• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Sven Erik Johansson
    Kattdamen skrev 2011-09-02 09:24:35 följande:
    Ah, du är en sån där.

Som är emot vissa preventivmedel antar jag då.
    fast jag tror du misförstod mig. Jag skrev att jag hade en nollvision angående aborter oavsett
    hur många veckor LAGEN säger att det är fri abort. jag är alltså för ett mycket bättre abortförebyggande arbete
    och jag skulle inte uppmana min fru till abort om hon var gravid oavsett om fostret var drabbat av Downs
    eller inte var drabbat.
  • Sven Erik Johansson
    puss skrev 2011-09-02 09:26:43 följande:
    vem har ifrågasatt det, eller är du bara ute och uppmanar sådär lite allmänt?
    Många foster med Downs aborteras.  Jag har andra värderingar
    och gläds åt människor som också har det som liksom jag
    inte väljer abort på foster med Downs eller icke med Downs.
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:39:48 följande:
    Men hur kan du välja abort eller inte abort när den situationen är fullständigt hypotetisk och ALDRIG kommer att inträffa?

• Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:26:47 följande:
    Utav de tre saker du nämner är det bara möjligt att screena en, vad jag vet. Varför placera diskussionen i fantasin när verkligheten har tillräckligt att erbjuda? Ännu en gång, du är helt emot abort så varför spekulera i något du redan förkastat åtskilliga gånger    

Torbjörn Tännsjö nämnde alla tre-färgblindhet, dyslexi och Downs o menade att
    det  kan bli ett bättre samhälle utan sådana individer.

Eftersom tråden handlar om Downs och det är en orsak bakom aborter
    diskuterar jag det specifikt.
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 09:28:09 följande:
    Vem har yppat något om deras lägre människovärde mer än TS i sina anklagelser?
    Det handlar om attityden till foster med Downs.
  • Grätchen
    Du har inte ens möjligheten att välja bort ett foster med DS iom att din flickvän förmodligen inte  längre är fertil.
     Så det är lätt för dig att snacka.
  • Zargenta
    Så kvinnor som blivit utsatta för våldtäkt och blivit gravida, ska enligt dig tvingas att föda fram dessa oönskade barn, och om de på köpet har trisomi eller DS så är det fortfarande helt okej för dig? Ska du ta hand om dessa barn då eller? Det finns ALLTID ett skäl till varför man väljer att göra abort, oavsett om det är av anledningar DU förstår eller inte.
    Liten olycka men älskad och efterlängtad
  • Grätchen
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:42:24 följande:
    Det handlar om attityden till foster med Downs.
    Eller till foster och abort överhuvudtaget.
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:41:33 följande:
    Torbjörn Tännsjö nämnde alla tre-färgblindhet, dyslexi och Downs o menade att
    det  kan bli ett bättre samhälle utan sådana individer.

Eftersom tråden handlar om Downs och det är en orsak bakom aborter
    diskuterar jag det specifikt.
    Vad har då Tännsjö med det hela att göra?

Dina uttalanden är strikt baserade på fantasier och önskemål vilket är absolut din rätt i ditt egna liv. Men dina fantasier och bilder kan inte ligga till grund för hur resten av världen ska hantera sina svårigheter. Jag kan inte känna igen mig i dina uttallanden om fostrets människovärde i vecka 5 eller att mina attityder runt personer med funktionshinder är felaktiga. Jag rör mig inom den ram vi har i samhället och strävar efter ett liv som är så bra det går för dem jag samverkar med. Det tror jag gäller de flesta, vi gör så gott vi kan.  
  • Wynn88
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 09:38:45 följande:
    fast jag tror du misförstod mig. Jag skrev att jag hade en nollvision angående aborter oavsett
    hur många veckor LAGEN säger att det är fri abort. jag är alltså för ett mycket bättre abortförebyggande arbete
    och jag skulle inte uppmana min fru till abort om hon var gravid oavsett om fostret var drabbat av Downs
    eller inte var drabbat.
    Jag tycker inte heller att man ska "uppmana" någon till abort. Eller, det ska vara mycket speciella fall för att någon ska "uppmanas" att göra det. (Typ 14 år och våldtagen, eller fara för kvinnans liv och hälsa.)

Det är helt och hållet upp till den gravida kvinnan att avgöra om hon vill fortsätta graviditeten eller ej. Den blivande pappan bör absolut ha rätt att säga sin åsikt, men inte "uppmana" åt något håll. Utan mer: "så här ställer jag mig till ett barn."
Svar på tråden God doesn´t make mistakes