• Cannelle

Någon mer gravid i London?

Jag bor i London och är gravid med mitt första barn, BF i mars 2012. Finns det möjligtvis någon mer svensk här som väntar barn och som bor i London? Skulle vara trevligt att utbyta tankar! (vågar man t.ex. föda på ett NHS-sjukhus?) 

• Svar på tråden Någon mer gravid i London?
  • mrshope

Kikar in här och säger hej. Precis fått reda på att jag är gravid, det är supertidigt ännu så vad som helst kan hända. Bor i sydöstra London närheten av East Dulwich. 

• mrshope

Hej tjejer,

Behöver lite råd. Har blivit informerad av min GP att jag måste välja sjukhus för att de ska kunna boka in mig hos barnmorska. Alternativen är King's College Hospital, Lewisham Hospital eller St Thomas'. 
    Jag hade ställt in mig på King's då vi bor närmast det, men tänkte höra med er om ni vet vad de två andra sjuhusen har för rykte?

• Casablanca
    mrshope skrev 2012-10-16 00:59:14 följande:
    Kikar in här och säger hej. Precis fått reda på att jag är gravid, det är supertidigt ännu så vad som helst kan hända. Bor i sydöstra London närheten av East Dulwich. 
    Hej! Kul med fler som är gravida

Är första gången jag väntar barn i London och jag har också dålig koll på sjukhus. För oss blir det St. Thomas, bor 5 minuter därifrån. 
    ♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • mrshope
    Casablanca skrev 2012-10-18 12:58:08 följande:
    Hej! Kul med fler som är gravida

Är första gången jag väntar barn i London och jag har också dålig koll på sjukhus. För oss blir det St. Thomas, bor 5 minuter därifrån. 
    Ja jag hoppas bara att det kommer att gå bra...första gången för mig så jag är lite nojig!

St Thomas har ju bra rykte har jag fått för mig men jag tycker det känns som att det ligger för långt bort, vi bor i East Dulwich och vill ju inte gärna fastna i någon trafik på väg in till Waterloo. Lewisham ska tydlgen ha väldigt nya fina och moderna facilities medans King's har bra rykte och tydligen någon superkänd professor som gör mirakel för sjuka bebisar. 

Men det känns bra att man har valmöjligheter så att säga och inte bara blir skickad till det närmsta! 
  • Casablanca
    mrshope skrev 2012-10-18 13:09:53 följande:
    Ja jag hoppas bara att det kommer att gå bra...första gången för mig så jag är lite nojig!

St Thomas har ju bra rykte har jag fått för mig men jag tycker det känns som att det ligger för långt bort, vi bor i East Dulwich och vill ju inte gärna fastna i någon trafik på väg in till Waterloo. Lewisham ska tydlgen ha väldigt nya fina och moderna facilities medans King's har bra rykte och tydligen någon superkänd professor som gör mirakel för sjuka bebisar. 

Men det känns bra att man har valmöjligheter så att säga och inte bara blir skickad till det närmsta! 
    Vad jag hört är överlag att förlossningsvården är jättebra, oavsett var man föder. Sedan är det ofta många som klagar på eftervården, när man ligger på sjukhuset efter att barnet är fött. Men rent medicinskt så tror jag att alla de sjukhus är likvärdiga.

Vi fick inte något val, men jag hade nog ändå valt St. Thomas, just för att de är så himla nära, och för att det jag hört är positivt. Dessutom gör de automatiskt KUB-test (comined test) och det vill jag gärna göra.

Vilken vecka är du i? 
    ♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • mrshope

Vad är ett KUB-test? Allt är så nytt för mig så jag har inte hunnit läsa på om allt ännu. Testade positivt i måndags och är bara i vecka 5. Om allt går bra (peppar peppar, touch wood) så kommer bebisen i mitten av juni.

Vi har försökt länge, nästan 2 år så jag kan knappt tro att det är sant att jag faktiskt är gravid. Jag var helt övertygad om att jag var infertil och hade bokat in doktorsbesök för att få hjälp!.

• Londonbebis

Hej, har inte läst igenom hela tråden. Men jag bor iallafall i London och har bf mars 2013 .) Några fler?

• mrshope
    Londonbebis skrev 2012-11-07 18:35:13 följande:
    Hej, har inte läst igenom hela tråden. Men jag bor iallafall i London och har bf mars 2013 .) Några fler?
    Hej! Ja jag bor också i London och om allt går som planerat så ska vi få en bebis i juni. Är det ditt första barn?
  • Casablanca

Hej!

Londonbebis skrev 2012-11-07 18:35:13 följande:
    Jag har BF i maj

mrshope skrev 2012-11-07 18:42:08 följande:
    Hej! Ja jag bor också i London och om allt går som planerat så ska vi få en bebis i juni. Är det ditt första barn?
    Hur går det för dig? 
  • mrshope
    Casablanca skrev 2012-11-07 18:43:57 följande:
    Hej!
    Jag har BF i maj

Hur går det för dig?
    Casablanca - jodå, framåt. Men är illamående och har noll energi till att göra något, och det är ju mindre roligt. Idag har jag legat i sängen hela eftermiddagen....

Hur går det för dig? 
Svar på tråden Någon mer gravid i London?