• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee

Dragit igång och igång.. här händer det inte särskilt mycket heller. En tjej i min föräldragrupp som skulle ha runt 20 april fick en dotter inatt, jätteglad för deras skull men jag vill också ha min bebis nu!! Suck!

Är väl bara att härda ut och vänta. Tids nog så...

• Poppee

Igår började lite av min slemmis att släppa! Låt detta vara ett tecken på att jag e riktigt nära (a)

• Milou88

Lång leverans tid på dessa små godingar! :)

Jag hoppas min bebis vill komma snart, får inte sova på nätterna (kramper i vader och toalett besök hela tiden). Lite ork vill man ju ha kvar till förlossningen:/.
    Men men, bf 26 april så jag får nog vänta ett tag till.
    Kram och lycka till allihop!!!

Http://fridahelaveckan.blogg.se

• lima76
    Miss Giggle skrev 2012-04-07 03:00:42 följande:
    Lima: jag är likadan. Vill att det ska sätta igång. Men är nog inte redo riktigt än. Sängen är inte på plats, väskan opackad och hennes kläder är inte färdigtvättade.

Har börjat få mer och mer ont i fogarna. Grät igår så ont jag hade. Kunde knappt komma upp ur sängen nyss. Denna gången kan jag riktigt känna hur tufft det är jmf m första barnet.
    Om jag får mer ont nu så vet jag inte vad jag ska ta mig till.
    jag har också fått mer foglossning tycker jag, förra gången var jag helt smärtfri de sista veckorna när bebisen fixerat sig. det får mig att undra om den här lilla vilden gjort det ännu.. hon har legat med huvudet neråt vid de sista kontrollerna men bm sa att hon kunde känna pannan så då har hon ju inte sjunkit ner. ska dit på tisdag och hoppas att hon är riktigt fixerad...

vi ska kanske göra en pakt med varandra och se till att väskan packas i helgen?
  • Miss Giggle

Låter som en bra ide. Tänkte tvätta allt nu i helgen och sen packa. Har BM besök på onsdag så då får jag veta om min är fixerad.
    Hoppas!!!

Förresten. Är det ngn annan än jag som är väldigt törstig nuförtiden? Jag dricker ofattbara mängder och kissar konstant. Ska be dem kolla blodsockret när jag ska dit tror jag.

• emeilee

Miss G, jag dricker oxå helt sjuka mängder. Tror det är ett sätt att förbereda sig inför vad som komma skall. Äter även som en häst just nu vilket jag verkligen inte gjort tidigare under graviditeten. Läste att man under de intensiva timmarna i värkarna gör åt med ca 500kalorier så ett lager behöver man allt ha med tanke på att man inte får äta..

• emeilee

Haha, 500kalorier i timman ska det stå..

• hannisfashionista

Jag har planerat snitt på torsdag, sover dåligt nu. Vaknar och har andan i halsen och är på dålig humör och helspänn här hemma! Fy vad nervös jag är!

Jag måste fråga er, jag har köpt en newborn filt som är helt otroligt gosig och som jag sover med för att bebisen ska lära känna min lukt rätt efter snittet, samma med amningskudden. Nu är vår treåring förkyld och har sovit i vår säng. Han har haft hög feber i tre dygn. Ska jag tvätta filten nu och den där mjuka gosigheten i filten försvinner, för att få bort förkylningsbakterierna eller smittas det inte så?

Sen tänkte jag tipsa om en skötväska som jag beställde igår. Jag har letat med ljus och lykta efter en skötväska som ska rymma mina grejer, treåringens grejer samt bebisens alla grejer. Igår hittade jag Willvins skötväskor och beställde magic blac vis nätet. Jag har alltså inte känt fysiskt på den men enligt videos på youtube samt olika bloggerskor så verkar den kanon och rymmer massor. Ett tips om ni inte har skötväska och letar en rymlig sådan!

Glad påsk alla!

Svar på tråden Aprilbebis 2012