Miss Giggle skrev 2012-04-02 07:05:08 följande:
Nä så får inte jag. Tror det bara är bebis som busar och trycker.
Hade psykbryt inatt. Maken kom hem igår m, rätt säkert, en bruten fot. Han kan inte stå eller gå på den, och den är svullen till tusen.
Det blev bara för mkt för mig.
Vem ska köra till sjukhuset? Vem hjälper till med allt annat som ska bäras och fixas? Jag har det redan tufft med Hannah som är så mammig att hon vill krypa tillbaka in i magen igen.
I natt var det så synd om mig ska ni tro. Tjöt gjorde jag. Men så kunde jag ju inte gnälla hos maken riktigt för det är ju synd om honom som det är, och han kunde ju inte hjälpa det.
Bara så jävla dålig timing. Så ego jag var/är.
Får se vad doktorn säger idag.
Fy så opepp! Jag tvingade min man att stanna hemma från sin innerbandy igår (med största dåliga samvetet någonsin) och han får typ inte göra mycket alls förutom att vara med mig. Skulle nog reagerat som du om han kom hem med bruten fot. Ojoj. Hoppas att det är något som läker fortare än fort.
Jag behöll lugnet nu när min "taxi" åkte till fjällen i en vecka i alla fall. "ring om det är nått" jo tack. Man är rätt så beroende av omgivningens förståelse och möjlighet att ställa upp. Vi tänker ringa en "vanlig taxi" om det sätter igång nu då mannen inte har körkort än. Lite irriterande då vi har bilen stående utanför dörren.
Är så trött på att vara gravid nu. Även om det är fantastiskt! Kan inte förstå att det är så lång tid kvar bara... 24 dagar har ALDRIG känts så lååångt. (att gå över tiden känns så overkligt)