• Anonym (Dusch)

Duschar jag för sällan?

Jag duschar två gånger i veckan då jag tvålar in hela mig, schamponerar håret och tar balsam eller inpackning.

Min väninna tycker det är på tok för sällan, hon tycker att man måste göra det varannan dag. Jag däremot tror att det är bra för hud och hår och jag svettas inte mycket.

Vi funderar på att börja gå på gym eller sim tre gånger i veckan. Men jag är orolig att så många duschningar ska göra hår/hud för torr eller fet.

Tycker du att jag duschar för sällan? Hur ofta duschar du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-29 11:37
    Jag får tillägga i TS att jag luktar inte illa. Jag frågade min väninna när vi hade duschdiskussionen och hon är brutalt ärlig. Jag får ofta höra av andra att jag luktar gott.

Jag är frusen av mig och svettas i princip bara om jag springer. Duscha varje dag och ta på mig bodylotion skulle jag inte göra, jag tror inte det är bra och jag har inte lust att lägga ner så mycket tid och ork på något jag inte tycker behövs varje dag.

Tack för alla era svar. Jag tillhör de som tror att bakterier för det mesta är trevliga och välmenande gäster och de är så välkomna så. Jag tror också att det är bra för immunförsvaret att inte duscha eller städa för mycket så immunförsvaret får vara aktivt.

Om jag inte börjar träna kommer jag fortsätta som innan, med den lilla modifikationen att jag kommer tvätta av armhålorna med en tvättlapp varje dag.

• Svar på tråden Duschar jag för sällan?
  • Anonym
    NeLi skrev 2011-08-28 12:35:59 följande:
    jag hade heller inte velat ha sex med någon som inte duschar ofta..Skrattande
    Men man kan ju, som någon skrev, tvätta underlivet utan att duscha!
  • Anonym (Tjej)

När jag kliver upp på morgonen känner jag mig kvalstrig och ofräsch därför är alltid en dusch ett måste! Peeling och schamponering gör jag ca 3-4 gånger i veckan, men att skölja mig med vatten och oftast duschcreme/olja är lika viktigt för mig som att borsta tänderna varje morgon.

• Mellamella

Jag duschar minst en gång varje dag. Håret tvättar jag typ två gånger i veckan eftersom det sällan blir flottigt.

Hur ofta andra duschar är upp till dem, sålänge man inte går omkring och luktar illa så gör det väl ingenting.

• NeLi
    Mellamella skrev 2011-08-28 13:20:23 följande:

Jag duschar minst en gång varje dag. Håret tvättar jag typ två gånger i veckan eftersom det sällan blir flottigt.

Hur ofta andra duschar är upp till dem, sålänge man inte går omkring och luktar illa så gör det väl ingenting.

vad avis jag blev på ditt hår! Jag har så tunt hår att jag behöver ha det nytvättat för annars bara "hänger" det.

håller också med om att det är individuellt hur mycket man duschar, så länge man inte luktar illa gör det ju inget. När jag var yngre arbetade jag som kassörska och vi hade en stamkund som luktade fruktansvärt fruktansvärt illa. nästan som underliv under mens. Jag skäms, men jag var tvungen att stänga min kassa när hon kom för det gick inte att andas..
  • Ollibolli

Jag kan inte avgöra om du duschar för sällan eller ej. Luktar du svett eller illa någon annan stans ifrån....så duschar du antagligen för sällan. Om inte, så är ju det jättebra, säkert bra för både hud och hår!

Jag duschar varje dag, men använder endast duschtvål i armhålorna, i nacken/halsen och på fötterna. Tvättar håret ca  gånger i veckan. Vill dock försöka "vänja" håret vid att inte tvättas så ofta.

• vinnis

jag tycker det är helt ok, jag duschar dock varannan dag (minst) men precis som andra skrivit så kan man faktiskt tvätta sig med tvättlappar och tvål osv utan att för den sakens skull duscha,  Gör man inte det + duschar 2-3 ggr per vecka så lär man stinka, fastän man oftast inte känner det själv för man vänjer sig vid sin egen doft. Men som skrivet, så länge man är ren och fräsch så spelar det ingen roll på vilket sätt man gör det tycker jag.

• Anonym (Smelly)

tror jag duschar tre till fyra ggr per v. Om jag inte jobbar hoppar jag över så länge jag slipper. Alla andra säger a tt de gör det 1 g per dag. Fler om de tränat.

Jag skulle bli snustorr då.

Min sambo säger neee är du nyduschad och är övertygad om att man dras till varandras kroppsdoft.
    Han tycker det bara tvål annars. Eller hudcreme.

Dotter  säger neee du luktar inte mammagott nu.        

Antingen har de vant sig eller så är jag begåvad med en fantastisk egen naturlig kroppsodör  

• coloredsnow
    NeLi skrev 2011-08-28 13:10:50 följande:
    hahah, ja, men jag känner mig jäääävligt sunkig :) Flört
    Det beror inte på det flytande innehållet du drack igår?
  • murderdoll13

Jag skulle känna mej alldeles för äcklig om jag bara duschade 2 ggr i veckan. Duschar varannan dag och skäms nästan för jag tycker det är för sällan. Tungan ute hehe

• Anonym (alltid)

Duschar varje dag, men utan tvål (min hud klarar inte av tvål och dessutom har jag förmånen att ha fått en god naturell doft, ha ha), och tvättar håret varje dag (ett måste för mitt hår). Min kille duschar varje dag, efter jobbet, och använder duschtvål.

Svar på tråden Duschar jag för sällan?