• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Nera85

misstuva: spännande!! Här går det framåt. Fast långsamt... :) 
    Har haft värkar regelbundet i ca två timmar nu. De varar ca en minut och det är mellan 4 - 11 min paus mellan. 

Nu vaknade min man till och fick den glada nyheten. Fint att inte vara ensam. Men oj vad hungrig jag är nu!!! Måste nog skicka ut honom i köket... 

• Milou88

Grattis Sandra!

Och vad skönt att det börjar hända grejer för er andra!!:)

Jag hade väldigt mycket "mensvärk", Stickningar och tryck nedåt hela natten och onda sammandragningar. Men nu är allt som vanligt :(

• Karisma
    Längtan efter 3 skrev 2012-04-27 13:36:00 följande:
    Karisma: 10 april föddes mina tvillingar :) Vet du att d finns såna amningsnappar om man får typ sår på brösten?! Har använt dom så fort jag känt att det börjar ömma så hinner dom läka fint :) Superbra!! Kan jag varmt rekommendera. Har du fått fatt på BVC än?

Provade amningsnapp, hjälpte ingenting, hann gå för långt. Men nu har allt läkt väldigt fint. :) Köpte purelan (tror det hette så) och det hjälpte väldigt snabbt. Ska ringa bvc på ons så får vi se om de svarar, annars knatar jag in på hälsocentralen igen så får de skriva en lapp lr ngt sånt till bvc om att jag vill boka tid. Var mkt bättre förr när den gamla bvcsköterskan jobbade. Den nya som börjat verkar inte tycka det är lika viktigt att snabbt boka tid för nyfödda.

/K
  • Nera85

Här har det lugnat sig lite med värkarna, inte lika starka och regelbundna efter att jag tvingat mig att sova. Men känns fortfarande att det kommer hända "snart". Hoppas på bebis i morgon i alla fall. 

Milou: låter ju som att det är på g för dig med! Så spännande! Jag hade det två nätter innan det inatt kom igång ordentligt. Håller tummarna för dig! 

• Milou88

Nera: Ja vi får hålla tummarna att förlossningen snart drar igång för oss!!:)

• misstuva

Den 29april kl 07.04 tittade Hugo ut. Han var 49cm lång o vägde 3036gram. Är fortfarande kvar på bb, amningen går bra. uppdaterar när jag orkar. kram på er

• lima76

Grattis till er som fått nu i dagarna!!
    Nu är det Maj!! Jag kan inte fatta att hela april kommit och gått så fort. Min lilla skrutt är snart en vecka gammal, det är så ljuvligt att ha en bebis i huset igen! Det är kaotiskt ibland, huset är långt ifrån i ordning och till råga på allt gick tvättmaskinen sönder. Sömnen har varit sådär och jag har fruktat ont i bröstvårtorna emellanåt men framförallt är jag så himla himla förälskad i min bebis, det känns som om mitt hjärta ska svämma över ibland när jag håller henne.
    Jag hoppas ni andra också mår bra och njuter av era bebisar och att ni som inte fått ännu snart sitter och snusar på era nyfödda.
    Stor kram!

Svar på tråden Aprilbebis 2012