• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

hannis min första tanke är att han kanske har ont i magen, Filip kan reagera likadant när han har ont i magen och ligger till bröstet. 
    Han vill äta då eftersom det tröstar men när han äter får han ont i magen. Nappen vill han inte ha i dessa lägen heller.
    Har för mig att du tidigare skrivit att han har problem med magen och gärna ammar ofta och snabbt (?)

Mina bröst känns också tomma nattetid men mjölken finns där ändå, du kan testa att handmjölka lite för att se om där kommer ut något. Gör det de är det nog mer troligt att han blir arg just för att där kommer mat  

Förstår att det känns väldigt frustrerande när det känns som mjölken inte räcker men jag hade försökt vänta lite med ersättning (om du kan) ändå, är det så att han behöver öka produktionen så rubbar du det med ersättning isf.
    Sen är det ju dom som ammar dagtid och ger ersättning nattetid så det kanske kan vara en lösning om det känns outhärdligt men då får du nog pumpa en till två ggr per natt för att fortsätta stimulera det så inte mjölken sinar allt för mycket.
    Prata med BVC igen, berätta hur frustrerande det känns även om han går upp bra eftersom du känner dig otillräcklig och att du inte vet om du klarar av att fortsätta amningen om du inte får hjälp så hoppas jag innerligt att dom tar sig tid och lyssnar för att finna en lösning.
    Amningshjälpen kan du ringa till och få råd även om det är för långt att åka dit. 

Hoppas på att det löser sig för dig {#emotions_dlg.flower} 

• lima76

hannis: vad jobbigt både för dig och bebis..  jag hade nog ändå försökt att avvakta lite och se om det rättar sig men det kan bara du själv känna vad som är rätt för dig. jag har aldrig använt ersättning så jag har inga synpunkter varken för eller emot.. hoppas det blir bra ändå.. kram

• Floff

Hannis: När han blir sådär ledsen och hungrig, kan du inte testa att ge lite lite ersättning eller handmjölkad skvätt på flaska först så att värsta hungern lägger sig och sen amma? Då kanske han har lite mer tålamod vid bröstet..

• sandraa01

Hannis: du dricker nog för mycket. I min gravidbok står det att om man dricker för mycket så minskar mjölkflödet i brösten. Hur konstigt det än låter. Så drick inte mer än du behöver. Lycka till!

• hannisfashionista

Åh alla ni vad söta ni är! Jag blir helt rörd för att ni engagerar er!

Lima, jag har inte gett ersättning och har tänkt att vänta och se, känns som att vi har haft det såhär i två veckor nu från och till så jag vet inte om det är ökningsperiod... han är ju bara en månad än?!

Floff, jag gav min stora son ersättning två kvällar i raken, från flaska, och sen hade vi 2,5 vecka av helvete. Så fort jag försökte lägga till så skrek han rätt ut och vände bort huvudet. Så höll vi på tills jag gav upp. Så jag lovade mig själv att jag inte skulle göra det den här gången. Prövade att ge det lilla jag fick pumpat ut, 20ml från kopp men han blev galen, kväljde sig själv och vrålskrek. Så fort han fick bröstmjölk i munnen så började sugreflexen och när han inte fick suga så skrek han. Vi prövade att ge från doseringsspruta också men med samma resultat, skrik.

Grästuva, det kan ju vara det... Det kommer mjölk men bara lite. Önskar att det fanns ett piller som ökade produktionen så jag inte ens behövde tänka på det här.

Imorgon ska jag ringa BVC och prata med dem, jag ska ringa min psykolog som jag gick till under graviditeten och boka en tid. Jag ska också ta kontakt med rekorn och höra om vår son kan få utökad tid på förskolan så jag kan sova med bebisen på dagen och fått vila lite. Det kan ju göra att man inte får förlossningsdeppen som det känns att jag är påväg ner i nu.

Ska sova nu och hoppas att jag kan se på det ljusare imorgon! God natt alla!

• Längtan efter 3

Tror båda mina små fått torsk (svamp) på tungan, och jag på bröstvårtorna :( Nåt tips på hur man blir av med det? Eller måste man till BVC och få det penslat?

• hannisfashionista

Sandra01, oj!! Det hade jag ingen aning om?! Tusen tack för tipset! Jag dricker ju som sagt minst 4liter vatten, och plussar man på fem Stora koppar amningste så blir det ju ganska mycket vätska.

• grästuva

Längtan efter 3 - när vår stora son var bebis fick han torsk på tungan, penslade hans tunga med vichy vatten och det hjälpte men jag har läst att om man får svamp på bröstet och bebis i munnen ska båda behandlas med något som var recept belagt (?). Hör med din Bvc så kan dom nog hjälpa dig

• juskus

Längtan efter 3- jag hade torsk med andra barnet, har för mig att jag penslade med någon röra med bikarbonat och vatten, både mig och bebis, men undra om jag inte fick nån salva också, minnet sviker ibland:( hör med bvc:)

• juskus

Hannis-fy va tungt för dig, tråkigt men bra att du känner igen symtomen, klokt att ringa psykologen i tid så kanske det inte behöver bli lika illa som förra gången, hoppas verkligen rektorn lyssnar och ger dig fler timmar en begynnande förlossningdepression måste ju vara ett giltigt skäl om nåt...hoppas hoppas verkligen det löser sig och att du får njuta lite...

Svar på tråden Aprilbebis 2012