NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Mamasnest: Det enda som hjälper är att ligga på så ring upp på ons eftermiddag om dom inte hört av sig. Självklart att en kille i 8:an ska prioriteras eftersom han snart ska söka in på gymnasiet!
Gullig kommentar från din dotter, min dotter tillrättavisar mig med..en liten minipolis, tyvärr uppskattas inte det alltid hos jämnåriga.
Smultron81: Vad har din son för diagnos? Vilket stöd får han i skolan?
Du kan ju försöka via vårdgarantin. Eller var det du som skrev att ni inte skulle klara att åka?
Kommenterar bara lite angående betyg. Har själv en dotter som går i åttan och läraren förklarade det som att det bara finns kursplaner för vad eleven ska ha uppnått i nian. I åttan har de alltså inte gått igenom allt och får antagligen ett lägre betyg just därför. (Enligt hennes resonemang borde iofs alla bli underkända i åttan eftersom eleverna inte lärt sig allt som krävs för att få ett godkänt betyg...) Det verkar som att lärarna inte vet riktigt hur de ska hantera det hela med det nya betygssystemet. Bara en tanke på att det kanske var därför din son fick E (hade det varit i nian hade han kanske fått ett B).
Du kan ju försöka via vårdgarantin. Eller var det du som skrev att ni inte skulle klara att åka?
Happy Halloween på er! Här kommer vår pumpa:

Mamasnest: vad skönt att samtalet gick så bra. Hoppas det går bra på tisdag och att dem fixar en tid åt er snarast. Ronjami: han fick autism utan utvecklingsstörning. Han Har ingen extrahjälp alls just nu vilket han skulle behöva. Tar säkert till nästa termin innan det händer nåt här. Jävla Skitskola.... Han vägrar ju att gå så snart får man väl gå med i skolan för att få han o gå dit.
Vilken häftig pumpa... :)
Vad hjälper utredningar osv om man inte gör något av det??? Usch, nu retar jag mig något fruktansvärt. 
Ja det är helt sjukt.... Trodde det skulle gå fortare. Men nä... Nu ska rektorn ringa psykologen vi hade för ett överlämningssamtal typ o sen så är det ju lov nu en vecka sen skulle hon ha semester i två veckor. Så hon ringer väl psykologen om tre veckor o sen ska det bokas tid till dem o det tar säkert några veckor med sen ska vi ha möte o det tar säkert några veckor päls få till med. :( jag ville byta till en specialskola men det verkar i princip omöjligt enligt nån ansvarig på kommunen. Är bara att fortsätta bråka med nästa sak... Pust.... Sen att sonen hatar skolan o vägrar gå dit o att vi får mer problem hemma pga skolan det verkar dem inte bry sig om. Utan det ligger på mig. Det är ju skolplikt som hans fröken säger. Grrr...