• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Jag vet inte vad det kan va men jag hade ringt fl och frågat dom.

• MissSandra

Om de är ljusbruna kan ju bero på att slemmisen håller på att lossna och tappen mjuknar. Men du kan alltid ringa och kolla med dem.

• lima76
    emeilee skrev 2012-04-06 14:13:05 följande:
    Hoppas att någon läser detta trots långfredag. Märkte igår av att flytningarna blivit aningens färgade. Idag har de helt ändrat färg och blivit ljusbruna...något någon annan fått? Bör jag ringa FL?
    tror också det kan vara början till slempropp eller teckningsblödning, i vilket fall så borde det betyda att förlossningen är på gång. spännande!
  • Majsan242

bf idag men ingen bebis i sikte, tur det för jag ska se let's dance ;) mor är lite jobbig, ringer mig varje dag nu och smsar och frågar om allt är ok hela tiden... idag fick jag säga till på skarpen att hon kommer vara den första jag hör av mig till när något händer. tycker mest det är tråkigt att hon oroar sig så ...

• emeilee

Tack för era svar! Har packat BB väskan idag och inhandlat det som behövs för maken på förlossningen och BB om det nu skulle dra igång. Vi har ju BF den 12:e men BM har "varnat" oss för att den kan komma tidigare då det inte finns mycket till plats kvar i magen.

Väntar med spänning på att det kan dra igång : )

• lima76

jag är lite avis på er som det dragit igång för.... så spännande!! samtidigt är jag så trött i kroppen efter för mycket boande att jag vet inte om jag orkat med en förlossning just nu...

jag fick iaf snusa på en liten bebis idag, det var ju bara så mysigt att sitta och känna den lilla bebiskroppen bli tyngre och tyngre när hon somnade mot min axel.. jag fick en del sammandragningar när jag satt med henne, kanske funkar som igångsättningsmetod att kela med en liten? ;)

fortf inte packat väskan men iaf hittat en väska att packa, alltid en början.. vet inte varför jag drar på det så mkt, likadant med förlossningsbrevet, är precis som att det är JÄTTEjobbigt och hittar ursäkter hela tiden..

• Miss Giggle

Lima: jag är likadan. Vill att det ska sätta igång. Men är nog inte redo riktigt än. Sängen är inte på plats, väskan opackad och hennes kläder är inte färdigtvättade.

Har börjat få mer och mer ont i fogarna. Grät igår så ont jag hade. Kunde knappt komma upp ur sängen nyss. Denna gången kan jag riktigt känna hur tufft det är jmf m första barnet.
    Om jag får mer ont nu så vet jag inte vad jag ska ta mig till.

• juskus

Åh vad spännande med alla som fått känningar:) till er som har det tufft nu i slutet, jag lider med er, men snart har ni er belöning hos er, och ojoj vad fort man glömmer det jobbiga:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012