• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Miss Giggle

Är det någon av er som har stora barn som
    Ska ha dem på fsk mer än 15h? Jag funderar på att be om en extra dag. H är så missnöjd med att vara hemma hela dagar med mig och lillan eftersom lillan styr ganska mkt. Sen sover hon så dåligt att det vore skönt att få chansen att sova ut alla dagar, inte bara tre dagar i veckan.

• Floff

Miss Giggle: Här får vi ha syskon på dagis 30 h/vecka och det har vi. Just nu är han sjuk, men ändå.. För storebrors del tror jag han verkligen behöver det, här hemma klättrar han på väggarna och hur mycket man än försöker aktivera så räcker det liksom inte till för energin bara flödar över. Vi försöker gå ut, men lillebror sover max 20-30 min i vagnen innan han vaknar och gallskriker så det blir alltför kort och man får avbryta mitt i leken och gå in.

Tycker du ska fråga om extra tid på förskolan, det behöver ju inte vara för alltid heller!

• hannisfashionista

Miss giggle, vi har bara rätt till tre timmar per dag alltså 15 h i veckan och de är placerade mellan 8-11. Totalt värdelöst för oss då min man börjar jobba kl sju så jag måste lämna och hämta... kan man be om extra tid? Vad ska underlaget vara för det? Vår son skulle verkligen behöva mer tid på dagis, minst sagt. Han pratar om dagis hela tiden eller att gå och leka med kompisar, så blir han ledsen när vi förklarar att kompisarna är på dagis, det är allts inga barn hemma.

• Milou88

Nu är våran älskade Alvin här, 6/5 kl 22:39 kom han. 4430gram och 56cm lång. En stor grabb!
    Haft en bra förlossning men ja fick sys under operation efteråt så vi är kvar på sjukhuset några dagar.

• Nera85

Grattis Milou! Vad härligt!!! Att ligga kvar kan faktisk vara väldigt skönt. det tyckte vi i alla fall.

• Miss Giggle

Floff: precis så har vi det. Plus att hon inte sover på natten så eg behöver jag att hon är så jag får vila...
    Hannis: om det finns goda skäl kan man få mer, men det är upp till varje rektor att besluta om det.

• hannisfashionista

Miss giggle, är det en särskild ansökningsblankett eller? Jag har läst lite på nätet och det verkar tufft att få igenom mer tid men man kan ju alltid prova. Vad har ni skrivit i er ansökan? För mig så handlar det om en väldigt aktiv treåring som tjatar och tjatar om dagis hela tiden...

Svar på tråden Aprilbebis 2012