• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista

Thelma 08 åk in, få en bedömning och något att sova på är mitt förslag. Jag gjorde inte det med min son och jag höll på med starka förvärkar var tionde minut i två dygn så när förlossningen Verkligen drog igång så var jag så slut och tom på energi att kroppen inte orkade, vilket slutade med ett akut kejsarsnitt. Det hade kanske inte behövt sluta så om jag fått sova på nätterna. Lycka till!

• Karisma
    Lovis 1 skrev 2012-04-10 21:03:20 följande:
    Karisma: Jag förstår att det känns jobbigt inför bb-tiden. Det har med varit min värsta ångest inför allt... Det jag gjorde var att skrev ett bb-brev i punktform där jag försökte berätta om mina önskemål och behov. Jag skrev typ vikten av att få ligga i ett enkelrum och att pappan får ligga kvar eftersom jag snittas, och eftersom jag har så lätt att få ett "stresspåslag" i hjäran vilket gör att jag inte kan sova...

Därför tog även bb-personalen Ebbe 4 nätter av fem, åt mig, och kom in med honom när jag skulle amma... För att annars somnade jag inte eftersom han skulle ligga jämte mig i sängen och eftersom jag ej kunde vända mig, var jag tvungen att ligga åt samma håll, och då skulle han ligga utanför mig och det var för osäkert... (rädd att han ramlade ut). Plus att jag fick en halv sömntablett för att somna. (vid bb-tid år 2006 sov jag ej på 9 nätter, över huvud taget, vilket gjorde att hjärnan gick in i ett stresstillstånd och jag blev helt disklokaliserad typ så de fick skicka in akutpsyk till mitt rum men det enda som behövdes var 2 sömntabletter och en 6 h sömn på raken för att bryta det.) Alltså man var rädd denna gången för att samma skulle ske...

Det jag fösöker berätta är nog eg att man kan ju påverka sin situation på bb till en viss gräns och ni som ev har jobbiga händelser med er i bagaget från bb/förlossning sedan innan så kan ni skriva det i ett brev till bb. Ta upp dt med bm också och så kan ni skriva att "det här brevet är skrivet i samförstånd med MVC-barnmorska och MVC-psykolog) exempelvis om ni även träffat ngn sådan.

Nog om det.

Mitt brev förändrade hela min bb-tid i vilket fall och jag blev helt annorlunda bemött. Jag blevv SEDD och de var noga med att försöka uppfylla mina önskningar..

Tack ni andra för alla grattis!!! Idag har vi vart på KK på Storken och vägt Ebbe, han har passerat sin födelsevikt med 45 gram så det känns väldigt skönt!
     Jag har inga problem att sova på bb och karln vill jag inte ha där. :P Han kan sova hemma. Jag satsar istället på att tjata ihjäl personalen så de skickar hem mig fort. :) Så fort jag fått ta bort katetern, visat att jag kan kissa själv och inte är "förlamad" i benen så finns ingen anledning att stanna. Finns ju som inget att göra där, mer rörelse hemma. Karln är ju ändå ledig från jobbet i två veckor och sköter allt hemma. :) 

Låter som att du gjorde absolut rätt i att skriva ett bb-brev eftersom du mått som du gjort. Man ska ju se till hur man själv är som person. Jag är väldigt lugn av mig och trivs bäst hemma på landet. :P Jag hoppas på vettiga rumskamrater på bb. :) Och då är jag inte lättirriterad men dessa senaste två brudar var speciell enligt mig.

/K
  • Thelma08

Ja släpper inte dessa Förvärkar till imorgon så ska jag be min bm att antingen kolla mig eller får hon ringa in en tid till fl till mig. Man blir ju som ett monster när man är så här trött. Sover Max 2 timmar i streck. Är det inte värkar som väcker mig så är man ju Kissinödig.

• emeilee

Nu känns hoppet ute!! Suck! Är jätteglad för att ALLA i vår föräldragrupp fått sina barn nu, tom de som inte skulle ha innan runt 20 april. Har BF imorgon så borde väl inte klaga, men deras bebisar har varit små fisar och efter vår viktuppskattning igår så vägde bebis ca 4030g och jag är en liten människa.

Försöker trösta mig med att den trivs inne i magen och kommer tids nog. Ska till BM imorgon och kolla SF mått o blodvärde. Vi ska diskutera igångsättning men jag vet väl hur det blir. När hon väl ringer till förlossningen så kommer de säga att det är aktuellt först i v 42.

Sorry för detta trååååkiga inlägg

• Miss Giggle

Emeilee: man får gnälla. Jag har 2 v kvar och gnäller. Det suger.
    Min dotter kom på BF om det är ngn tröst. Sist ut där med. Know how i feel!!!
    Kramar

• Omorfia

Vet inte om jag vågar skriva det här. Är iaf inskriven på förlossningen nu och efter lunch så ska det sättas igång. Borde bli en bebis relativt snart.

• Thelma08

Åå va kul omorfia
    Stort lycka till!

• emeilee

Omorfia!! Stort lycka till!!! :) å klart du vågar skriva Hjärta

• lima76
    Omorfia skrev 2012-04-11 12:19:36 följande:
    Vet inte om jag vågar skriva det här. Är iaf inskriven på förlossningen nu och efter lunch så ska det sättas igång. Borde bli en bebis relativt snart.
    lycka till!!

tänk vad bra det hade varit om man visste att DEN dagen sätter det igång..  idag är det tungt att gå tycker jag, det trycker nedåt rätt bra och jag känner mig väldigt otymplig.. om de inte flyttat mitt datum på rul hade jag haft bf imorgon...

väskan är packad!! eller ja, mer eller mindre.. när det väl satt igång är det nog lite till som ska i men så länge känns en lagom packad.. vet bara inte riktigt hur mkt kläder för egen del jag ska packa.. har ett par jeans att åka hem i och två par mjukisar att hasa runt bb i.. önskar jag hade ett par vettiga inneskor, kanske kan komma iväg och köpa i veckan..

nu behöver jag skriva mitt brev också fast bm har ju skrivit ned det viktigaste i min journal.. jag har bett att få slippa nålen i handen/armen om det går.. jag vill inte ha medicinsk smärtlindring och tycker den gör ont och är i vägen.. får se vad förlossningen säger om det... jag har ju komplikationsfria förlossningar innan så jag tycker inte det borde vara ett problem..

hur har ni andra det med energin nu? jag är rastlös men får inte mycket gjort. vet inte när jag sist lagade mat tex... det har fått bli en del hamburgare o pizza på sistone.. min aptit är inte heller som den varit... jag småäter en del men är nästan aldrig sugen på riktig middag..
Svar på tråden Aprilbebis 2012