• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 14:38:12 följande:
    Med nollvision menas såklart att jag helst ser noll aborter , men
    det innebär inte att det inte kan uppstå situationer när jag ändå
    ser abort som det minst dåliga alternativet. Det kan uppstå medicinska
    nödfall.

O valet stårmellan kvinnans liv och abort så ser jag abort som minst dåliga
    alternativet. Då invänder jag inte etiskt.

Var är kärleken till den ofödde då?
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 14:38:12 följande:
    O valet stårmellan kvinnans liv och abort så ser jag abort som minst dåliga
    alternativet. Då invänder jag inte etiskt.

Vem är du att invända mot någons val överhuvudtaget?
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:35:18 följande:
    Jag har läst hundratals inlägg i frågan och snarlikt av dig. Kvinnans rätt till ett fungerande liv är underordnat, eftersom du känner så stor kärlek till alla ofödda.
    jag vill ha ett fungerande liv för både kvinna o barn-också om barnet har Downs (så fungerande som det går)
    och faderns ansvar är också mycket viktigt." Rätt o rätt"? Härdiskuterar jag inte juridik-vad som skall vara statens lag-utan jag diskuterar etik och val och det handlar inte bar om kvinnor.Mäns ansvar och att ställa upp är jätteviktigt.

Jag kan inte tvinga en kvinna att föda ett väntat barn och inte tvinga en man ta sitt ansvar fördet,men
    jag gläds ju fler som värderar det ofödda barnet högt.
  • Sven Erik Johansson
    puss skrev 2011-09-02 14:36:34 följande:
    jag syftar inte på ordet "värderingar". jag syftar på att du i inlägg efter inlägg hävdar att folk aborterar ds-foster pga deras värde.
    Vad jag menar är att om man tänker om fostret att det har ett mycket stort värde att det får leva
    så aborterar man inte i vissa lägen där andra med annat tänkande skulle välja abort i samma läge. Sedan har
    naturligtvis andra saker också betydelse.
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 14:41:46 följande:
    jag vill ha ett fungerande liv för både kvinna o barn-också om barnet har Downs (så fungerande som det går)
    och faderns ansvar är också mycket viktigt." Rätt o rätt"? Härdiskuterar jag inte juridik-vad som skall vara statens lag-utan jag diskuterar etik och val och det handlar inte bar om kvinnor.Mäns ansvar och att ställa upp är jätteviktigt.

Jag kan inte tvinga en kvinna att föda ett väntat barn och inte tvinga en man ta sitt ansvar fördet,men
    jag gläds ju fler som värderar det ofödda barnet högt.

Så egentligen släpper du ifrån dig textmassor med föga annat innehåll än ett luddigt tyckande?
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 14:43:47 följande:
    Vad jag menar är att om man tänker om fostret att det har ett mycket stort värde att det får leva
    så aborterar man inte i vissa lägen där andra med annat tänkande skulle välja abort i samma läge. Sedan har

Vilka andra saker?
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 14:43:47 följande:
    ja, som tillexempel verkligheten.
    Ät min sidfot
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:38:22 följande:
    Så du dömer ingen? Hur menar du nu? Är vi i din låtsasvärld igen?
    Jag kan älska en människa som gjort handlingar jag inte instämmer med.
    Jag själv har gjort mycket som jag ångrar, mycket som inte stämmer med
    den grundetik jag har.
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:39:27 följande:
    Var är kärleken till den ofödde då?
    Den finns där men man får se på vilka alternativ som finns.
    Jag har ju kärlek till kvinnan också och om alternativen är
    abort eller döden för kvinnan så måste man ju göra ett val.
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:43:56 följande:
    Så egentligen släpper du ifrån dig textmassor med föga annat innehåll än ett luddigt tyckande?
    sven erik sitter och tänker "alla borde få ha det ganska bra", lite på sin kammare sådär.
    det ser bara konstigt ut i ett försök att snitsa till det hela.
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes