• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Zargenta
    Kattdamen skrev 2011-09-02 13:58:19 följande:
    Hur vet du att ditt barn kommer att betala så mycket skatt att dennes vård kommer täckas? Eller att du har gjort det?

Det är alltså inte alla funktionshinder, utan bara de med utvecklingsstörning också?
    Jag säger inte att det är så i vilket fall som helst, varken att jag betalat eller att mitt barn kommer kunna täcka upp kostnaden, men jag nämnde förutsättningar för att KUNNA göra detta och förutsättningar jag vill kunna ge mitt barn, därav fortsätta kunna ha kvar fosterdiagnostik som ett val för blivande föräldrar.
    Liten olycka men älskad och efterlängtad
  • miljarden
    Zargenta skrev 2011-09-02 13:56:37 följande:
    Och just därför kan DE själva inte sätta stämpeln värdigt eller ovärdigt på deras liv heller utan där lägger vi ord i munnen på dem och säger att de lever ett värdigt liv!

Glad och nöjd, för att man inte förstår bättre eller glad och nöjd för att man verkligen anser att livet är toppen utifrån ett annat perspektiv än vad man egentligen kanske inte klarar av att förstå?
    Har man inte möjligheten att filosofera över sin existens på metanivå så har man per se inte ett värdigt liv?
    Förstår bättre än vad? Att du tycker att dregel gör ett liv ovärdigt betyder inte att det är så.
    Det finns ett "rätt" perspektiv utifrån vilket ett liv ska värderas?
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 12:23:46 följande:
    Men snälla nån-det är väl självklart att personer med samma värderingar som jag
    inte väljer abort och personer med helt andra värderingar tennderar mer att göra det.
    Jag förstår inte vad osm är fel i det resonemanget.
    en ensamstående mamma med två barn, med "svår" ds, 16 och 12 år gamla, hon har även tvillingar på 7 år.
    nu får hon veta att hon är gravid igen, och att barnet har ds. mamman har även en ryggskada som ger smärtor.
    hon beslutar sig för att göra abort.

vad säger du om hur hon "värderar" barn med ds? hävdar du fortfarande ätt det är en värdefråga? antar du att hon gör abort för att hon anser att ds-barn är skit?
    Ät min sidfot
  • Zargenta
    miljarden skrev 2011-09-02 14:03:27 följande:
    Har man inte möjligheten att filosofera över sin existens på metanivå så har man per se inte ett värdigt liv?
    Förstår bättre än vad? Att du tycker att dregel gör ett liv ovärdigt betyder inte att det är så.
    Det finns ett "rätt" perspektiv utifrån vilket ett liv ska värderas?
    Har du hakat upp dig på dregel? Det var som sagt ett uttryck för ett möjligt gränsvärde för vad som kan TÄNKAS vara värdigt eller ej. Jag ifrågasätter ju VEM som har rätt att säga att någon person, som inte kan föra sin egen talan, kan säga att det är en värdig tillvaro, ett värdigt liv, eller INTE.
  • puss

svenerik, det känns som om du ser en människa som gör abort och du dömer det på en sekund som förkastligt.
    men det vet du inget om. du vet inget om andra människors val i livet.

Ät min sidfot
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 14:07:03 följande:
    Har du hakat upp dig på dregel? Det var som sagt ett uttryck för ett möjligt gränsvärde för vad som kan TÄNKAS vara värdigt eller ej.
    ok! skjut mig när jag sover.
    Ät min sidfot
  • Zargenta
    puss skrev 2011-09-02 14:07:30 följande:
    svenerik, det känns som om du ser en människa som gör abort och du dömer det på en sekund som förkastligt.
    men det vet du inget om. du vet inget om andra människors val i livet.
    Fast han har sagt att han inte fördömer någon som gör abort, han har medkänsla men vill helst se att antalet aborter, både friska foster och inte, ska sjunka. Ner mot en nollvisionsnivå även om det inte är möjligt.
  • Zargenta
    puss skrev 2011-09-02 14:08:02 följande:
    ok! skjut mig när jag sover.
    *letar reda på min soft air gun*
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 14:09:04 följande:
    Fast han har sagt att han inte fördömer någon som gör abort, han har medkänsla men vill helst se att antalet aborter, både friska foster och inte, ska sjunka. Ner mot en nollvisionsnivå även om det inte är möjligt.
    han hävdar att det är en värdefråga, vilket jag anser vara fel.
    hag försöker förklara för honom att för honom kan det vara så, men inte nödvändigtvis för alla.

om du nu undrar.
    Ät min sidfot
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 14:09:04 följande:
    och jag har inte sagt att han fördömer nån heller, så det så.
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes