• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • KexetB

Jag ska till Barnmorskegruppen i början på september.
    Har haft kontakt med dem på telefon och har fått ett kanonintryck!

Första besöket (inskrivning) kostar ingenting, de gör även UL tidigt då.
    Vill man göra RUL där kostar det 600 men man kan lika gärna göra gratis på Östra/Sahlgrenska.

De gör även köns-UL, KUB-test och NUPP-test.

Verkar kanon! 

• Smarkan
    Elsa1981 skrev 2011-08-21 21:42:44 följande:
    Känns som att det är så många som gör tidiga ultraljud. Är det någon, som jag, som inte planerar att göra det?
    Jag tänker inte heller göra det.
  • Smarkan
    Smarkan skrev 2011-08-22 19:50:19 följande:
    Jag tänker inte heller göra det.
    Menar förstås att jag ska vänta till vanilga UL. Brukar vara i vecka 17.
    Det är min tanke iaf. Om inget avvikande händer.
  • Smarkan

Puh, har haft en jobbig dag på jobbet.
    Började på morgonen att må illa men försökte få i mig lite frukost. Gick si så där.
    Sen har jag varit extremt trött och illamående till och från hela dagen på jobbet. Kännt mig som bakis.
    Sov en stund på soffan när jag kom hem och när jag vaknade var jag extremt sugen på pizza.
    Så vi for och köpte hem pizza, gott var det men efter mindre än en halv började jag må illa igen.
    Vilade en stund till och blev då extremt sugen på saltlaktris. S det var bara iväg cykla iväg på kiosken och köpa lite turkisk peppar=)

Vad gör ni ät erat illamående? Tycker inte alls det hjälper att äta ngt. Det som funkar någorlunda är att dricka lite saftsoppa eller blåbärssoppa.

• Justthe2ofUs

Hej.. väntar mitt andra barn, beräknat kring 20-24e april, får veta exakt om en vecka typ.. Har mensvärk på kvällarna, e d fler som har d??får panik att d e missfall,, rösa flytningar fast bara på papperet efter man Kissar men inte utöver d, va kan d vara om inte missfall??, Fick veta om min dotter i v 15, så veckorna innan vet ja inte alls hur man ska må å va som e normalt å inte

• Längtan efter 3
    Humlan83 skrev 2011-08-22 17:25:35 följande:
    Ska på kräftskiva i helgen. Vill inte berätta för vännerna ännu då det är så tidigt... Många kommer säkert fundera varför man inte dricker, men får slingra sej ur det på nåt vis. Men vågar man äta kräftor?
    Ja kräftor vågar du äta =)
    Men gör så... brukar du dricka vitt vin, ta en vitvinsflaska med dig och fyll den med t.ex flädersaft eller något annat som liknar vitt vin ;)
    Dricker du rött, ta en rödvinsflaska och fyll den med svartvinbärssaft eller något ;)
    Men se till så ingen annan vill smaka på ditt vin ;)
  • Justthe2ofUs

Förresten mår ja konstant illa.. vad hjälper mot d ?

• Ereeka
    JohannaB skrev 2011-08-22 15:14:52 följande:
    Är det någon mer som känner sig frusen? Idag är inte en så bra dag, mår illa, fryser och vill bara hem och lägga mig. Skönt att det är städat hemma och att mannen ju har fått ta över kattlåde-jobbet.

Visst känns det långt till vecka 18! Vad kostar det på barnmorskegruppen?

Vet ni förresten hur det är med föräldrapenning och studier. Jag jobbar heltid och min man är student. När vi träffades så jobbade han också heltid. Är det verkligen så att hans fp räknas på den lön han hade då?
    Jag känner mig också väldigt frusen! Legat under filt eller haft på mig kofta hela tiden en vecka kanske.

Oj, vecka 18 känns väldigt långt bort! Jag är nu mitt i vecka 5!!
  • Nikita89

Hej mina gamla vänner från bim i augusti trådarna =) och hej till er andra också så klart!

Tror jag vågar mig på ett besök i denna tråd nu iaf, men jag återkommer imorgon med ett klart besked , då de blir att ta ett digitalt grav.test imorgon så man får de svart på vitt =D Håll tummarna!

Och grattis till er alla =D

Tommy ♥ Sofi 041126 ♥Giftemål 100807 = ♥Isabell 110307♥
  • Verra88

Grattis själv går jag in i vecka 6 imorgon.

Svar på tråden Aprilbebis 2012