• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Nera85

Jag är också kvar. Bf + 1 Hade känningar (vet inte om man kan kalla det värkar riktigt) inatt och imorse men sen försvann allt för några timmar sen. Inte så ont men så smärtsamt så att jag vaknade och gnydde lite tills det gått över. Hoppas att det kommer igång igen! 

• Milou88

Ja det är en väldigt seg väntan nu mot slutet. Jag hade oxå bf igår. Har haft ganska mycket "mensvärk" och känt ett jobbigt tryck neråt och varit väldigt konstig i magen.

• Karisma
    Längtan efter 3 skrev 2012-04-26 17:01:05 följande:
    Karisma: Va menar du me att du haft stopp i ena bröstet?? Vet inte heller vad en normal viktuppgång e, förra veckan hade mina tvillingar gått upp 300g resp. 400g, denna vecka hade dom gått upp 100g resp. 150g. Jag helammar!!

Tack alla ni som svarat mig ang viktuppgång. :)

Längtan: När föddes dina tvillingar? 

Jag fick en sårskorpa (blödde inget bara en skorpa) på bröstvårtan och den gick sönder varje gång jag ammade och det gjorde sååå jäkla ont. Vägrade amma sen på bröstet tills det läkt. Igår var första gången jag ammade på bröstet på några dagar, så nu är det bara för Sebastian att äta så jag ökar upp mjölkproduktionen i det bröstet igen. :) Han har fått ersättning de dagar jag inte kunnat amma på höger bröst för att få i sig lite extra mat. :)

Hittade efter mkt sökande igår papper sen de andra grabbarna var liten och de hade gått upp 400g de första 2v, så det känns helt ok med 400g ökning även om jag ser att det är lite jämfört med vad era gått upp.   

/K
  • Längtan efter 3

Karisma: 10 april föddes mina tvillingar :) Vet du att d finns såna amningsnappar om man får typ sår på brösten?! Har använt dom så fort jag känt att det börjar ömma så hinner dom läka fint :) Superbra!! Kan jag varmt rekommendera. Har du fått fatt på BVC än?

• misstuva

Åh grattis till alla er som fått barn nu i dagarna =)
    Jag har Bf på måndag får se vad som händer.. känner av ganska mycket hur det trycker på nedåt
    så fort jag står går eller rör mig.. men är typ inge mer... inga riktiga känningar heller så ja vi får väl
    se när bebis vill kika ut. Var till BM igår o sen den 12 april har jag gått upp 300gram men det är väl bebis som lagt
    på sig det =) så nu får vi se när han vill kika ut.. btw flytten har gått bra o det är nu bara urstädning kvar ur
    gamla lägenheten.. = skönt.. den tar maken o en kompis till oss hant om imorn.. jag kan bara lugnt dona på här
    i nya lyan =)

Grattis än en gång till er nyblivna mammor =) 

• Nera85

Grattis Sandra! Så härligt!!!

Själv kan jag inte sova.. hade en initialblödning vid halv nio igår kväll och sedan smärtor/värkar till och från. Har försökt sova men vaknar av att det gör ont. Och blödit mindre blödningar kl 1:30 och nu 3:00 i samband med värkar. Men ingen buksmärta som varar + massor av rörelser från killen där inne så det ska vara "ingen fara". Men hoppas att det kan börja ordentligt nu så att det blir bebis nu!!! Lite läskigt är det med att blöda och ha ont utan vare sig slempropp eller vatten... Men äntligen händer "det nått"! Låter mannen sova - det behöver han för att orka sen. Säkert lite osammanhängande det här... 

• misstuva
    Nera85 skrev 2012-04-29 03:20:02 följande:
    Grattis Sandra! Så härligt!!!

Själv kan jag inte sova.. hade en initialblödning vid halv nio igår kväll och sedan smärtor/värkar till och från. Har försökt sova men vaknar av att det gör ont. Och blödit mindre blödningar kl 1:30 och nu 3:00 i samband med värkar. Men ingen buksmärta som varar + massor av rörelser från killen där inne så det ska vara "ingen fara". Men hoppas att det kan börja ordentligt nu så att det blir bebis nu!!! Lite läskigt är det med att blöda och ha ont utan vare sig slempropp eller vatten... Men äntligen händer "det nått"! Låter mannen sova - det behöver han för att orka sen. Säkert lite osammanhängande det här... 
    Hej Nera: Jag kan ju bara säga att det började för mig nu inatt 03.33 med nåt som jag tyckte var som magknip först men sen ökade intensiteten i den men släppte efter några sekunder... 
    Nu i skrivandets stund har jag haft 2 värkar på kort tid.. den ena 04.25 varade nog i nästan  40 sek... sen hade jag en nu 04.36 som var lika stark.. men känner att det gör mer ont åt blygdbenet när de kommer var 5e minut... o efter en sån värk kommer det en liten en strax därefter... när jag var på toa kom de lite blod.. känns lite skrämmande detta... 
Svar på tråden Aprilbebis 2012