emeilee skrev 2012-05-01 14:56:14 följande:
Hej allesammans! Längesedan man var här inne och kikade. Grattis till alla Er som fått bebisar och till er som väntar, det kommer till er med :)
Tänkte skriva ner min berättelse om att bli förälder, läs om ni orkar, jag behöver nämligen skriva av mig.
BF dagen var kommen och jag hade förvärkar på morgonen. Kl 09,00 skulle vi infinna oss hos BM för en rutinkoll och allt såg bra ut. Vid 11,00 drog värkarna igång mer och höll i sig. Vid midnatt orkade jag inte vara hemma längre utan vi åkte in till förlossningen.
Värkarna avstannade under natten och jag fick en morfinspruta för att kunna sova. Under morgonen fick vi beskedet att vi ev skulle bli hemskickade då värkarna var alldeles för oregelbundna. De lovade att de skulle undersöka mig innan vi åkte hem så de inte missade något. Sagt och gjort, jag var öppen 4cm och hemskickad blev jag inte. Kort därefter gick vattnet och nu var det verkligen igång. Vi flyttades till en förlossningssal och jag trodde inte för mitt liv att nu var det igång.
Körde på lustgas fram till 7cm då gav jag upp, stod verkligen inte ut längre, räddningen var ryggmärgsbedövningen. My god! vilken effekt. Fick värkstimuleande och några timmar senare var den magiska gränsen 10cm nådd. Runt 17-tiden började krystvärkarna och kl 18,36 födde vi en liten flicka.
Dessvärre började inte hennes liv som för alla andra bebisar. Hon kunde inte andas när hon kom ut och togs ifrån oss efter ca 20sek på min mage. Det blev totalt kaos och jag blev lämnad själv. Maken fick följa med ut och se hur det gick för lillan.
Hon förflyttades snabbt till Östra i GBG där hon kopplades upp i respirator och med drän i lungorna då de var fyllda med blod. Vi spenderade en vecka där då vi slets mellan hopp och förtvivlan och det var riktigt nära att vi förlorade våran älskade Alva. Nu har vi under 1,5v tid bott på Borås neo avdelning.
Resan på sjukhuset är inte över ännu men hon är fri från resp och sondmatas inte längre. Hon är äntligen en bebis

Hur länge vi blir kvar här vet man inte då hon drabbats av en del följdsjukdomar av respiratiorn och allt annat. Men vi är glada för att vi får behålla våran tjej.
Önskar er alla riktigt lycka till och STORT GRATTIS!
Kram
Stort grattis till flickan!Hoppas att det ordnar upp sig o att ni snart får komma hem!
Floff skrev 2012-05-04 15:01:46 följande:
Hemmakatten: Stort grattis!
Är det nån av er andra som äter/har ätit mjölkfritt med era bebisar/storesyskon? Lillebror Felix är tokrisig i magen och Bvc tycker jag ska testa att äta mjölkfritt i 10 dagar för att se om det blir bättre ifall han är mjölkallergisk. Men oj vad svårt det är att hitta på och köpa mat utan minsta lilla spår av mjölk, ALLT har ju typ mjölk i sig!
Storebror var allergisk mot mjölk men det verkar inte som att lillebror är det. Vi fick tillslut göra pricktest som konstaterade mjölkallergi och fick också träffa en dietist då, jo mjölkprotein finns i det mesta upptäckte vi också då..men tack o lov avtog den allergin så när vi fick beskedet på pricktestet runt 5 månaders ålder var han redan ändå mkt bättre;=)