• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Lepanden

Åh vad lilla bebis gärna får komma ut nu. BF på lördag, men känner inget speciellt förutom tryck nedåt och rejäla sammandragningar som gör det svårt att gå ibland.

• emeilee
    Thelma08 skrev 2012-04-09 10:39:42 följande:
    Ja jag blev igångsatt med honom.
    Jag var öppen 1,5 cm och mogen tapp.
    Dom tog hål på hinnorna och 1 timme efter fick jag värkstimulerande dropp som höjdes med jämna mellanrum.
    Kl 11 sattes droppet och kl 17 började värkarna göra rätt ont.
    Kl 18.30 var jag öppen fullt och fick börja krysta.
    Kl 20.44 föddes han sen.

Hade krystvärkar länge som var lite jobbigt men annars var det en helt underbar förlossning.
    Okej, jag har ju ingen aning om tappen är mogen eller om jag är öppen men det kollar de väl innan jag bli igångsatt antar jag. Om man inte har detta hur gör de då tro?
    Han var väl större vid dina tul vilket gjorde att de satte igång dig? Är faktiskt nervös för att våran bebis ska vara stor, hoppas huvudet är litet :)

Jag håller tummarna att jag får en liknande förlossning.

Tack för att du tog dig tid att svara, jättesnällt!
  • Thelma08

Jag vet inte riktigt hur dom gör om man inte är öppen eller mogen.
    Nej jag blev igångsatt för att fostervatten mängden var liten.
    Ingen visste att han va stor vilket han var.
    Huvudomfång på 38cm och 4445g och 56cm.

Denna gången har dom mer koll och lillebror verkar med stor.

Men trotts storleken så hade jag väntat mig att förlossningen skulle va 100 gånger värre än vad den va.
    Undra om jag säger det samma efter denna fl

• lima76
    Miss Giggle skrev 2012-04-09 07:39:01 följande:
    Hade värkar till och från hela dagen igår men i natt var det helt lugnt. Det är ju 2v kvar så bara och inse att det är önsketänkande att det sätter igång redan.

Har tid hos BM imorgon. Intressant att se hur hon ligger i magen nu. Sist låg hon ju m huvudet upp!

Var en lite för aktiv mamma igår och betalar dyrt för det idag. Kan knappt gå så ont jag har i fogarna. Inget verkar lindra. Jävla skit.
    Ngn som vet hur länge efter man fött som fogarna börjar bli normala igen?
    jag vet bara att för många släpper foglossningen lite nä bebisen fixerat sig för huvudet stabiliserar upp hela bäckenet. efter förra graviditeten fick hade jag dock problem med smärta ungefär 6 månader efter förlossningen och då gick jag till sjukgymnast som förklarade att bäckenet som läkt ihop fel, hon bröt upp och la det rätt (inte så hemskt som det låter) och sen fick jag gå några veckor och få akupunktur innan det var helt bra igen..
    Jag är helt övertygad om att ifall det var karlar som var gravida så hade en efterkontroll hos sjukgymnast ingått i basprogrammet!
    Så är det ngn här som fortfarande får ont i och runt bäckenet efter förlossningen råder jag er att gå till en sjukgymnast!

rent allmänt säger de att det tar ca 3 år för kroppen att återgå till "normal" efter en graviditet...
  • Thelma08

Har konstiga hugg i ryggen idag. Vaknade med smärta i magen som nu har lättat och nu känns det som någon hugger i ryggen/svanken , nästan så jag tappar andan. Sen molar det lite sen kommer huggen igen...
    Någon som haft liknande?

• Nera85
    Milou88 skrev 2012-04-09 00:00:16 följande:
    Nera85, jag har haft endel sammandragningar och har väldigt ont av foglossning. Ja den 26 känns långt bort nu! Och som du säger, man kan ju gå över tiden oxå! Lycka till, håller tummarna för oss båda att de ska vilja komma ut lite innan!;)
    Och Miss Giggle:

Ja fy för foglossning. Svårt att ens resa mig ur sängen och gå till toaletten till och från. Och om jag är "duktig" och gör något som en promenad eller handling eller så då jäklar får jag ont sen... undrar hur lång tid det tar efteråt innan de smärtorna försvinner, om det är direkt eller om det tar ett tag. Jag har ingen aning! Men det känns ju konstigt om det ska vara såhär länge när man ska ta hand om en liten. Och nu säger de att man ska gå i trappor och så för att sätta fart på förlossningen men det gör ju så ont...

Milou88: 17 dagar kvar. Hur ska vi klara oss? Lycka till till oss båda och alla andra.  
  • Floff

Efter storebror föddes hade jag ont i ljumskar och höfter jättelänge, nästan fram till jag blev gravid igen efter 2 år På efterkontrollen gav BM mig numret till en sjukgymnast men dumt nog gick jag aldrig dit.. Denna gång känns det redan bättre, men får ont i höfterna när jag sover för länge på samma sida. Ska definitivt ta mig till en sjukgymnast denna gång om jag fordrande har ont vid efterkontrollen.

• Nera85
    lima76 skrev 2012-04-09 12:20:47 följande:
    jag vet bara att för många släpper foglossningen lite nä bebisen fixerat sig för huvudet stabiliserar upp hela bäckenet. efter förra graviditeten fick hade jag dock problem med smärta ungefär 6 månader efter förlossningen och då gick jag till sjukgymnast som förklarade att bäckenet som läkt ihop fel, hon bröt upp och la det rätt (inte så hemskt som det låter) och sen fick jag gå några veckor och få akupunktur innan det var helt bra igen..
    Jag är helt övertygad om att ifall det var karlar som var gravida så hade en efterkontroll hos sjukgymnast ingått i basprogrammet!
    Så är det ngn här som fortfarande får ont i och runt bäckenet efter förlossningen råder jag er att gå till en sjukgymnast!

rent allmänt säger de att det tar ca 3 år för kroppen att återgå till "normal" efter en graviditet...
    Bra info men inte helt upplyftande läsning... tre år minsann... Men smärtor i tre år hoppas jag att alla slipper. Håller helt med om efterkontrollen! 
  • Milou88

Nera85:

Ja de är ingen höjdare!:(
    Får hålla tummarna att de sista dagarna/ veckorna går fort!!
    Jag tvingade mig iväg till ett köpcentrum nu på fm. Gå i affärer var nog inte de bästa för kroppen känner jag nu i efterhand. Men nu är de sista bebis grejerna köpta och han är väldigt välkommen ut ;)

Svar på tråden Aprilbebis 2012