• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • 4 små

stort Grattis Evli och Lovis!!! Vilka fina sötnosar Baby
    lycka till lepanden -spännande!!Gravid

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-23 (son) -planerat snitt
  • Poppee
    Lepanden skrev 2012-04-10 08:22:59 följande:
    Mitt vatten gick precis :D in för kontroll kl 10 :)

Va kul, vi håller tummarna
  • Karisma

Grattis Lovis och Evli till era små underverk. :)

Lepanden, gud så spännande. :)

Jag börjar åxå bli nojjig inför snittet på fredag. Inte just att snittas eller att bebisen kommer utan att ligga på BB!! Hatar verkligen det och jag får ju som inte åka hem samma dag då jag snittas. :( Har legat bredvid jobbiga kvinnor de två första graviditeterna och med min tur så blir det väl likadant nu. Då man ligger i en tvåsal är den ju som så liten och man kommer inte ifrån den andra om man inte riktigt kommer överrens. Som tur var är personalen i umeå kanonbra, efter första snittet flyttade de faktiskt mig till en enkelsal till slut då kvinnan jag dela rum med var helt omöjlig.

Håller tummarna att det är många läkare som jobbar, bebisen och jag är frisk och att minst en läkare har tid att skriva ut mig på lördagen iaf. :P  

/K

• Poppee

Idag är de 9 dagar kvar till bf och de ända jag har är förvärkar som jag har haft länge.. tror de blir övertid för mig

• lima76
    Lepanden skrev 2012-04-10 08:40:40 följande:
    Åh tackar :) har änsålänge inga värkar. Känner mig pigg och glad och stark
    härligt! lycka till!
    Miss Giggle skrev 2012-04-10 09:05:27 följande:
    Omorfia: hemskt att säga det, men skönt jag inte är ensam:-/
    jag tror att enda anledningen att jag inte oroar mig (än) är för att jag tror inte jag riktigt fattat att det snart är dags...
    det känns fortfarande som att jag kommer att vara gravid för alltid...

trist och grå dag idag... och min ork matchar vädret.. ska till bm i eftermiddag så får väl försöka vila fram till dess...
  • emme 86

Jag var hos BM idag igen o bebisen ligger i säte för 3e gången!!!
    Har nu fått tid gör vändningeförsök o igångsättning om de lyckas på onsdag nästa vecka. Vill dock föda på ett annat sjukhus så nu väntar jag på besked om vilken dag dom vill ha dit mig.
    Hoppas hoppas att bebisen vill gå med på en vändning!
    Känns lite spännande nu när jag vet att de blir en ïgångsättning om den vänder sig.

• Carolajnah
    emme 86 skrev 2012-04-10 13:26:11 följande:
    Jag var hos BM idag igen o bebisen ligger i säte för 3e gången!!! Har nu fått tid gör vändningeförsök o igångsättning om de lyckas på onsdag nästa vecka. Vill dock föda på ett annat sjukhus så nu väntar jag på besked om vilken dag dom vill ha dit mig. Hoppas hoppas att bebisen vill gå med på en vändning! Känns lite spännande nu när jag vet att de blir en ïgångsättning om den vänder sig.

Vilken vecka är du i? Ska till BM i veckan för att kolla om lillkillen har lagt sig i säte igen efter vändningsförsöket som lyckades i fredags... Undrar hur allt kommer bli för mig åxå...
  • emme 86

Carolajnah; jag är i v37+2 idag.
    Jag hade kunnat få komma upp på en vändning utan igångsättning redan imorgon men dom vill inte riskera att bebisen vänder sig igen så därför blir de nästa vecka ist.

Hur tyckte du att vändningen var? Gick de enkelt?
    För mig gjorde de fruktansvärt ont o bebisen vände sig inte förens på fjärde o sista försöket. Hoppas att de går lite smidigare nästa vecka.

• Carolajnah

Jag tyckte att det gick hur bra som helst, märktes knappt faktiskt! Men jag antar att jag har mkt plats därinne för när vi först kom in så låg han i säte och sedan efter ca en Tim med ctg å väntan på läkaren så låg han i tvärläge... Å sen gick hela vändningen på några minuter! Jag var i v 37 +4 när de gjorde det. Konstigt nog sa de till mig att de inte kommer göra nåt mer vändningsförsök eftersom han lika gärna kan vända sig igen... Skulle ju hellre göra det + igångsättning än att riskera att akutsnitta när det väl är dags!

emme 86 skrev 2012-04-10 14:01:40 följande:
    Carolajnah; jag är i v37+2 idag. Jag hade kunnat få komma upp på en vändning utan igångsättning redan imorgon men dom vill inte riskera att bebisen vänder sig igen så därför blir de nästa vecka ist. Hur tyckte du att vändningen var? Gick de enkelt? För mig gjorde de fruktansvärt ont o bebisen vände sig inte förens på fjärde o sista försöket. Hoppas att de går lite smidigare nästa vecka.

Svar på tråden Aprilbebis 2012