• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Omorfia
    Längtan efter 3 skrev 2012-04-02 15:51:10 följande:
    Omorfia: Berätta mer... hur går d till? Blir man hemskickad igen???? Blir man inte igångsatt i samband me d? Jag ska in imorron å lämnar fanimej inte sjukhuset utan mina bebisar!!!!!

För min del så vill de sätta igång förlossningen innan bebisen blir för stor och för att jag var värksvag förra förlossningen. Det är alltså inte akut så att ungen måste ut NU. Hinnsvepning är det man börjar med eftersom igångsättning är förenat med vissa risker. Det bästa är ju om förlossningen sätter igång av sig själv. Vi ska alltså testa hinnsvepning igen på onsdag och bestämma vilket datum de ska sätta igång mig ordentligt, med mediciner och allt. Hinnsvepning gör ju inte att det sätter igång på en gång så jag ser det inte som att jag blir hemskickad. Latensfasen brukar man ju ändå sköta hemma.

Lite ångest har jag ändå eftersom dottern fyller år på fredag och vi vill gärna fira henne då med familjen. Skulle vilja att ungen kommer typ nu eller i helgen. Men det brukar ju inte gå att bestämma sånt
  • Poppee
    Längtan efter 3 skrev 2012-04-02 16:04:21 följande:
    Poppee: Vilken vecka är du i? Jag är i 38 med tvillingar å trodde absolut inte att jag skulle sitta här hemma i april utan bebisar... Trodde ju lätt att dom skulle komma redan i Mars!! Men nu e jag nervös för va som ska hända imorron!!

Haha ja jag har bara en plutt i min mage!... Är i vecka 37+4 och är mer än redo för att träffa bebisen!
  • Miss Giggle

Tack för ert stöd tjejer. Var hos doktorn idag och det är "bara" en allvarlig stukning. Inget gips men ordinerad vila i minst 1v helst 2.
    Skönt men fortfarande drygt.
    Mina föräldrar ska ha vår dotter när det är dags- så om vi inte kan köra själv så gör han det. Det är bara det att han är i Sthlm varje vecka ett par dagar.. Men isf står min bror och min svåger på standby
    I värsta fall kommer min man köra fast han har ont.... Men det är 2,5v kvar så det ska väl inte sätta igång nu. Fast det får ju gärna...

• Längtan efter 3

Får väl se va dom gör med mig imorgon då!! Vill egentligen inte bli igångsatt men jag får inte gå längre så därför vill jag ju inte att det drar ut på tiden. Då gör dom kanske inte hinnsvepning på mej. Usch får väl se imorron va som händer... Nervöst!!

• Majsan242

Jag ville inte bli igångsatt men nu visade det sig att bäbisen är i största laget och så har jag haft hemska mardrömmar i en vecka och bara varit så orkeslös och trött på att vänta så ska ändå ta upp det med BM imorgon. Inte säkert de går med på det iofs, vet inte riktigt hur riktlinjerna är här i stan.. har inte kunnat lämna lägenheten sen i onsdags för jag stukade foten riktigt illa men idag kunde jag åka o handla (fick luta mig mot vagnen :)) så det känns ju bra, hade inte velat föda barn med stukad fot... 
    Hoppas det går bra för er både med igångsättning och stukade fötter på sambosar :) 

• grästuva

Då är vi några som ska in på bedömning imorgon då själv är jag jättetrött och vet inte riktigt om jag orkar föda bebis imorgon om dom bestämmer sig för att sätta igång mig, samtidigt vill jag ha det avklarat.. så dubbelt. Har packat om BB väskan idag, tror jag är nöjd med det jag packat ner nu

• Kaosmamma

Var hos bm idag... Hon tycker bebis känns lite liten så ska på tul imorgon kl 14. Hon vill bara ta det säkra före det osäkra med tanke på att jag varit inlagd för andningen och ätet mediciner osv. Magen är mindre än vad den var med barn nr 3 som jag verkligen var svårt sjuk med... Tror inte det är nån fara på taket så, men bra att man kollar.

• Längtan efter 3

grästuva: Nä, orkar föda bebisar vet jag inte heller om jag orkar. Får kanske bli snitt för min del, men d vill man inte heller. Usch va velig man e... men får lyssna till läkarna, dom vet ju bäst!! Ja man får väl kolla igenom väskan 5ggr till innan man e helt nöjd, om man ens e d då ;) Lycka till imorron!!

• hemmakatten

Hur packar ni bb-väskan? Jag känner att jag inte riktigt kan packa eftersom det mesta jag ska ha med mig är saker jag använder i det "dagliga livet". Det enda jag har packat är bebis kläder typ...

• Evli3

Jag har packat vad jag kan...

Sen har jag en "sista minuten" lapp på väskan där jag eller sambon slänger ner det sista innan vi åker in! 

Svar på tråden Aprilbebis 2012