• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista

Jag håller med någon ovan som skrev att vi börjar bli många! Roligt!

Enligt min app på telefonen (babygruppen) så är jag i vecka fem och har 247 dagar kvar till beräknad förlossning... åhhh... vad det går långsamt såhär i början!! Jag vill bara passera den där säkra gränsen nu!!! (jag vet jag vet, det finns aldrig något säkert... men mer säkert då... Flört )

Mår inte så illa men är sååå trött och kissnödig och törstig och ömma bröst... lite växtvärk till och från... Glad

Hur mår ni andra? När kommer ni att berätta på jobbet?

Har ni några bra gravidappar att rekommendera? Glad

• Verra88
    hannisfashionista skrev 2011-08-21 13:22:48 följande:

Enligt min app på telefonen (babygruppen) så är jag i vecka fem och har 247 dagar kvar till beräknad förlossning... åhhh... vad det går långsamt såhär i början!! Jag vill bara passera den där säkra gränsen nu!!! (jag vet jag vet, det finns aldrig något säkert... men mer säkert då... Flört )

Mår inte så illa men är sååå trött och kissnödig och törstig och ömma bröst... lite växtvärk till och från... Glad

Jag är också i vecka 5-6 och jag vill också bli i vecka 12-13 så man slipper ora sig lika mycket för missfall, går så sakta i början...
  • hannisfashionista

Jag håller med... sen försöker jag vara superförsiktig med allt som kan äventyra graviditeten... Suck... det blir väl till att räkna dagarna till det är "säker" period... Flört

Verra88 skrev 2011-08-21 13:25:08 följande:
    Jag är också i vecka 5-6 och jag vill också bli i vecka 12-13 så man slipper ora sig lika mycket för missfall, går så sakta i början...
  • Lillebror12

Hej, jag tjuvläser mest här eftersom jag har BF 1 maj men inte så många andra i den tråden än. Jag använder Sprout och tycker att den är jättefin men letar också efter den helt optimala appen fortfarande.
  • meghan26

Gravidappar jag har laddat ner är: Babycenter (amerikansk, dock räknar den annorlunda än oss här i Sve, men den har cool grafik och info för var dag), My pregnancy (amerikansk, visar grafik vecka för vecka) och Babygruppen.

Tar tacksamt emot andra appar, gärna som är svenska!
  • meghan26

Efter att ha varit nästintill helt symptomfri fredag och lördag(vilket gjorde mig nojig igår) så kom allt tillbaka idag. Känner mig YR, mår kvalmigt och jag svettas som en gris!

Igår läste jag tillbaka i min blogg från förra graviditeten. Det verkar som ALLT satte igång i vecka 6 och på tisdag går jag in vecka 6 så det är väl bara att förbereda mig....

• vicki 83

Känner inte av illamåendet än,vilket e skönt,förra grav mådde jag illa hela gravititeten,var fruktansvärt! Har inte jätte många symtom ännu,mer än trött, svettas och har sån jäkla molande mensvärk...! Hoppas att de e ett bra tecken,hade det förra grav och den slutade tyvärr i mf så jag e skit nojig:(

• Maximumtaste

Guuud va seg jag är idag! Mådde extremt illa imorse, höll på att spy två ggr när jag borstade tänderna.. Och jag har dragit på mig en förkylning också.. Lite småsnuvig och känner mig hängig så idag är det soffan som gäller.. Tur vi har många filmkanaler:D..

Såg ni skrivit om gravidappar och jag använder babygruppens, tycker den är jättebra:)

• Elsa1981

Jag har Babygruppen (gillar den för att det står råd till partnern också), Baby Center (den ger info varje dag och man kan klicka sig vidare om man vill läsa mer) och Libero (den är rätt trist). Alla är på svenska. Ska prova att ladda ner de där amerikanska som meghan26 tipsat om.
  • Verra88

Babygruppen säger att jag är i vecka 5 och libero säger vecka 6 familjeliv här säger att jag går in i vekca 6 på tisdag så jag blir förvirrad då alla säger olika.

Svar på tråden Aprilbebis 2012