• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • JohannaB

Är det någon mer som känner sig frusen? Idag är inte en så bra dag, mår illa, fryser och vill bara hem och lägga mig. Skönt att det är städat hemma och att mannen ju har fått ta över kattlåde-jobbet.

Visst känns det långt till vecka 18! Vad kostar det på barnmorskegruppen?

Vet ni förresten hur det är med föräldrapenning och studier. Jag jobbar heltid och min man är student. När vi träffades så jobbade han också heltid. Är det verkligen så att hans fp räknas på den lön han hade då?

• kendi

Jag gjorde vul förra veckan på vasakliniken i Gbg det kostade 500kr och jag tror deras vul aparat var en av de nyaste för bara en dag innan var jag på gynakuten å gjorde vul men barnmorskan kunde inte hitta fostret
    Och man såg jätte dåligt på deras skärm men på vasakliniken var det helt annat man kunde klart och tydligt se fostret och även höra hjärtljuden 6+2 då
    Så jag kan rekommendera vasakliniken.

• JohannaB

Tack för tipset, Vasakliniken ska jag komma ihåg!

• Milljor

Jag var ju på vul  i fredags...fundera redan på att boka ett nytt innan inskrivningen......är supernojjig att ngt ska gå fel. Hur kommer man över det? gör man nånsin det?

• jensan1
    JohannaB skrev 2011-08-22 15:14:52 följande:
    Är det någon mer som känner sig frusen? Idag är inte en så bra dag, mår illa, fryser och vill bara hem och lägga mig. Skönt att det är städat hemma och att mannen ju har fått ta över kattlåde-jobbet.

Visst känns det långt till vecka 18! Vad kostar det på barnmorskegruppen?

Vet ni förresten hur det är med föräldrapenning och studier. Jag jobbar heltid och min man är student. När vi träffades så jobbade han också heltid. Är det verkligen så att hans fp räknas på den lön han hade då?

japp, jag har frusit i två veckor nu, men idag har det varit ok. Det har bara behövts en kofta, men fleecefilten har fått ligga i skåpet :)
  • Maximumtaste

Jag är också frusen till och från.. Ligger med filten i soffan på kvällarna:)

Milljor: försök att bara njuta och slappna av, jag är också lika nojjig men försöker ändå ta det lugnt.. Händer det nått kan man ändå inte rå för det eller göra nått åt det.. Jag tror inte du behöver oroa dig:) det kommer gå bra:)

Någon som provat det där verktyget här på fl om man väntar en pojke el flicka? jag väntar en flicka enligt den hehe.. Ska göra könsul sen, nån mer som ska göra det?:)

• FruJakobsson
    Maximumtaste skrev 2011-08-22 16:41:09 följande:
    Jag är också frusen till och från.. Ligger med filten i soffan på kvällarna:)

Milljor: försök att bara njuta och slappna av, jag är också lika nojjig men försöker ändå ta det lugnt.. Händer det nått kan man ändå inte rå för det eller göra nått åt det.. Jag tror inte du behöver oroa dig:) det kommer gå bra:)

Någon som provat det där verktyget här på fl om man väntar en pojke el flicka? jag väntar en flicka enligt den hehe.. Ska göra könsul sen, nån mer som ska göra det?:)

Jag har gjort testet här på fl om man väntar flicka eller pojke, har stämt båda gångerna..
    Och även gjort denna graviditet så nu får jag vänta med spänning o se om det stämmer även denna gång :) 
  • Humlan83

Ska på kräftskiva i helgen. Vill inte berätta för vännerna ännu då det är så tidigt... Många kommer säkert fundera varför man inte dricker, men får slingra sej ur det på nåt vis. Men vågar man äta kräftor?

• Tokstolla

Tjejer! glöm inte vanliga gyn som gör VUL för 200-300 kr och dessutom så räknas frikort. 

• funnybunny84
    Humlan83 skrev 2011-08-22 17:25:35 följande:
    Ska på kräftskiva i helgen. Vill inte berätta för vännerna ännu då det är så tidigt... Många kommer säkert fundera varför man inte dricker, men får slingra sej ur det på nåt vis. Men vågar man äta kräftor?
    jag undrar det samma!
Svar på tråden Aprilbebis 2012