klemma skrev 2011-08-23 14:00:07 följande:
Min dag blir ju inte direkt bättre och bättre...
Ringde till gyn direkt jag kom till jobbet idag eftersson jag har haft lite ont och är orolig för MF.
Pratade med en jättegullig sköterska som tyckte att det var lika bra att jag kom in direkt. Så det var bara att åka tillbaka från Malmö till Helsingborg igen... Jag blev undersökt och gjorde ett VUL. Det visade sig då att han inte kunde se någon bebis : ( När han mätte "boet" så var det i storlek med vad som motsvarar 5 veckor. Enligt mina beräkningar är jag i 6v+5d. Hans förklaring vara att antingen slutade den växa efter vecka 5(alltså MF) eller så skedde befruktningen senare än beräknat. Har dock svårt att tro att befruktning skulle ska en och en halv vecka senare än beräknat, vet ju exakt när vi gjorde den. Tog blodprover för att mäta hormonnivån och något annat prov som skulle indikera på om det var ett utomkvedes. Ska återkomma imorgon, gissa om jag vill att det ska vara imorgon NU!!! Trodde bara att jag var lite hispig som var rädd att något inte var bra : (
Ja, ja, bara att vänta tills det blir imorgon så får jag väl se vad dom säger. Kan tydligen inte säga om allt är bra då heller utan bara bekräfta ett MF eller utomkvedes.
Hoppet finns ju kvar men det känns som det är väldigt litet...
Ojojoj skickar lite styrkekramar till dig. JAg har varit i samma sits där du är så jag vet hur du känner. Får hoppas hoppas att det visar positivt men om du är säker på äl/befruktningen så låter det ju tyvärr inte så bra. Men konstigare sake har ju hänt!!!!! Håller iaf tummarna för dig.
Åtekom gärna imorn så vi får höra hur det gått för dig!