• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Längtan efter 3
    klemma skrev 2011-08-23 14:00:07 följande:
    Min dag blir ju inte direkt bättre och bättre...

Ringde till gyn direkt jag kom till jobbet idag eftersson jag har haft lite ont och är orolig för MF.
    Pratade med en jättegullig sköterska som tyckte att det var lika bra att jag kom in direkt. Så det var bara att åka tillbaka från Malmö till Helsingborg igen... Jag blev undersökt och gjorde ett VUL. Det visade sig då att han inte kunde se någon bebis : ( När han mätte "boet" så var det i storlek med vad som motsvarar 5 veckor. Enligt mina beräkningar är jag i 6v+5d. Hans förklaring vara att antingen slutade den växa efter vecka 5(alltså MF) eller så skedde befruktningen senare än beräknat. Har dock svårt att tro att befruktning skulle ska en och en halv vecka senare än beräknat, vet ju exakt när vi gjorde den. Tog blodprover för att mäta hormonnivån och något annat prov som skulle indikera på om det var ett utomkvedes. Ska återkomma imorgon, gissa om jag vill att det ska vara imorgon NU!!! Trodde bara att jag var lite hispig som var rädd att något inte var bra : (

Ja, ja, bara att vänta tills det blir imorgon så får jag väl se vad dom säger. Kan tydligen inte säga om allt är bra då heller utan bara bekräfta ett MF eller utomkvedes.

Hoppet finns ju kvar men det känns som det är väldigt litet...
    Hoppas på det bästa för dig!!! Lycka till imorgon!!
  • Milljor

Ringde till gyn direkt jag kom till jobbet idag eftersson jag har haft lite ont och är orolig för MF.
    Pratade med en jättegullig sköterska som tyckte att det var lika bra att jag kom in direkt. Så det var bara att åka tillbaka från Malmö till Helsingborg igen... Jag blev undersökt och gjorde ett VUL. Det visade sig då att han inte kunde se någon bebis : ( När han mätte "boet" så var det i storlek med vad som motsvarar 5 veckor. Enligt mina beräkningar är jag i 6v+5d. Hans förklaring vara att antingen slutade den växa efter vecka 5(alltså MF) eller så skedde befruktningen senare än beräknat. Har dock svårt att tro att befruktning skulle ska en och en halv vecka senare än beräknat, vet ju exakt när vi gjorde den. Tog blodprover för att mäta hormonnivån och något annat prov som skulle indikera på om det var ett utomkvedes. Ska återkomma imorgon, gissa om jag vill att det ska vara imorgon NU!!! Trodde bara att jag var lite hispig som var rädd att något inte var bra : (

Ja, ja, bara att vänta tills det blir imorgon så får jag väl se vad dom säger. Kan tydligen inte säga om allt är bra då heller utan bara bekräfta ett MF eller utomkvedes.

Ojojoj skickar lite styrkekramar till dig. JAg har varit i samma sits där du är så jag vet hur du känner. Får hoppas hoppas att det visar positivt men om du är säker på äl/befruktningen så låter det ju tyvärr inte så bra. Men konstigare sake har ju hänt!!!!! Håller iaf tummarna för dig.

Åtekom gärna imorn så vi får höra hur det gått för dig!
  • Mom86

Hej alla! Vet inte om jag skrivit i denna tråden innan men har den åå favoriter iaf :) väntar andra barnet i april, trodde jag var i v 9 (8+0) igår men enligt vul var jag i v 7 (6+4) och ett fint hjärta slog och allt såg okej ut! Mot illamående rekommenderade läkaren att gå och små suga på en citron skiva, hjälpt många sa hon, det sura hjälper mot det! Så kanske värt att prova, ska jag göra iaf. Och så fick jag utskrivet Lergigan comp vilket jag hade nästan hela förra grav också!

• vicki 83
    inka8506 skrev 2011-08-22 20:06:46 följande:
    Hej.. väntar mitt andra barn, beräknat kring 20-24e april, får veta exakt om en vecka typ.. Har mensvärk på kvällarna, e d fler som har d??får panik att d e missfall,, rösa flytningar fast bara på papperet efter man Kissar men inte utöver d, va kan d vara om inte missfall??, Fick veta om min dotter i v 15, så veckorna innan vet ja inte alls hur man ska må å va som e normalt å inte
    jag har som mens värk till och från hela dagarna.kan inte minnas att jag hade det när jag var gravid med min son, men enligt många verklar det vara normalt,att det är livmodern som växer, det låter ju väldigt logiskt !
    Rosa flytningar kan man nog ha utan att det behöver vara mf..e du orolig kan man ju alltid ringa sjukvårdsrådgivningen och höra vad de säger!
  • Ereeka
    funnybunny84 skrev 2011-08-23 07:43:55 följande:
    det är jag också, speciellt på kvällarna!

nu börjar den molande värken av ta men mina bröst ömmar jätte mkt så att sova på magen kan jag glömma från och med nu Flört  och så mår jag illa till o ifrån
    Ja, jag också ^^,

Jag har inte haft nån värk alls i magen! Men i brösten sen BIM-3 - en dag innan jag plussade. Jag har bara haft illamående en kväll, inget mer :)
  • Ereeka

Men vad tråkigt att höra! Hoppas allt går bra imorn!
  • Maximumtaste

Jag undrar om växtvärken blir mindre när man gått lite längre? Jag är i v7 nu och jag känner av växtvärken mycke när jag vilar..men hade mer växtvärk i v5 och 6.. Minns inte hur det var med sonen:) hur är det för er andra?:)

• Verra88

Hur kan alla ha växtvärk? Är i v6 och ingen växtvärk :( bara ömma bröst som fn

• Ereeka
    Verra88 skrev 2011-08-23 17:26:46 följande:
    Hur kan alla ha växtvärk? Är i v6 och ingen växtvärk :( bara ömma bröst som fn
    Exakt samma här! Utom att jag är i vecka 5, går in i vecka 6 på fredag.
  • Verra88

Okej :) tycker det är så jobbigt att vänta tänk om inte barnet utvecklas som det ska sen måste man vänta på ultraljud till v17 innan man får veta :(

Svar på tråden Aprilbebis 2012