• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:40:13 följande:
    Vem är du att invända mot någons val överhuvudtaget?
    Naturligtivs kan man invända mot saker i den meningen att
    man ser att de inte stämmer med ens etik. Det innebär dock
    inte att jag ringer på hos tex någon som gjort abort o säger
    "Du jag invänder mot det här". Jag har en kompis som möjligen gjort abort
    och som jag uppskattar mycket.Hon säger att hon varit gravid,
    så antingen har hon gjort abort eller haft missfall, men
    jag pressar inte henne om det.
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:43:56 följande:
    Så egentligen släpper du ifrån dig textmassor med föga annat innehåll än ett luddigt tyckande?
    Ingalunda. Jag bara försöker svara på de inlägg som citerar mig och förklara
    hur jag menar.
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 14:45:34 följande:
    Jag kan älska en människa som gjort handlingar jag inte instämmer med.
    Jag själv har gjort mycket som jag ångrar, mycket som inte stämmer med
    den grundetik jag har.
    Kan du försöka vara lite mindre flummig?

Alla vet vid detta laget att du aldrig skulle göra abort. Du är emot abort och för att kvinnor ska föda barn om de vill eller ej.

Du vill inte se frågan från juridisk synpunkt vilket gör att det blir allt mindre intressant att diskutera med dig, då du utgår ifrån din religiösa syn på saken. Religion är inget vi alla delar. Lagen delar vi.    
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:44:26 följande:
    Vilka andra saker?
    De faktiskta/praktiska omständigheterna i ett fall samverkar med värderingar
    till det utfall som blir, det val som görs.
  • Sarah f
    puss skrev 2011-09-02 14:46:57 följande:
    sven erik sitter och tänker "alla borde få ha det ganska bra", lite på sin kammare sådär.
    det ser bara konstigt ut i ett försök att snitsa till det hela.

Det är rätt gulligt. He would make a great pet! ;)
  • Sven Erik Johansson
    puss skrev 2011-09-02 14:45:26 följande:
    ja, som tillexempel verkligheten.
    puss skrev 2011-09-02 14:46:57 följande:
    sven erik sitter och tänker "alla borde få ha det ganska bra", lite på sin kammare sådär.
    det ser bara konstigt ut i ett försök att snitsa till det hela.
    Nej!
  • pussar o kramar

Ligger inte denna tråd lite fel.
    Här vill jag diskutera mitt barns handikapp och få råd och stöd och kunna stötta andra.
    Denna tråd borde ligga på etik eller någon annan stans här på FL.

• Sven Erik Johansson
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:50:39 följande:
    Kan du försöka vara lite mindre flummig?

Alla vet vid detta laget att du aldrig skulle göra abort. Du är emot abort och för att kvinnor ska föda barn om de vill eller ej.

Du vill inte se frågan från juridisk synpunkt vilket gör att det blir allt mindre intressant att diskutera med dig, då du utgår ifrån din religiösa syn på saken. Religion är inget vi alla delar. Lagen delar vi.    
    1) Vad  är flummigt. Jag tycker jag uttryckermig tydligtmen nyanserat.

2) vaddå vare sig de vill eller inte? Jag ahr väl inte sagt att kvinnor skallföda barn vare sig de
    vill eller inte. Min ena syster har inga barn.Menar du att jag tycker hon borde ha barn.

3) Jag skulle om jag känner mig själv rätt  HA EXAKT SAMMA MORAL ÄVEN OM JAG VAR ATEIST.
    Därmed kan inte sägas att jag utgår från mitt religiösa perspektiv även om jag råkar höra tillde
    som trorpå Jesus. Tron påverkar möjligen ordvalet ibland.Jag kan texsäga att för mig är
    livet  heligt,men vore jag ateist eller agnostiker skulel jag ha samma principiella syn på
    tex aborter.

Jag  tycker frågan handlar om att välja liv eller död och eftersom jag älskar livet oberoende
    av tro så ogillar jag aborter som hade kunnat undvikas-på Downs-barn och andra.
    Däremot finns omständigheter då jag ser abort som minst dåligt alternativ.
  • Sven Erik Johansson
    pussar o kramar skrev 2011-09-02 14:56:59 följande:

Ligger inte denna tråd lite fel.
    Här vill jag diskutera mitt barns handikapp och få råd och stöd och kunna stötta andra.
    Denna tråd borde ligga på etik eller någon annan stans här på FL.

för min del har jag bara svarat på vad tidigare inlägg tagit upp och dessutomförsökt att anknyta till
    barn med Downs i mina inlägg.
  • Sarah f
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 14:57:35 följande:
    1) Vad  är flummigt. Jag tycker jag uttryckermig tydligtmen nyanserat.

2) vaddå vare sig de vill eller inte? Jag ahr väl inte sagt att kvinnor skallföda barn vare sig de
    vill eller inte. Min ena syster har inga barn.Menar du att jag tycker hon borde ha barn.

3) Jag skulle om jag känner mig själv rätt  HA EXAKT SAMMA MORAL ÄVEN OM JAG VAR ATEIST.
    Därmed kan inte sägas att jag utgår från mitt religiösa perspektiv även om jag råkar höra tillde
    som trorpå Jesus. Tron påverkar möjligen ordvalet ibland.Jag kan texsäga att för mig är
    livet  heligt,men vore jag ateist eller agnostiker skulel jag ha samma principiella syn på
    tex aborter.

Jag  tycker frågan handlar om att välja liv eller död och eftersom jag älskar livet oberoende
    av tro så ogillar jag aborter som hade kunnat undvikas-på Downs-barn och andra.
    Däremot finns omständigheter då jag ser abort som minst dåligt alternativ.
    1) det håller jag inte med om, men det kanske är en stilfråga?

2) vi talar om gravida kvinnor, inte kvinnor utan barn. Mitt fel, jag räknade med att du förstod det eftersom vi bara har talat om foster och dylikt.

3) Nu är du i fantasivärlden igen. Hur kan du veta vad du gjort, om du inte var du?     
Svar på tråden God doesn´t make mistakes