• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Hej på er

Tänkte bara sticka in huvudet och heja på er duktiga tjejer som fortfarande kämpar.

Här rullar allt på fint. Dock är lillen lite för gul så vi har varit på extrabesök på sjukhuset för att se så värdet sjunker. Just nu väntar vi på att de ska ringa och meddela dagens värde. Förhoppningsvis har det sjunkit, annars blir det inläggning och solarium. Viska också proppa honom full med mat (det hjälper tydligen till att få ut det gula) och vi har typ blivit beordrade att ge tillägg. Det är inte ofta! Håller nu tummarna att vi får stanna hemma och slippa läggas in.

Ha det bra i solen!

• Majsan242

Har spenderat dagen på KK och gjort diverse undersökningar och haft samtal med läkaren. Om han inte har kommit av sig själv under påsk (bf 6/4) så blir det igångsättning 10e eller 11e. Känns skönt!

• lima76

Wow så många skåningar här! jag ska föda i Kristianstad men har hört mycket gott om ystad också..
    någon nämnde mvc-journal men jag frågade min bm och hon sa att det finns på datorn så jag ska bara ta med mig blodgrupperingen.
    idag har jag haft ganska många förvärkar och varit trött... jag tror lillan lagt sig tillrätta nu för när jag går så känner jag den lilla rumpan liksom guppa upp och ner i takt med mina steg..

jag har forftarande inte blivit klar att packa väskan men har iaf börjat samla ihop de grejer som sen ska i väskan, alltid en början.. var också på apoteket igår och köpte amningsinlägg och mjölkuppsamlare och lite annat smått och gott.. napp tänkte jag vänta med, jag vill gärna att amningen kommit igång ordentligt innan vi testar nappen.

blöjor och bindor tror jag inte heller att jag behöver ta med, man får ju lite blöjor på bb i liberos gratis-bag och bindor finns också där, de första dagarna brukar det inte räcka med vanliga bindor ändå så jag tänkte använda sjukhusets mega-bindor..

sjukhuset här har en jättebra hemsida, för er som inte fått ngn info kan det vara värt att kolla på nätet..

• Miss Giggle

Åh det här med att jag inte sover mer än 4h i sträck gör mig tokig. Sömnbrist innan bebis är född ju!!!

• Milou88

Miss giggle:
    Jag känner igen det där. Sovit väldigt dåligt de senaste veckorna. Skulle ju vara skönt om man hade lite ork tills bebisen ska ut

• Kaosmamma

Haha är det bara skåningar här? :) har vänner i Kristianstad iaf så kanske får höra till gänget ändå ;) fast jag är bosatt i Sthlm. Men är smålänning ska jag läggs till hihi

Var på tul igår. Bm tyckte att bebis kändes lite liten men allt såg bra ut. Hon har ju legat i säte fram till natten till måndag nu. Och var hos bm i måndags, fick en tid till tul igår. De ville också ta CTG på mig och göra gynundersökning för jag har rejäla sammandragningar kvällstid och natt. Även om jag bara hade några vanliga SD under CTG så såg man att magen jobbade på hela tiden. Den gick inte ner i viloläge så att säga. Stor skillnad mot när jag låg inne för då gjorde man CTG i en vecka varje dag. Men nu när jag var inne hade jag inga onda så undrar vad de mäter upp till då!? För nu var det ett läge där jag inte kände nåt utan blev hård utan smärta npgra gånger. Inget på G så, men helt klart hänt nåt och lkat i frekvens. Tappen börjar bli mjuk också, och hon har vänt sig ner... Är fjärde barnet så är lite nervös om det bara säger pang. Har aldrig känt så här mycket innan med de andra, men kan ju säkert hålla på så här i typ tre veckor till. Har snitt den 23 april.

• Poppee

Min mage har total vänt ursäkta mig men har varit ganska hård i magen hela graviditeten men vaknar av stor kramp i magen och sprang till toan hade sjuk diarré.. ? Jag e frisk och så ngn som känner igen sig? Har hört att de kan vara en förberedelse? =S

• Floff

Poppee: Ja det kan vara en indikation på att det är på gång, så fick jag med storebror - blev totalkonstig i magen och sprang på toa flera gånger på en kväll. Sen tror jag det startade en eller två dagar senare

• Poppee
    Floff skrev 2012-04-04 12:42:38 följande:
    Poppee: Ja det kan vara en indikation på att det är på gång, så fick jag med storebror - blev totalkonstig i magen och sprang på toa flera gånger på en kväll. Sen tror jag det startade en eller två dagar senare

Oj då får man ju hoppas på de! Håll tummarna haha
  • Thelma08

En kompis förlossning startade med diarré. Dom säger ju att kroppen tömmer tarmen innan det drar igång.
    Så inte långt efter hennes diarré börjat kom värkarna.
    Lycka nu till och hoppas det händer nått.

Svar på tråden Aprilbebis 2012