• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Verra88

Jag trodde jag skulle spy då jag la mig igår mådde inte illa men ändå var det som jag gjorde det, men som tur kunde jag lugna ner mig och somna. Har alltid en hink vid sängen ifall att. Fobi sen jag var 4 år

• myessence

Hej, jag har varit hos BM idag på hälsosamtal. Ska på UL om en månad och även ha inskrivning samma dag. Pratade även med BM om mitt illamående och hon tyckte jag skulle ringa KK och få lergigan samt sjukskriva mig resten av veckan.

Har ni andra fått någon tid för UL/VUL? ska ni gå privat eller hos landstinget?

• Maximumtaste

Jensan78: grattis till dig med:D jag fyller 24;D..

Alla mår ju inte så illa.. Är normalt:) va kul med vul! Vi ska på vårat andra nu den 5e sept för att se om det är tvillingar. De hittade två fostersäckar sist men de såg ett foster bara men den andra kan gömma sig, men jag tror bara att det är en:)

• Angiiee

Mår inte illa alls, går in i v.6 imorgon , dock kan man inte ringa in och sriva in sig för man inte har pengar på luren och killen jobbar alltid sent :P jobbigt

• JohannaB

Hallå alla brudar!

Jag mår illa en stund på morgonen, men har inte kräkts ännu. Hoppas någonstans att faktiskt slippa, men det vet man ju inte. Jag har märkt att jag blir riktigt illamående när mitt socker sjunker, vilket det verkar göra snabbt och utan förvarning. Igår fick mannen möta mig efter jobbet med dextrosol, för att jag höll på att kräkas på spårvagnen. Så fort sockret gick upp, så mådde jag bättre.
    Stackars er som mår riktitigt superilla. Tur att det ät en bra orsak :)

Idag ska jag på hälsosamtal. Nästan lite nervös faktiskt. Jag lever ju helt ok i vanliga fall och riktigt bra nu, så det borde väl inte finnas något att klaga på, tycker jag :)

• storebrorM

Här är en till som mår illa till och från. Tack och lov inte så farligt att jag måte vara hemma. Spyr inte så ofta men de här konstanta illamåendet är störigt!

Jag ska till BM på fredag. Hoppas påa tt få ett tidigt VUL för jag har sköldkörtelförändringar och de ökar risken för Missfall samt att fostert inte har hjärtljud. Önskar så att de räcker som anledning annars kommer jag nog göra ett privat. Orkar inet vänta flera månader för att få veta att allt står rätt till

• Simpan

Maximumtaste; det lilla rådet att lägga sig ner, det Glömde jag skriva i min lilla lista, och det är ju det rådet som funkar bäst Tur att du fyller på mina tomma rader!

Nu har jag varit hos dr. Sjukskriven till sista september men så länge har jag verkligen ingen lust att vara hemma!!

Han trodde att jag var uttorkad också, eftersom att jag bara kissar 1-2 ggr/dygn. Så de tog lite prover, var de alarmerande skulle jag få dropp. Nåväl. Det är Övergående simpan, övergående!

• hannisfashionista
    Längtan efter 3 skrev 2011-08-23 08:21:35 följande:
    Jag har nu så ont i brösten så jag får sova med sportbh, för när jag går på toa på natten är brösten så tunga å gör så J*VLA ont =( Någon annan som känner så?!
    Som många andra skriver om frusenhet, samma här, fryser massor å speciellt på kvällarna. Har även haft huvudvärk ett par veckor, försöker dricka massor, men det hjälper inte direkt =\ Tur det är övergående =)
    Jag har samma som dig, väldigt ont i brösten, undviker vanlig BH så mycket det går och använder bara sportbh hemma... Glad Kan skriva under på frusen också... hela kvällarna är jag frusen... 
  • klemma

Min dag blir ju inte direkt bättre och bättre...

Ringde till gyn direkt jag kom till jobbet idag eftersson jag har haft lite ont och är orolig för MF.
    Pratade med en jättegullig sköterska som tyckte att det var lika bra att jag kom in direkt. Så det var bara att åka tillbaka från Malmö till Helsingborg igen... Jag blev undersökt och gjorde ett VUL. Det visade sig då att han inte kunde se någon bebis : ( När han mätte "boet" så var det i storlek med vad som motsvarar 5 veckor. Enligt mina beräkningar är jag i 6v+5d. Hans förklaring vara att antingen slutade den växa efter vecka 5(alltså MF) eller så skedde befruktningen senare än beräknat. Har dock svårt att tro att befruktning skulle ska en och en halv vecka senare än beräknat, vet ju exakt när vi gjorde den. Tog blodprover för att mäta hormonnivån och något annat prov som skulle indikera på om det var ett utomkvedes. Ska återkomma imorgon, gissa om jag vill att det ska vara imorgon NU!!! Trodde bara att jag var lite hispig som var rädd att något inte var bra : (

Ja, ja, bara att vänta tills det blir imorgon så får jag väl se vad dom säger. Kan tydligen inte säga om allt är bra då heller utan bara bekräfta ett MF eller utomkvedes.

Hoppet finns ju kvar men det känns som det är väldigt litet...

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-23 10:15:05 följande:
    Simpan: jag är sjukskriven en vecka nu pga illamående.. Det går bra när jag e hemma men tvingas jag vara uppe på morgonen spyr jag.. Det enda som funkar är att lägga sig ner.. Och morötter funkar rätt bra:) får se om jag orkar jobba nästa vecka.. Är i v8 då:)

Idag fyller jag år så nu får sambon passa upp hela dagen;) väntar på frukost nu. Det är tur han fortfarande har semester så han får ta hand om mig hehe..

Sonen började ettan igår.. Tiden går så fort! Det är tur vi har nära till skolan så han tar cykeln dit nu varje dag:) perfekt för mitt morgonillamående:)

Hoppas alla får en fin dag:)
    Grattsi på födelsedagen tjejen! HURRA HURRA HURRA

Tråkigt att höra att illmåendet är så illa :( själv har jag precis börjar bli lite småillamående inte så jag kräks men det ger obehagskänsla i kroppen speciellt på kvällen
Svar på tråden Aprilbebis 2012