mrshope skrev 2012-10-18 13:09:53 följande:
Ja jag hoppas bara att det kommer att gå bra...första gången för mig så jag är lite nojig!
St Thomas har ju bra rykte har jag fått för mig men jag tycker det känns som att det ligger för långt bort, vi bor i East Dulwich och vill ju inte gärna fastna i någon trafik på väg in till Waterloo. Lewisham ska tydlgen ha väldigt nya fina och moderna facilities medans King's har bra rykte och tydligen någon superkänd professor som gör mirakel för sjuka bebisar.
Men det känns bra att man har valmöjligheter så att säga och inte bara blir skickad till det närmsta!
Vad jag hört är överlag att förlossningsvården är jättebra, oavsett var man föder. Sedan är det ofta många som klagar på eftervården, när man ligger på sjukhuset efter att barnet är fött. Men rent medicinskt så tror jag att alla de sjukhus är likvärdiga.
Vi fick inte något val, men jag hade nog ändå valt St. Thomas, just för att de är så himla nära, och för att det jag hört är positivt. Dessutom gör de automatiskt KUB-test (comined test) och det vill jag gärna göra.
Vilken vecka är du i?