NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Alltid denna kamp, jag fasr för hur mitt <3 kommer ta det den dagen hon väl börjar få tider för utredning.
De sa även till oss att det finns många drag ni beskriver som är typiska inom autismspekrat. Visst jag har också sett det men man vill ändå inte.... många dubbla känslor.
Vad hade de för frågeställning på "lillan"?
Här har de sagt att de försöker starta utredning inom en månad.
Alltid denna kamp, jag fasr för hur mitt <3 kommer ta det den dagen hon väl börjar få tider för utredning.
De sa även till oss att det finns många drag ni beskriver som är typiska inom autismspekrat. Visst jag har också sett det men man vill ändå inte.... många dubbla känslor.
Vad hade de för frågeställning på "lillan"?
Här har de sagt att de försöker starta utredning inom en månad.
Läste din blogg lite snabbt hittade ett inlägg om betyg, har inte skolan förklarat de nya betygskriterierna för er?
De nya betygen tror jag kommer slå hårt på våra barn med vissa svårigheter. Det är ganska mycket samma kriterier men mer eller mindre som krävs i alla betyg.
Rent krasst så kan man uppfylla alla kriterier utom 1 på betyg E och ha flera på D,C, B och till och med A men barnet för änå F för de uppfyller inte de krävda målen på betyg E.
Hoppas det går bra för er!
Hur gammal var din son som påminde om min dotter?
Läste din blogg lite snabbt hittade ett inlägg om betyg, har inte skolan förklarat de nya betygskriterierna för er?
De nya betygen tror jag kommer slå hårt på våra barn med vissa svårigheter. Det är ganska mycket samma kriterier men mer eller mindre som krävs i alla betyg.
Rent krasst så kan man uppfylla alla kriterier utom 1 på betyg E och ha flera på D,C, B och till och med A men barnet för änå F för de uppfyller inte de krävda målen på betyg E.
Hoppas det går bra för er!
Hur gammal var din son som påminde om min dotter?
Idag ska vi till föräldrastödsenheten och filma när jag och lillan spelar spel och pusslar. Någon annan som har gjort det?
Hej, jag hoppas in här! Har en dotter på 7 år som är under utredning och nu kvarstår bara ett läkarutlåtande innan dom kan ge oss en diagnos. Vi gjorde ados test förra veckan och hon fick 7 poäng och det ligger tydligen inom gränsen för autismspektrum. Även om det ska bli skönt att allt blir klart bävar jag lite för att få det svart på vitt.
Jag var med under hela testet och fick läsa igenom det också. Vet dock inte hur många poäng hon fick. Min dotter är 7 och då verkar dom tycka att hon ska klara att vara sjäv i rummet (vilket hon också gjorde)..
Jag fick tjata mig till att få reda på poängen men jag fick inte veta mycket om vad det egentligen innebar. Vi kommer att få en preliminär diagnos nästa vecka och jag känner mig också nervös. Jag tror på AS men tänk om dom säger något helt annat?
Hur gammal är din dotter?