• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Elsa1981

Känns som att det är så många som gör tidiga ultraljud. Är det någon, som jag, som inte planerar att göra det?

• Verra88

Fick höra att man inte gör ultraljud för en i vecka 12

• storebrorM

Någon som har tips på vad man ska tänka på vid en tidig utlandsresa? Ska åka när jag kommer vara i ca v 8-9

• Simpan

Idag går jag in i vecka 8. Det är lite märkligt att alla säger så olika angående bf och datum.. Jag har två pojkar sen tidigare och båda  ggr har jag räknat ut bf enl familjlivs modell, och den har stämt, så jag gjorde lika dant denna tredje gång.  Men när jag kom på infosamtal hos bm, så flyttade hon mig en vecka bakåt, så jag gick dit i vecka 8 o kom hem i vecka7.. Surt när man mår illa. Betyder det att jag ska behöva spy en vecka extra nu ;) ?
    Nu har jag börjat med Fragmin, Lergigan och Primperan. Jag bara spyr och spyr. - Upp mot 7 ggr/dag. Har varit hemma från jobbet i snart en vecka. Försökte ta mig dit idag, men fick gå hem igen... Det tar verkligen på krafterna... Ligger på soffan. Sover, spyr, sover, spyr.
    *tycker synd om mig själv* :D  Men det är ju positivt att må illa, så det är bara att klappa sig på axeln och härda ut! Det är övergående och leder till nåt bra!!! :)

Nån annan som mår så här illa?

• jamenvisst

animegirl- Vad kul att se dig här!! Grattis! (det har jag säkert redan sagt, men skadar ju inte att säga det igen Flört) Usch låter hemskt med ett sådant illamående, själv klarade jag mig förra gången bra från allt kroppsligt, mådde piss psykiskt i stället. Humörsvängningar som hette duga Rynkar på näsan

• silvana80
    Elsa1981 skrev 2011-08-21 21:42:44 följande:
    Känns som att det är så många som gör tidiga ultraljud. Är det någon, som jag, som inte planerar att göra det?
    Jag kommer troligen inte heller att göra det , utan vi väntar till inskrivningsamtalet med barnmorskan, då de erbjuder ultraljud. Då är jag i vecka 10-11. Eftersom jag mår"bra" och har en massa normala symtom så väntar jag,det är ju bara 5 veckor tills dess.
  • Ereeka
    Elsa1981 skrev 2011-08-21 21:42:44 följande:
    Jag hade bara tänkt göra "vanligt" :)
  • Milljor

God morgon på er!

Hoppas helgen varit bra, grattis och välkomna alla nya!

Oj så mkt symtom ni har blir nästan lite avis :) Jag känner ytterst lite ömma bröst typ och sen trötthet men det kan ju bero på annat också. Tycker tiden segar sig fram :( säkra v 12 känns som en evighet bort. 6+6 idag....går in i vecka 8 imorn alltså det känns bra.......hoppas vårt lilla pyre vill stanna där inne! 

• JohannaB

Hoppas också pyret vill stanna... varje dag känns mer och mer hoppfull tycker jag, men ändå... man vet ju aldrig. Jag skulle putta bort en trampande katt supertidigt imorse och när jag puttade så trillade kattstackaren på min mage istället för åt andra hållet i sängen. Shit vad orolig jag blev. Men tänkte sen att "smällen" kan ju inte ha varit värre än när spårvagnen skakar eller jag småspringer...

6+2 idag, gick in i v 7 i lördags... känns bra, men längtar längtar efter v 12. Har börjat må jätteilla, men har inte kräkts. Haha, såg på Life igår och det var en bläckfiskmamma som gav sitt liv för att hennes små bläckfiskbebisar skulle få leva. Hormontanten lipade till naturfilm, håhåjajaja

• Maximumtaste

Haha jag lipar också åt allt! Bambi gick på tv för några dar sen och jag storlipa när mamman dog.. Kan inte se nått sorgligt på tv för gå grinar jag ihjäl mig hehe..

Svar på tråden Aprilbebis 2012