• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Zargenta
    puss skrev 2011-09-02 12:16:38 följande:
    Du verkar chockad över att jag tycker att vi skulle kunna lägga tiden och pengarna som går åt assistansverksamhet på att fixa jobb och boende till alla som behöver tex? Jag säger inte att handikappade eller personer med funktionsnedsättningar inte är människor med värde!
    Liten olycka men älskad och efterlängtad
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 12:16:22 följande:
    Givetvis är värderingarna i det enskilda fallet oerhört avgörande.
    Hur man ser på fostret påverkar ju vilket val som görs.
    givetvis är det så för dig, i såna fall. du kan knappast säga att det är så rent allmänt. jag tror INTE det är den allmäna åsikten heller, att det skulle vara en fråga om värde öht.
    Ät min sidfot
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 12:18:19 följande:
    Du verkar chockad över att jag tycker att vi skulle kunna lägga tiden och pengarna som går åt assistansverksamhet på att fixa jobb och boende till alla som behöver tex? Jag säger inte att handikappade eller personer med funktionsnedsättningar inte är människor med värde!
    fast assistent är ju ett jobb, svisch, två flugor i en smäll.
    Ät min sidfot
  • Zargenta
    puss skrev 2011-09-02 12:19:46 följande:
    Just därför är jag kluven, nämnt det i ett tidigare inlägg om hur handikappade och dyl kostar en massa pengar samtidigt som de skapar jobbtillfällen osv. Om man kunde omvandla behovet av assistans och därmed jobbet som assistent till något annat, vore det en utopi eller nåt ;)
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 12:22:11 följande:
    Just därför är jag kluven, nämnt det i ett tidigare inlägg om hur handikappade och dyl kostar en massa pengar samtidigt som de skapar jobbtillfällen osv. Om man kunde omvandla behovet av assistans och därmed jobbet som assistent till något annat, vore det en utopi eller nåt ;)
    fat som det är nu så matchar ju behoven varandra, så vad är problemet?
    folk behöver jobba (som assistent), och folk behöver assistenter.
    Ät min sidfot
  • Sven Erik Johansson
    puss skrev 2011-09-02 12:18:50 följande:
    givetvis är det så för dig, i såna fall. du kan knappast säga att det är så rent allmänt. jag tror INTE det är den allmäna åsikten heller, att det skulle vara en fråga om värde öht.
    Men snälla nån-det är väl självklart att personer med samma värderingar som jag
    inte väljer abort och personer med helt andra värderingar tennderar mer att göra det.
    Jag förstår inte vad osm är fel i det resonemanget.
  • Sven Erik Johansson
    Zargenta skrev 2011-09-02 12:15:49 följande:
    Kruxet är nog att Hitler och nazismen egentligen nog inte är/var så ensamma om att känna att livet, samhället, skulle vara bättre utan handikappade? Jag kan till viss del känna så själv, att de tar en massa tid och kostnader som skulle kunna läggas på annat osv, men samtidigt så klandrar jag ingen som väljer att föda dessa barn och konsekvenserna av det! Jag är nog ganska kluven i mitt tyckande på så sätt.
    Det är sant att de tnte var ensamma. Hitler såg förresten sig själv som mänsklighetens
    räddare genom sin "genetiska rensning".
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 12:23:46 följande:
    Men snälla nån-det är väl självklart att personer med samma värderingar som jag
    inte väljer abort och personer med helt andra värderingar tennderar mer att göra det.
    Jag förstår inte vad osm är fel i det resonemanget.
    att du utgår från att det handlr om VÄRDERINGAR.
    Ät min sidfot
  • Zargenta
    puss skrev 2011-09-02 12:23:36 följande:
    fat som det är nu så matchar ju behoven varandra, så vad är problemet?
    folk behöver jobba (som assistent), och folk behöver assistenter.
    Att det finns andra områden i samhället som skulle behöva få hjälp av arbetskraft men pengarna finns inte till detta... Oavsett så har jag inte något önskemål om att skjuta av folk med funktionshinder eller utvecklingsstörningar och handikapp, utan jag vill ha kvar rätten och möjligheten att för egen del och för andras del, kunna få veta vad jag ger mitt barn för förutsättningar i livet!
  • oOOo  oOOo
    puss skrev 2011-09-02 12:19:46 följande:
    Ja, vi skulle se till att få så många som möjligt att behöva assistans hjälp. Borde vi inte kunna höja nivåerna så att fler behöver assistenter så hade vi löst hela arbetslöshetsproblematiken, eller hur.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes