• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Miss Giggle

Min var ju på fel håll sist så definitivt inte fixerad. Tror iofs hon har vänt sig nu men man vet ju aldrig med dessa små busungar.
    BM besök imorgon. Med vik BM för min är på sem. Får väl se vad hon har att komma med.

• Kaosmamma

Jag tror att en del inte tänker på att säga det just för att det är så sjukt ovanligt. Men tycker absolut att man ska bli informerad om det... Men är ju samma som att de går ju inte igenom alla risker gällande förlossning eller ev snitt. Vissa saker vet man och andra inte... En del blir jätte skrämda av varningar, men hellre det så man kan vara uppmärksam.

Nej tack!! Inga såna mammor och barn här!! Går själv och är nojig att vattnet ska gå efter allt med Filippa... Sitter djupt.

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• Miss Giggle

Började nyss nojja inför FL. Min förra var inte ngn otrevlig upplevelse. Kommer inte ihåg att det gjorde vidare ont heller, så varför nojjar jag? Jo, ologiskt nog för jag är rädd att denna gången kommer det inte att bli lika bra. Tänk om det gör jätteont, och jag spricker massor. Tänk om... Tänk om...
    Ni hör ju. Helt ologiskt. Men kan ändå inte skaka av mig känslan.

• Omorfia

Grattis till bebisarna!

Känner mig inte så avis just nu eftersom jag vet att jag blir igångsatt imorgon och vi hoppas att det inte kommer igång innan eftersom maken har två stora grejer på jobbet i eftermiddag. Precis som Giggle har jag börjat noja och tänka Tänk om om en massa grejer från att ha varit helt lugn inför förlossningen. Tror bara det har att göra med att det faktiskt snart är skarpt läge.

• Thelma08

Jag är så velig.
    Har sån ofantlig smärta/kramp i ryggen kommer var 5 minut ungefär.
    Sitter i 30-60 sekunder och vissa strålar neråt och andra strålar upp i ryggen.
    Känns som det sitter för högt upp för att vara förlossnings start...

Hade ju samma igår och pratade med fl och jag skulle avvakta och se om det var fl på g eller ej... Det var fullt på fl igår annars hade jag fått komma in och blivit kollad.

Jaja vi får väl avvakta och se nu ska sonen på läkarbesök på sjukhuset, så efter vi varit där får jag se hur det blir.

• Thelma08

Lepanden va spännande. Lycka till!

Svar på tråden Aprilbebis 2012