• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • silvana80
    KexetB skrev 2011-08-22 19:11:28 följande:
    Jag ska till Barnmorskegruppen i början på september.
    Har haft kontakt med dem på telefon och har fått ett kanonintryck!

Första besöket (inskrivning) kostar ingenting, de gör även UL tidigt då.
    Vill man göra RUL där kostar det 600 men man kan lika gärna göra gratis på Östra/Sahlgrenska.

De gör även köns-UL, KUB-test och NUPP-test.

Verkar kanon! 
    SÅÅåå var det ja. Det var jag som hade fått kostnaden för UL om bakfoten.
    Fick också ett jättebra intryck av Barnmorskegruppen,de verkar trevliga och snabba med svar. Ska bli spännande, du får lov och berätta hur det går....jag har inte förrän 21 september  
  • funnybunny84
    Ereeka skrev 2011-08-22 21:19:28 följande:
    Jag känner mig också väldigt frusen! Legat under filt eller haft på mig kofta hela tiden en vecka kanske.

Oj, vecka 18 känns väldigt långt bort! Jag är nu mitt i vecka 5!!
    det är jag också, speciellt på kvällarna!

nu börjar den molande värken av ta men mina bröst ömmar jätte mkt så att sova på magen kan jag glömma från och med nu Flört  och så mår jag illa till o ifrån
  • klemma

Nu måste jag bara få beklaga mig lite... Sitter på tåget på väg till jobb och mår piss rent ut sagt :( Mår illa som vanligt men det värsta är nog humöret. Enorma humörsvängningar som gör att jag vill strypa alla mina medresenärer!! Dom snörvlar, flåsar, hostar och är allmänt retliga, undrar om det bara är jag som är normal på hela tåget ;)

Jag har dessutom, ända sen jag plussade haft en obehaglig känsla av att något är fel. Svårt att förklara men det känns inte bra helt enkelt... Har haft lite smärta i vänster sida men inga blödningar, så jag har egentligen ingen anledning att känna så. Ja, ja, får väl skylla på hormonerna där också :)

Hoppas ni alla får en bra dag så hörs vi säkert igen!!

• Längtan efter 3

Jag har nu så ont i brösten så jag får sova med sportbh, för när jag går på toa på natten är brösten så tunga å gör så J*VLA ont =( Någon annan som känner så?!
    Som många andra skriver om frusenhet, samma här, fryser massor å speciellt på kvällarna. Har även haft huvudvärk ett par veckor, försöker dricka massor, men det hjälper inte direkt =\ Tur det är övergående =)

• jamenvisst

klemma- Usch för humöret Rynkar på näsan tycker synd om min familj när det är som värst. Jag kan bli arg för vad som, för att sedan börja gråta så jag får ont i ögonen, suck!

• Simpan

God morgon... Jag har varit uppe i 30 minuter och redan spytt 2 ggr. Jag ska till läkare och bli sjukskriven. Går inte att jobba när man springer runt o kräks hela tiden :( 

Tycker att det känns hopplöst nu :(

TIll er med illamånde:
    Morötter har funkat okej för mig att tugga på mot illamåendet, men ibland hjälper det inte.
    Ingefära sägs vara bra. Har dock inte testat denna graviditet.
    Ginger Ale provade jag sist och det hjälpte för stunden. (dock väldigt kortvarigt)
    Primperan och Lergigan funkar lite grann (på mig, men spyr ju uppenbarligen ändå)
    Akupunktur kan man ju få också?
    senapsfrön fasttejpade i öronen (hade ingen effekt på mig)
    Kall o luktfri mat.

Det är svårt :( inget av ovanstående är egentligen speciellt bra :D

• LillaTjorven
    Simpan skrev 2011-08-23 09:43:34 följande:
    God morgon... Jag har varit uppe i 30 minuter och redan spytt 2 ggr. Jag ska till läkare och bli sjukskriven. Går inte att jobba när man springer runt o kräks hela tiden :( 

Tycker att det känns hopplöst nu :(

TIll er med illamånde:
    Morötter har funkat okej för mig att tugga på mot illamåendet, men ibland hjälper det inte.
    Ingefära sägs vara bra. Har dock inte testat denna graviditet.
    Ginger Ale provade jag sist och det hjälpte för stunden. (dock väldigt kortvarigt)
    Primperan och Lergigan funkar lite grann (på mig, men spyr ju uppenbarligen ändå)
    Akupunktur kan man ju få också?
    senapsfrön fasttejpade i öronen (hade ingen effekt på mig)
    Kall o luktfri mat.

Det är svårt :( inget av ovanstående är egentligen speciellt bra :D
    hahah " Det är svårt :( inget av ovanstående är egentligen speciellt bra :D"
    skrattar åt eländet...vad fasiken ska man göra när man mår som säck potatis! tycker synd om oss som mår skit! :P
  • LillaTjorven

Sen blir det ju inte bättre av att man inte får på sig några brallor! Sitter i mjukisbyxor o hoppas på att någon ska komma hem till mig med en påse med byxor som är STORA... :P Hmm varför nu någon skulle göra det när det bara är jag som vet att jag behöver sånna. . :S

• Maximumtaste

Simpan: jag är sjukskriven en vecka nu pga illamående.. Det går bra när jag e hemma men tvingas jag vara uppe på morgonen spyr jag.. Det enda som funkar är att lägga sig ner.. Och morötter funkar rätt bra:) får se om jag orkar jobba nästa vecka.. Är i v8 då:)

Idag fyller jag år så nu får sambon passa upp hela dagen;) väntar på frukost nu. Det är tur han fortfarande har semester så han får ta hand om mig hehe..

Sonen började ettan igår.. Tiden går så fort! Det är tur vi har nära till skolan så han tar cykeln dit nu varje dag:) perfekt för mitt morgonillamående:)

Hoppas alla får en fin dag:)

• jensan1
    Maximumtaste skrev 2011-08-23 10:15:05 följande:
    Simpan: jag är sjukskriven en vecka nu pga illamående.. Det går bra när jag e hemma men tvingas jag vara uppe på morgonen spyr jag.. Det enda som funkar är att lägga sig ner.. Och morötter funkar rätt bra:) får se om jag orkar jobba nästa vecka.. Är i v8 då:)

Idag fyller jag år så nu får sambon passa upp hela dagen;) väntar på frukost nu. Det är tur han fortfarande har semester så han får ta hand om mig hehe..

Sonen började ettan igår.. Tiden går så fort! Det är tur vi har nära till skolan så han tar cykeln dit nu varje dag:) perfekt för mitt morgonillamående:)

Hoppas alla får en fin dag:)

Grattis på födelsedagen!!! Jag fyller också år idag, hela tjugotretton år Flört.

Gött med lite extra service när man mår pyton. Kan man sjukskriva sig för trötthet hade jag gjort det!

Dock mår jag inte så hiskeligt illa, det kanske man ska vara tacksam för men det är lite läskigt för då är jag så rädd för att jag ska förlora denna bebben med...

Men nu är det bara tre dagar kvar till vul.... måtte vi få se en normal graviditet med hjärtverksamhet!       
Svar på tråden Aprilbebis 2012