• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • trollet83
    Lovis 1 skrev 2012-04-09 18:02:49 följande:
    Här är han!

Mamma, pappa och son på operation!

Alldeles nykläckt!
    Så söt!Stort grattis!
    Evli3 skrev 2012-04-09 18:30:23 följande:
    Nu är vårt underverk äntligen här...

Och dröm-förlossningen lima76, det blev det allt, woooow vilken häftig upplevelse:D

Mina första ord: detta gör jag lätt om....
    klart att även jag ville gå hem, men wow:)

Lille Melwin vägde 3390g o var 50 lång och helt underbar...

nu myser vi dagarna i ända, dag som natt;)

Kram på er och lycka till ni som är kvar.

så här lycklig var jag när jag fick honom till mitt bröst.... 
    Vad härligt att det gick så bra!Grattis till lillkillen!
  • lima76

stort grattis till Lovis och evli!!! {#emotions_dlg.flower} drömförlossning låter ju jättebra!

• lima76

ja nu börjar det trilla ner lite bebisar!! fast för egen del så känns det som om sommaren kommer att både komma och gå coh jag kommer fortfarande att vara hög-gravid... ska till bm imorgon och även lämna ny odling efter uvi, jag blir inte jätteförvånad om den visar nya bakterier för jag springer på toa hela tiden.. får som världens sammandragning och så känns det som om hela magen kommer att sprängas om inte jag får kissa  NU och sen när jag väl sitter på toa så kommer det typ 5 droppar...

alla jag träffar säger att nu kan det inte vara långt kvar så jag ser nog helt svullen och färdig ut...

Thelma08: hur gick det, fick du komma in eller lugnade det sig med alvedon?

• Thelma08

Grattis till alla bebisar

Nja det har lugnat sig lite nu med värkarna i ryggen.
    Men när jag ringde efter 1 timme så hade jag fortfarande ont. Men då var det ju som sagt fullbelagt så vi åkte aldrig in. Får väl se om det händer nått mer inatt.

Fick dock reda på en sak jag inte visste av bm, ja jag visste ju att bebis inte var fixerad och att han var rörlig sist. Men om mitt vatten skulle gå skulle jag snabbast möjligt lägga mig på rygg och ringa fl så skicka dom ambulans.
    Navelsträngen kunde visst slinka mellan och bli klämd annars...
    Man blev lite uppskärrad av det tyckte jag, knappt man vågar ta sig utanför dörrarna ju...

Fler som har rörliga bebisar fortfarande?

• Kaosmamma

Threlma: Ja jag har rörlig bebis. Inga av mina har varit fixerade. Det din bm pratar om är navelsträngsprolaps, väldigt ovanligt men när det väl sker är det extremt allvarligt. Detta hände mig med mitt tredje barn 2008. Var nära att förlora henne men tack och lov var vi redan på sjukhuset då så jag sövdes på stört och katastrofsnittades. Av ca 6500 födslar per år (på det sjukhus jag var på) är det 1-2 personer som råkar ut för detta. Om vattnet går, lägg dig antingen som du säger på rygg, eller helst med något under rumpan så att bebis ramlar mer bakåt än framåt. Eller ner på alla fyra med rumpan i luften. Kan vara jobbigt att ligga på rygg nu. Men som sagt, de flesta bebisar är rörliga... Iaf efter ettan... Och händer extremt sällan trots att vattnet går, men man ska absolut ta det säkra före det osäkra.

• Thelma08

Usch ja fy! Förstod på bm att det kunde bli väldigt allvarligt. Så man skulle ju veta om det i alla fall. Lite dåligt av min "vanliga" bm att inte sagt något om det. Men men...

Skönt att allt gick bra med din flicka i alla fall.
    Då hoppas vi på att vi inte är dom få mammor/barn det händer.

Svar på tråden Aprilbebis 2012