• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Angiiee
    Maximumtaste skrev 2011-08-22 09:44:58 följande:
    Haha jag lipar också åt allt! Bambi gick på tv för några dar sen och jag storlipa när mamman dog.. Kan inte se nått sorgligt på tv för gå grinar jag ihjäl mig hehe..
    hahaha, är likadan, även reklamer, lipar fan för inget. Mannen bara skrattar åt en hah :D
  • Ellamy78
    Hej svejs!

Då var man tillbaka från en veckas semester på Gotland. Har berättat om bebben för min syster nu (som var med på semestern). Annars är det ingen mer än sambon och jag som vet... Ska vänta nån vecka till innan vi berättar för närmaste vännerna och sen familjerna... Tror vi berättade för familjen i vecka 10 sist...
    Är i vecka 8 nu (7+2) och bokade tid för inskrivning imorse. Får komma den 20 september. Ganska sent., men de hade ingen tidigare tid...

Känner av lite illamående, molvärk, enorm trötthet, ömma boobisar, avsmak för sötsaker (hurra), sug efter syrliga saker, känslig för dofter, springer på toa ideligen, svullen trög mage, lite halsbränna, men känner mig helt ok ändå... Känner dock en pytteliten oro för missfall och törs inte riktigt glädja mig över magen ännu... =/
    Fler som känner så?
  • LillaTjorven
    Ellamy78 skrev 2011-08-22 11:24:12 följande:
    Hej svejs!

Då var man tillbaka från en veckas semester på Gotland. Har berättat om bebben för min syster nu (som var med på semestern). Annars är det ingen mer än sambon och jag som vet... Ska vänta nån vecka till innan vi berättar för närmaste vännerna och sen familjerna... Tror vi berättade för familjen i vecka 10 sist...
    Är i vecka 8 nu (7+2) och bokade tid för inskrivning imorse. Får komma den 20 september. Ganska sent., men de hade ingen tidigare tid...

Känner av lite illamående, molvärk, enorm trötthet, ömma boobisar, avsmak för sötsaker (hurra), sug efter syrliga saker, känslig för dofter, springer på toa ideligen, svullen trög mage, lite halsbränna, men känner mig helt ok ändå... Känner dock en pytteliten oro för missfall och törs inte riktigt glädja mig över magen ännu... =/
    Fler som känner så?
    Det är nog inte så sent, där jag bor får man tid först i v 12 för inskrivning. Innan dess kan man ringa sjukvårdsupplysningen osv för att få info sa dom. =)
  • Maximumtaste

Åååh guud va jag känner mig bakis!!:p.. Är så nära att spy varje morgon nu men jag håller mig in i det sista! Och jag är inte sugen på nått men lär ju äta! Fyller år imorgon och sambon ska göra tårta.. Får se hur det går att få ner nått.. Men visst är det härligt med graviditetsillamående:D
    Fast jag mår så dåligt så njuter jag:D är så glad att det gick fort att bli gravid efter X.. Det känns som ett mirakel nästan:D

• Elsa1981

Jag har nu gått från att inte vara hungrig alls till att vara hungrig hela tiden. Men samtidigt är jag inte sugen på något och äter nästan bara knäckebröd, smörgåsrån och finncrisp. Mår illa av tanken på att äta sånt som jag brukade gilla. Vad äter ni? Några bra knep?

• Maximumtaste

Elsa1981: jag äter det jag e sugen på för tillfället:) annars går det inte att äta.. Det blir mycket morötter och nektariner.. Fick i mig en sillmacka nu till lunch för jag va så otroligt sugen på det :D

• svorsk

Någon vecka sedan jag skrev och det kommer ju nya in hela tiden. Kul! Verkar funka att ha semester för att bli gravid . Själv är jag mitt i v 6 och tycker också tiden går sakta. Kanske för att jag inte orkar göra så mycket mer om dagarna än att jobba och glo på Tv. Har som många av er andra illamående emellanåt, inte sugen på någonting men samtidigt hungrig. Lite hugg och värk ibland men mest svullen mage. Känns som om magen är så mycket högre upp än förra gången. Någon som känner igen sig? Hade iaf  lite energi igår och ränsade igenom min garderob. Plockade bort de kläderna som jag redan vet att jag inte kommer ta på mig nu med svullen mage. Kollade också igenom mammakläderna men väntar i det längsta med att ta de fram... förutom byxor och kjolar då. Skönt att få lite ordning och översikt bland kläderna igen. Nöjd! 

Jag är mycket mer orolig denna gången. Sist var jag kolugn. Skulle egentligen vilja ha ett VUL snart. Får se om vi tar oss råd. Har inte ringt för time ännu. Är över 35, så jag kanske kan få extra ul. Bor i Norge så jag vet inte hur det är med det här.  

• Elsa1981
    silvana80 skrev 2011-08-22 00:55:05 följande:
    Jag kommer troligen inte heller att göra det , utan vi väntar till inskrivningsamtalet med barnmorskan, då de erbjuder ultraljud. Då är jag i vecka 10-11. Eftersom jag mår"bra" och har en massa normala symtom så väntar jag,det är ju bara 5 veckor tills dess.
    Här får man inget ultraljud förrän vecka 18 om det inte är något som verkar konstigt. Känns väääldigt länge tills dess. 
  • Verra88

Jag fyller år idag. Går in i v6 imorgon enligt FL här. hoppas själv på att få i mig tårta. Mitt illamående har inte kommit igång. Hade bara lite imorse. Jag hoppas jag slipper. Är rädd för att kräkas. Ska på MVC 29/9 kl 10 känns som en evighet. Då är jag i v11 tror jag.

• silvana80
    Elsa1981 skrev 2011-08-22 13:12:50 följande:
    Här får man inget ultraljud förrän vecka 18 om det inte är något som verkar konstigt. Känns väääldigt länge tills dess. 
    Normalt sett får man det inte i göteborg heller förrän vecka 18. Men Barnmorskegruppen är semiprivat , så man kan betala för att få ett tidigt UL verkar det som.
    Tycker som du att vecka 18 är föööööör långt bort, det är ju i november nån gång! 
Svar på tråden Aprilbebis 2012