• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Lepanden

Jag har tvättat alla såna filtar jag köpt (sånna supermjuka) och dom har inte förlorat mjukheten efter det.

• Omorfia

Jag är väldigt törstig och kissnödig men inte så hungrig eller sugen på mat. Sockret är ju kollat och det var det inget fel på.

Har nu slutat blöda efter hinnsvepningen och inget mer har hänt. Känns oftare som att han försöker gräva sig ut, men sammandragningsmässigt är det oförändrat. Vi hoppas att det kommer igång på tisdag eftersom maken behövs ute vid bygget de här lediga dagarna. Känns skönt att veta att förlossningen sätter igång senast på onsdag iaf.

Det har ju varit lite lugnt i tråden under påsken men jag förväntar mig åtminstone en påskbebis. Får se i veckan om någon uppdaterar tråden med en ny liten sötis.

• Nera85
    Milou88 skrev 2012-04-07 10:54:07 följande:
    Lång leverans tid på dessa små godingar! :)

Jag hoppas min bebis vill komma snart, får inte sova på nätterna (kramper i vader och toalett besök hela tiden). Lite ork vill man ju ha kvar till förlossningen:/.
    Men men, bf 26 april så jag får nog vänta ett tag till.
    Kram och lycka till allihop!!!

fridahelaveckan.blogg.se
    Känner likadant. Har du börjat få några förvärkar? Mina kommer och går. Det är lite elakt nästan. Jag vill ju att det ska börja men på nått vis vet jag att det är falskt alarm varje gång - även om jag börjar hoppas. 
    Den 26 är så långt bort... tänk att gå över två veckor - det känns ju overkligt!!!
    Lycka till!  
  • Milou88

Nera85, jag har haft endel sammandragningar och har väldigt ont av foglossning. Ja den 26 känns långt bort nu! Och som du säger, man kan ju gå över tiden oxå! Lycka till, håller tummarna för oss båda att de ska vilja komma ut lite innan!;)

• Miss Giggle

Hade värkar till och från hela dagen igår men i natt var det helt lugnt. Det är ju 2v kvar så bara och inse att det är önsketänkande att det sätter igång redan.

Har tid hos BM imorgon. Intressant att se hur hon ligger i magen nu. Sist låg hon ju m huvudet upp!

Var en lite för aktiv mamma igår och betalar dyrt för det idag. Kan knappt gå så ont jag har i fogarna. Inget verkar lindra. Jävla skit.
    Ngn som vet hur länge efter man fött som fogarna börjar bli normala igen?

• Thelma08

Har inatt och nu på morgonen haft en ihållande smärta i stort sett hela magen.
    Känns inte som Förvärkar eller sd utan bara ont.
    Har provat göra nr 2 utan att det hjälpt.
    Bör jag ringa in och höra?

• trollet83
    Thelma08 skrev 2012-04-09 08:52:45 följande:
    Har inatt och nu på morgonen haft en ihållande smärta i stort sett hela magen.
    Känns inte som Förvärkar eller sd utan bara ont.
    Har provat göra nr 2 utan att det hjälpt.
    Bör jag ringa in och höra?
    Känner du dig orolig så ring och hör vad de tycker!
  • emeilee

Inget händer här heller.. :/ Imorgon kl 09,00 är det dags för TUL nr4 tror jag. Om bebis fortsatt gro på sig så blir det troligen igångsättning under veckan. Känns väldigt långt bort. Bara för att vi ev kan bli föräldrar i veckan så ska ni se att det lilla krypet inte blivit större nu så jag ska behöva vänta lite till ;)

Thelma08, visst var det du som blev igångsatt med din lille kille? Får man lite nyfiket fråga hur det gick till?

• Thelma08

Ja jag blev igångsatt med honom.
    Jag var öppen 1,5 cm och mogen tapp.
    Dom tog hål på hinnorna och 1 timme efter fick jag värkstimulerande dropp som höjdes med jämna mellanrum.
    Kl 11 sattes droppet och kl 17 började värkarna göra rätt ont.
    Kl 18.30 var jag öppen fullt och fick börja krysta.
    Kl 20.44 föddes han sen.

Hade krystvärkar länge som var lite jobbigt men annars var det en helt underbar förlossning.

Svar på tråden Aprilbebis 2012