• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Här min lilla påskkyckling, med plåster på handen efter provtagning 

120403.JPG
    (klickbar bild)

• Poppee
    Floff skrev 2012-04-04 13:06:39 följande:
    Här min lilla påskkyckling, med plåster på handen efter provtagning 

(klickbar bild)
    Sötnos Skrattande
  • Omorfia

Sööt!

Jag har fått tid för igångsättning nästa onsdag 11 april. Läkaren hoppas att det kommer igång av sig själv nu efter den sista hinnsvepningen. Vi får se. Vi (maken) har mycket att göra på tomten (vi ska bygga hus) och grunden ska läggas ut nu i påsk är det tänkt, så jag har inget emot att vänta med bebisen till efter helgen. Får  se om han håller sig inne ett tag till då.

• Evli3

Åh va söt floff...

Ligger här med värkar till och från sedan 7 i morse... Tog två alvedon och la mig igen, lättade något men nu är det igång igen... Snart är vår efterlängtade bebis här... BF 7 April!

Nej nu ska jag in på värktimer tänkte jag och klocka lite! Aj aj aj va det gör ont, medan det i pauserna känns som jag kanske ändå inbillat mig, knasig man är! 

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-04-04 09:24:34 följande:
    Haha är det bara skåningar här? :) har vänner i Kristianstad iaf så kanske får höra till gänget ändå ;) fast jag är bosatt i Sthlm. Men är smålänning ska jag läggs till hihi
    Klart du får vara heders-skåning! :) skönt att ditt tul såg bra ut. Om det blir så att det sätter igång blir det väl snitt ändå när du kommer in? fast klart skönare med ett planerat!
    Poppee skrev 2012-04-04 10:09:24 följande:
    Min mage har total vänt ursäkta mig men har varit ganska hård i magen hela graviditeten men vaknar av stor kramp i magen och sprang till toan hade sjuk diarré.. ? Jag e frisk och så ngn som känner igen sig? Har hört att de kan vara en förberedelse? =S
    Jag har också lite annorlunda mage sen ett par dagar.. tror det är en förberedelse.. sen kan det nog vara annorlunda hur lång tid det tar innan det startar. tror jag har ngn vecka kvar i vilket fall..  när är det du har bf?

Floff: så söööt!!
    Evli3 skrev 2012-04-04 14:12:28 följande:
    Ligger här med värkar till och från sedan 7 i morse... Tog två alvedon och la mig igen, lättade något men nu är det igång igen... Snart är vår efterlängtade bebis här... BF 7 April!
    Åh vad spännande! hoppas du får en dröm-förlossning!
  • Poppee
    lima76 skrev 2012-04-04 17:54:23 följande:
    Klart du får vara heders-skåning! :) skönt att ditt tul såg bra ut. Om det blir så att det sätter igång blir det väl snitt ändå när du kommer in? fast klart skönare med ett planerat!
    Poppee skrev 2012-04-04 10:09:24 följande:
    Min mage har total vänt ursäkta mig men har varit ganska hård i magen hela graviditeten men vaknar av stor kramp i magen och sprang till toan hade sjuk diarré.. ? Jag e frisk och så ngn som känner igen sig? Har hört att de kan vara en förberedelse? =S
    Jag har också lite annorlunda mage sen ett par dagar.. tror det är en förberedelse.. sen kan det nog vara annorlunda hur lång tid det tar innan det startar. tror jag har ngn vecka kvar i vilket fall..  när är det du har bf? Floff: så söööt!!Åh vad spännande! hoppas du får en dröm-förlossning!

Har bf den 19april
  • Omorfia

Har haft som riklig mens sedan hinnsvepningen idag. Det känns helmysko men det har börjat avta nu så förlossningen tycker inte att jag behöver åka in. Efter de två första hinnsvepningarna och den jag gjorde med dottern för 4 år sen så blödde jag i princip inte alls. Det kom på sin höjd en blodblandad flytning eller två efteråt så jag var verkligen inte beredd. Hade ett trosskydd i byxorna som vanligt, men kul att gå på ICA Maxi och känna att det börjar rinna i brallorna. Inte. Från och med nu är det vanliga bindor som gäller.

• Lepanden

Har 9 dagar kvar till BF. Natten till idag var jobbig. Magen var JÄTTESPÄND och det värkte i hela magen och livmodern och ljumskarna och ryggen....och toaletten blev välbesökt om man säger så :P men nu är allt lugnt igen...magen är spänd fortfarande men det känns inget. Fattar inte att det snart är dags för oss två att bli tre :) tycker att det gått så sjukt snabbt. Men så har det hänt mycket under de nio månaderna som gått :)

• emeilee

Hoppas att någon läser detta trots långfredag. Märkte igår av att flytningarna blivit aningens färgade. Idag har de helt ändrat färg och blivit ljusbruna...något någon annan fått? Bör jag ringa FL?

Svar på tråden Aprilbebis 2012