hannis: har ni försökt att ge nappen? ibland är det bara sugandet som de vill ha, inte själva maten.. om det funkar får du längre mellan amningarna och bebisen blir mätt och nöjd.. sen hade jag nog inte stressat så mkt med amningste och allt det andra, försök att lita på att din kropp har den mat han behöver, det ser du ju på viktuppgången. sen har bebisar ökningsperioder när de vill äta oftare och ibland kan de skrika utan anledning.. så mitt råd är egentligen bara att slappna av och lita på din kropp. jag ammade mina stora tjejer i 11 mån oh 14 mån och det gick jättebra, det är så himla smidigt och mysigt, det är absolut värt ansträngningen man får göra i början.. känner du dig osäker finns mningshjälp både på nätet och på sjukhuset. förra bebisen fick jag dit ett par gånger för att få rätt på stockningar. de är väldigt glada över att hjälpa till.
Thelma: är det sår på vårtan kan du prova Purelan salva och att ha en mlöjkuppsamlare på för att låta den läka.. jag fick purelan av en bm och den läkte mina sår på bara en dag.
Längtan efter 3 skrev 2012-05-13 00:43:43 följande:
Här funkar både sömn och amning bra :) Dom får sova hur dom vill och när dom vill, sålänge dom sover bra på natten. Dom somnar själva på kvällarna, ibland på dagen får vi söva tjejen för då e hon övertrött, men pojken somnar alltid själva. Amningen funkar bra, ammar ungefär var tredje timme, ibland kör jag dubbelamning. Natten kan den gå allt från 3 till 6 timmar mellan amningarna :)
vad härligt att det funkar så bra - och med två!
amelia börjar få lite längre sov-perioder nu, sakta, sakta.. har för mig att de andra två började med längre pass runt 3 veckor så med lite tur kommer det snart...