• Cannelle

Någon mer gravid i London?

Jag bor i London och är gravid med mitt första barn, BF i mars 2012. Finns det möjligtvis någon mer svensk här som väntar barn och som bor i London? Skulle vara trevligt att utbyta tankar! (vågar man t.ex. föda på ett NHS-sjukhus?) 

• Svar på tråden Någon mer gravid i London?
  • Casablanca
    mrshope skrev 2012-11-07 18:47:36 följande:
    Casablanca - jodå, framåt. Men är illamående och har noll energi till att göra något, och det är ju mindre roligt. Idag har jag legat i sängen hela eftermiddagen....

Hur går det för dig? 
    Bra. Mår extremt illa fortfarande och kräks fortfarande varje dag.

Men idag gjorde jag ultaljud och Combined Screening, du kan läsa om det här: www.guysandstthomas.nhs.uk/resources/patient-information/maternity/screening-for-downs-syndrome.pdf

och allt såg jättebra ut och bebisen sprattlade och hade växt som den skulle och sådär, så jag känner mig väldigt glad över det!

Har du haft ditt möte med midwife ännu? 
    ♥ Jag bloggar om tidig graviditet på tretillfyra.blogspot.com - Avslöja mig inte om du känner igen mig ♥
  • mrshope
    Casablanca skrev 2012-11-07 18:51:44 följande:
    Bra. Mår extremt illa fortfarande och kräks fortfarande varje dag.

Men idag gjorde jag ultaljud och Combined Screening, du kan läsa om det här: www.guysandstthomas.nhs.uk/resources/patient-...

och allt såg jättebra ut och bebisen sprattlade och hade växt som den skulle och sådär, så jag känner mig väldigt glad över det!

Har du haft ditt möte med midwife ännu? 
    Fy stackars dig som kräks varje dag, det måste vara jättejobbigt! Jag kräks inte utan känner mig snarare åk-sjuk, hela tiden. 

Jag har fått en midwife genom King's nu som kommer hem till oss den 5:e december. Första ultraljudet är den 11:e!  
  • Londonbebis

Äntligen någon att prata med :)

Ja det är vårt första.
    mrshope är det första för dig med? 

• mrshope

Kul! Yes, första här.....vi försökte länge och till slut gick det efter 2 år så jag var väldigt chockad i början. Var så himla säker på att vi skulle behöva hjälp! Är din partner också svensk? Hur mår du?

• Londonbebis
    mrshope skrev 2012-11-07 19:47:05 följande:
    Kul! Yes, första här.....vi försökte länge och till slut gick det efter 2 år så jag var väldigt chockad i början. Var så himla säker på att vi skulle behöva hjälp! Är din partner också svensk? Hur mår du?
    Grattis vad roligt! Ja det är han. Jag mår äntligen toppen! Även om det är sisodär med aptiten. Men det är så skönt att inte må illa och kräkas längre..

Så hur mår du och vilken vecka är du ? :) 
  • Londonbebis
    Casablanca skrev 2012-11-07 18:43:57 följande:
    Hej!
    Jag har BF i maj

Grattis :) Hoppas allt är bra med dig
  • mrshope
    Londonbebis skrev 2012-11-07 19:59:11 följande:
    Grattis vad roligt! Ja det är han. Jag mår äntligen toppen! Även om det är sisodär med aptiten. Men det är så skönt att inte må illa och kräkas längre..

Så hur mår du och vilken vecka är du ? :) 
    Jag är i vecka 8, går in i vecka 9 på fredag. Så det är ännu tidigt, hoppas att allt ska gå vägen. Ush ja jag har verkligen ingen aptit alls, samtidigt som jag är hungrig och illamående hela tiden.  

Min man är engelsman så det blir en liten svengelsk bebis :) Vilken del av London bor du i? 
  • glenda
    Londonbebis skrev 2012-11-07 18:35:13 följande:
    Hej, har inte läst igenom hela tråden. Men jag bor iallafall i London och har bf mars 2013 .) Några fler?
    Snitt bokat 1a Mars Glad Det blir min andra (och andra gangen jag ar med i traden).

Vet du vilken sort du far? Vart ar du inskriven?  
  • mrshope

Men åh vad kul att vi är några stycken här som skriver! :) Grattis Glenda!  Jag ska få i juni om allt går som planerat och kommer att föda på King's College Hospital. 

• Londonbebis
    mrshope skrev 2012-11-07 20:03:08 följande:
    Jag är i vecka 8, går in i vecka 9 på fredag. Så det är ännu tidigt, hoppas att allt ska gå vägen. Ush ja jag har verkligen ingen aptit alls, samtidigt som jag är hungrig och illamående hela tiden.  

Min man är engelsman så det blir en liten svengelsk bebis :) Vilken del av London bor du i? 
    jag håller mina tummar på att allt ska gå bra :)Jag jag förstår dig. 

Vad mysigt. Vi bor i västra London. Vart bor ni? 
Svar på tråden Någon mer gravid i London?