm lång och 2600g tung vid födseln är han den minsta av våra! Allt har gått bra i det stora hela -amningen funkar dåligt och jag hade inget avslag -precis som förra gången mao och väldigt väntat. Så lite ersättning redan på BB till Nathaniel och så livmodersammandragande medel åt mig så skulle allt bli bra var det tänkt... fick dock en allergisk reaktion på medicinen så jag svullnade upp i hela ansiktet och fick åka tillbaka till akuten första natten hemma. Men med lite antihistamin så löste det sig och nu är vi hemma igen

Grattis!

Floff skrev 2012-03-28 14:51:23 följande:
Längtan efter 3: Tack snälla ni
Nu är vi iaf hemma från sjukhuset. CTGn såg bra ut så nu är det bara att avvakta värkarna! Har inget hänt på fredag så ska vi ringa in kl 12.00 då. Har ju redan nu sammandragningar och de gör visserligen en aning ont, men inte tillräckligt. Skönt att få ligga hemma i sin egen säng och vila nu ett tag iaf. Men jobbigt psykiskt, har så mycket jag skulle vilja göra klart så jag blir stressad. Och så fort jag reser mig och går så kommer en syndaflod av vatten, så just nu får alla ofärdiga grejer vänta.
Snart så! Jag blir så avis...