• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • sushikatten

Hej!

Här är en till som precis har plussat 5+4 och ska faktisk och göra VUL nästan fredag.  Hoppar gärna in här om det är ok?Såg att Du Zaq oxå börjat resan!

Najje: Vilken häftig bild med dina tvillingar. Så roligt! Det syns verkligen att ena boxar den andre. Jag har satt in två stycken så det finns chans även här. Det måste känts helt underbart att se de två. Drömmen!

Turitella: ja det var nog bland det häftigast jag har sett! Skit fräckt! Så overkligt! 

Vinkar så länge till er andra!Glad

• Najje79

zaq och sushikatten: Hjärtligt välkomna hit och GRATTIS till plussen!! Spännande med VUL, det kommer att gå så bra! Kramis!

• 7feb

Välkomna nyplussade!
    Najje vill ni veta? Härligt att allt såg bra ut iaf. Grattis såklart

• Turitella

Åh Najje vilken fin bild på dina små sötnosar!

Hjärtligt välkommen Zaq, håller tummarna för att plusset vill stanna kvar.

Välkommen sushikatten, vad spännande med två!
    När ni vet BF kan ni lägga till er på vår BF-lista. Länk i trådstarten.

Nu är vi tillbaka från värmen. Landade nyss på svensk mark. Både skönt att snart vara hemma och lite vemodigt att lämna paradiset. Men nästa gång vi åker ner är vi nog tre!

• Najje79

7feb: Maken vill veta, jag är lite osäker. Jag bryr mig verkligen inte om vad de är, men samtidigt så kan det bli mer verkligt och man kan diskutera namn på ett annat sätt. har ni pratat om namn?

Turitella: Välkommen hem! Fast jag förstår att det är blandade känslor. Jag har aldrig varit i Thailand men vill väldigt gärna åka dit.

• 7feb

Jag tyckte det var skönt att veta, vi visste att det var en Ludwig förra gången och nu är det en Widar:)

• Moa Li

På måndag ska vi på inskrivning och sedan på UL på tisdagen. Nu är jag i vecka 13 och kommer vara i v. 14 då. Nu känns det på riktigt och ska bli så spännande att se bebisen. Hoppas verkligen att allt är bra.

Vi vill inte veta kön. Hur tänker ni?

Tänkte lägga ut UL-bilden på facebook efter tisdagen om allt ser bra ut. Familjen och närmsta vännerna vet redan. Skrattande Ska på släktkalas helgen efter UL. Kul att få berätta.

• Mrs Igelkott
    Zaq och Sushikatten: Välkomna och grattis! =)
    Najje: Vilken fantastisk bild, att dom ligger så där mitt emot varandra!
    Moa Li: Lycka till på UL! Jag vill nog inte aktivt ta reda på det i alla fall, om det är supertydligt så får det väl vara ok att man får veta så =)
  • Gulia84

Vilka små söta vildingar Najje!:))

Jag har blivit nojjig igen. V10 är jag i nu men jag har inga symtom. Jag har ju sett ett hjärta så vet inte varför jag nojjar. Man trodde ju att man skulle va jättedålig med illamående och trötthet. Tröttheten har nästan gått över. Jag vill va trött. :( löjligt det låter, men nåt symtom kan man väl ha så man vet att man är gravid.

• Moa Li

Jupa: Mina symptom är också borta. Försvann typ i v. 10, som du beskriver. Har inte varit speciellt illamående mer än första veckorna. Är i v. 13 nu. Kan känna livmodern ibland på morgonen. Jag har också sett ett hjärta slå, i v. 8. Ska på ordinarie UL nu på tisdag. Allt känns bra så hoppas hoppas...

Kram Moa Li

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF