• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Evli3
    fjälla skrev 2012-04-02 12:20:12 följande:
    Evli3: min mage blir likadan, ser nästan lite fyrkantig ut.
    Ja exakt så får jag, fyrkantig :D Annars rund och fin...
  • Karisma

Kollade mitt midjemått för nga dagar sedan, ligger på 124cm. :P De ni är inte att leka med. ;) ligger på +21kg och har stått stilla sista tiden så hoppas det inte ökar nå mer. :)

/K

• Omorfia

Var på spec-MVC idag igen och gjorde en hinnsvepning. Känner inget mer än att jag är öm. På onsdag ska jag tillbaka dit och då bestäms ett datum för igångsättning. Borde bli en bebis den här veckan alltså. Är i v. 37+6 idag.

• Poppee
    Karisma skrev 2012-04-02 13:01:14 följande:
    Kollade mitt midjemått för nga dagar sedan, ligger på 124cm. :P De ni är inte att leka med. ;) ligger på +21kg och har stått stilla sista tiden så hoppas det inte ökar nå mer. :) /K

Precis som mig haha! Snart gått upp 25kg och har också 124cm runt mig haha
  • Längtan efter 3

Omorfia: Berätta mer... hur går d till? Blir man hemskickad igen???? Blir man inte igångsatt i samband me d? Jag ska in imorron å lämnar fanimej inte sjukhuset utan mina bebisar!!!!!

• Karisma
    Poppee skrev 2012-04-02 15:44:22 följande:

Precis som mig haha! Snart gått upp 25kg och har också 124cm runt mig haha

Haha men så skönt att höra. Vågar nog inte mäta magen igen OM den hunnit öka ngt. :P  Tror helt ärligt jag kmr öka iaf 2kg till, jag  har godis och kakförbud från 16april så det gäller att smaska på nu. ;)

/K
  • Poppee
    Längtan efter 3 skrev 2012-04-02 15:51:10 följande:
    Omorfia: Berätta mer... hur går d till? Blir man hemskickad igen???? Blir man inte igångsatt i samband me d? Jag ska in imorron å lämnar fanimej inte sjukhuset utan mina bebisar!!!!!

Håller med är inte min ute efter söndag så slår jag läger inne på fl... Nu e jag less på min ischias och foglossning! Jag känner inte mig som en människa längre
  • Poppee
    Karisma skrev 2012-04-02 15:55:13 följande:
    Haha men så skönt att höra. Vågar nog inte mäta magen igen OM den hunnit öka ngt. :P  Tror helt ärligt jag kmr öka iaf 2kg till, jag  har godis och kakförbud från 16april så det gäller att smaska på nu. ;) /K

Ja jag har sagt att så fort bebisen är ute så är det no more sugar!
  • Längtan efter 3

Poppee: Vilken vecka är du i? Jag är i 38 med tvillingar å trodde absolut inte att jag skulle sitta här hemma i april utan bebisar... Trodde ju lätt att dom skulle komma redan i Mars!! Men nu e jag nervös för va som ska hända imorron!!

• Nera85
    Miss Giggle skrev 2012-04-02 07:05:08 följande:
    Nä så får inte jag. Tror det bara är bebis som busar och trycker.

Hade psykbryt inatt. Maken kom hem igår m, rätt säkert, en bruten fot. Han kan inte stå eller gå på den, och den är svullen till tusen.
    Det blev bara för mkt för mig.
    Vem ska köra till sjukhuset? Vem hjälper till med allt annat som ska bäras och fixas? Jag har det redan tufft med Hannah som är så mammig att hon vill krypa tillbaka in i magen igen.
    I natt var det så synd om mig ska ni tro. Tjöt gjorde jag. Men så kunde jag ju inte gnälla hos maken riktigt för det är ju synd om honom som det är, och han kunde ju inte hjälpa det.
    Bara så jävla dålig timing. Så ego jag var/är.
    Får se vad doktorn säger idag.
    Fy så opepp! Jag tvingade min man att stanna hemma från sin innerbandy igår (med största dåliga samvetet någonsin) och han får typ inte göra mycket alls förutom att vara med mig. Skulle nog reagerat som du om han kom hem med bruten fot. Ojoj. Hoppas att det är något som läker fortare än fort.

Jag behöll lugnet nu när min "taxi" åkte till fjällen i en vecka i alla fall. "ring om det är nått" jo tack. Man är  rätt så beroende av omgivningens förståelse och möjlighet att ställa upp. Vi tänker ringa en "vanlig taxi" om det sätter igång nu då mannen inte har körkort än. Lite irriterande då vi har bilen stående utanför dörren.

Är så trött på att vara gravid nu. Även om det är fantastiskt! Kan inte förstå att det är så lång tid kvar bara... 24 dagar har ALDRIG känts så lååångt. (att gå över tiden känns så overkligt) 

Svar på tråden Aprilbebis 2012