• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Majsan242

Jag har packat en del, mest godis o bäbisgrejjer och det jag använder i dagliga livet har jag skrivit på en tydlig lista så att jag eller mannen kan packa det när det behövs. 

Här är min lista:

Inte packat:
    MVC-journalen
    Micro-tofflor
    Mjukisbyxor
    Amnings-BH
    Mobilen 
    Diadem (brunt)
    necessär med tandborste, tandkräm, tandtrådsbygel, lactasyd, tops, deo, Hårborste
    Plånbok
    handkräm
    lypsyl
    glasögon-duk
    tigerbalsam
    nezeril
    Kläder för hemresan
    Bok

Mannen:
    bekväma skor
    klädombyte
    mobil 
    cola

Packat:
    Strumpor  
    Trosor 
    Tishor
    Handduk
    Bäbisfilt 
    Bäbiskläder (sparkdräkt, body, byxor, strumpor, tossor) 
    Bäbismössa 
    Bäbisoveroll 
    Blöjor
    Nattbindor
    Amningsinlägg 
    Powerrade 
    Kexchokladchoklader
    snickers 

Sen har jag ingen aning om ifall vi kommer använda allt eller inget, har ju inte varit med om det här tidigare.. är också osäker på om jag ska ta med datorn - speciellt om jag blir igångsatt kan det ju dröja länge innan det sätter igång... 

• Omorfia

Vi har packat ombyteskläder och de hygiensaker vi har dubbletter av. Mina glasögon och mobilladdaren måste ned när det är dags t ex.

Man vet ju aldrig hur det blir med förlossningen. Vi använde i princip inget under själva förlossningen (förutom tofflorna) men vi blev kvar i fyra dagar på BB så då var det skönt med några ombyten och musikspelaren och snacksen vi köpt till förlossningen.

• Miss Giggle

Majsan: oj vilken lista
    Jag har inte packat men det blir ett ombyte mig, ett till mannen och bebiskläder. Duschsaker.
    Napp, flaska och ersättning. Blöjor och våtservetter.
    Dricka, drickyoghurt och godis.
    Har inte planer på att stanna mer än en natt så mer än så ska jag inte behöva.

• Poppee

Packat allt men inget ätbart eller så, då jag inte vet när de kommer ske haha..

• Majsan242

Napp ska jag lägga till :)
    Planerar stanna 2 dygn eftersom det är så fördelaktigt, mat serverad och amningshjälp + sjukgymnastik ingår.  

• Nera85

Ska idag börja packa väskan. Har iof 24 dagar kvar men haft värkar och känningar så det känns lika bra att börja. Listan på allt som skulle med skrev jag för länge sen och för att inte ta upp så mkt plats länkar jag här till mitt blogginlägg där den ligger.

Lycka till med packningen alla! 

• Miss Giggle

Majsen": sjukgymnastik?
    Många stannar tills amningen kommer igång. Skulle ev kunna stanna ngn extra dag om vi fick eget rum men jag vägrar ligga på sal mer än en natt.

• Poppee

Men har för mig att bb delar man rum och patienthotell är ensamrum..

Svar på tråden Aprilbebis 2012