• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Hannis: Jag förstår Här kommer ett urkonstigt tips, men när min stora grabb var liten så var han också arg vid bröstet ibland. Då fick jag stå-amma honom samtidigt som jag gjorde lite knäböj, och av nån anledning blev han då lugn och sög tag. Såg nog skitkonstigt ut men funkade, och när mjölken rann till så blev han nöjd. Det är ju långt ifrån säkert att det funkar för er men tänkte bara slänga ut alla tips jag kommer på!

Håller tummarna att det löser sig för er! Många kramar!

• Längtan efter 3

Tack för svaren :) Ska höra me BVC, ska dit på onsdag. Tills dess har jag blandat bikarbonat och vatten å penslar deras tunga plus mina bröst. Får se om d hjälper. Värst på pojken, känns som han har ont när han äter :(

• emeilee
    sandraa01, Va? När jag ammade på sjukhuset så sa de att man SKA dricka ca 1liter mer än vad man normalt gör just för att mjölken ska rinna till. Tänk så olika sätt det finns...

Hannis, förstår din oro. Det du dricker, vad är det för något? Jag vet att tex kolsyrad läsk och kolsyrat vatten gör bebismagar oroliga. Fick lära mig massor om vad som bör intas av mammor och ej under vår sjukhusvistelse. Försök dricka vatten och saft så kommer det säkert mer mat. Sedan gör din undermedvetna stress av att han kanske inte får tillräckligt att dina bröst automatiskt producerar mindre. Så tänk positivt :)

Grästuva, Tack för att du tänker på oss. :) Det går bra för Alva. Vi blev utskrivna i onsdags och lever nu precis som alla er andra hemma. Det känns helt fantastiskt att nu vara mamma trots att det tog 3,5v i rent helvete på sjukhuset. Alva är nu fri från sin infektion men har fortfarande en förändring på levern. Inget som de gör något åt i dagsläget utan skulle hon bli dålig så går man in och gör en biopsi. De menar på att om Alva fötts frisk så hade man ju aldrig upptäckt förändringen utan det är tack vare alla ultraljud och magnetröntgen man sett det.

Hon är så underbar min lilla tjej, säkerligen som era barn. Njuter av varenda minut jag har med henne :)
  • lima76
    emeilee skrev 2012-05-14 11:37:27 följande:
    Grästuva, Tack för att du tänker på oss. :) Det går bra för Alva. Vi blev utskrivna i onsdags och lever nu precis som alla er andra hemma. Det känns helt fantastiskt att nu vara mamma trots att det tog 3,5v i rent helvete på sjukhuset. Alva är nu fri från sin infektion men har fortfarande en förändring på levern. Inget som de gör något åt i dagsläget utan skulle hon bli dålig så går man in och gör en biopsi. De menar på att om Alva fötts frisk så hade man ju aldrig upptäckt förändringen utan det är tack vare alla ultraljud och magnetröntgen man sett det.

Hon är så underbar min lilla tjej, säkerligen som era barn. Njuter av varenda minut jag har med henne :)
    vad härligt att höra att ni är hemma och mår bra!
  • Miss Giggle

Hannis: är helt övertygad om att du får mer tid på fsk om du ber om det. Tänk igenom hur mkt tid och under vilken tidsperiod du behöver det. Jag har ex fram till makens sem sen ska rektor och jag talas vid igen efter det.
    Hoppa det blir bättre gumman, håll ut och kämpa. Men du, låt inte amningen dra ner dig totalt. Bättre m ett flaskbarn och en lycklig mamma tycker jag!

Min lilla fis har numera börjat reda ut att inte bli buren jämt. Förstår ni hur ljuvligt det är !!!
    Det är inte långa stunder men det är iaf ngt!

• hannisfashionista

Åh söta ni! Det är så skönt att logga in här och ha massa goda råd och tips! Och peppning! Solig

Psykologen fick jag aldrig tag på men ska pröva imorgon igen.

Jag ringde till rektorn och skulle berätta hela historien om hur jag har haft förlossningsdepp och har gått till psykolog under graviditeten för att förebygga och bröt ihop. Kunde liksom inte hålla ihop mig själv. Hon var rätt kall och bad mig att ringa en specialpedagog som skulle göra en utredning. Ringde henne och bröt ihop igen. Hon sa att det var solklart läge, att det är klart att jag får mer tid. Sen fick jag önska hur mycket och då sa vi 9-14 alla dagar fram tills dagis stänger för sommaren. Vi ska höras av efter sommaren om jag fortfarande anser att jag behöver det. {#emotions_dlg.flower} Det viktigaste är att det blir bra för min son, och att jag får vila och mår bra så inte sonen behöver sitta och titta på en mamma som är ledsen.. Rynkar på näsan

JAg ringde också till BVC för attr prata om amningen och som jag misstänkte så var det itne till någon hjälp. Den här damen rådde mig till och med att ge ersättning på kvällarna eftersom jag inte hade tillräckligt med mat för honom då?! Och trots att jag sagt att den äldre sonen vägrade att amma efter att han fått ersättning. Så hon sa att du får bara gilla läget, antingen ger du ersättning och får lugn och ro eller så får du stå ut med att han hänger vid ditt bröst och är missnöjd. Det ger sig kanske snart... Peppar peppar så har de här två kvällarna varit mycket bättre!! Skrattande

Juskus - Förskolan lyssnade verkligen så det var hur bra som helst! Förhoppningvis så ger sig symptomen när jag kan släppa lite av ångesten att inte vara där för min äldre son samt att jag inte behöver ha stressen över att vila på tre timmar, utan har fem timmar varje dag.

Floff - hahaha, jag kan se det framför mig! Flört Grejen är den, när han har en sån kväll äter han så ofta att det inte finns tillräckligt med mjölk för att det ska rinna till, som efter typ tio minuter. Får det gå en halvtimme, 45 minuter så finns det så att det rinner till men inte innan det.

Emeilee - jag ska verkligen försöka att tänka positivt! Ska prata med psykologen om det också, hur man vänder stressen och de negativa tankebanorna.

Miss giggle - det är verkligen som du säger, hellre ett nöjt flaskbarn än en missnöjd bebis och ledsen mamma, men som sagt, jag ska tänka positivt nu! Glad

Sov gott alla kanonmammor! Hjärta

• lima76

hannis: skönt att det löste sig md mer tid!

idag har jag haft en trumpen bebis som inte sovit några långa stunder alls... det vrkar som att hon helst vill vara nära, hela tiden.. med två andra som vill ha sitt är jag lite yr i mössan idag... vi ska ta en lite promenad i bärselen om en stund, lite friskluft kan nog vara bra för oss båda två...

• emeilee

lima76, Jag har precis samma. Alva vill helst sitta fast på mig dygnet runt :) Vi kallar henne fästingen

En liten fråga. Alva har nog fått svamp i munnen, eller rättare sagt hon har fått det. Och jag känner mig öm i vårtona så antagligen har jag fått det där med...suck! Ska till BVC imorgon och höra vad de säger om det. Någon som vet vad de kan ge för behandling?

Hon har även kolik på kvällarna. Jag lider inte så mycket av det själv men att se henne skrika sig till sömns är ju inget roligt. Ingen med fler barn som har något bra tips?

Kram på er!

• Miss Giggle

Antar att ni testar minifom, massage och att hon inte får bälja i sig mat?
    Har även hört att akupunktur ska vara bra. Det var väl ngn här inne som hare ngn kontakt/rekommendera ngn...

Hoppas det blir bra snart. Det är, som du säger, jobbigt att se dem ha ont!

Svar på tråden Aprilbebis 2012