• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • moii

Vi känner nog att vi inte vill prata namn eller kön för mycket, jag känner ganska ofta att jag har svårt att se mig själv som gravid och det kanske bidrar. Sen är det nog så att vi känner det som att det är så totalt oviktigt på ett sätt, men i och för sig spännande på ett sätt!

Sedan är jag trött på delar av familjen som går och önskar en flicka. Känns lite jobbigt då och då. Jag kanske är onödigt känslig jag vet inte..

• Gulia84

Men jösses vad pojkar! :) jag är redan 100% på att vi får en pojk oxå :) men det märker vi först i juli.

• Julia82

Moii, nej där tror jag att det kan bli vilket som eftersom dom väljer ut dom starkaste simmarna. Jag har bara läst att flick-spermier är mer uthålliga och om man vill ha en tös ska man ha sex några dagar innan äl, för dom lever i snitt längre än pojk-simmarna. Vill man ha en pojke ska man istället försöka samma dag som äl eller strax efter för dom är i snitt snabbare... Vet inte hur väl det stämmer dock, minns inte ens vart jag läst det. Därför tänker jag att vid Ivf så borde killarna snabbare att borra sig in i ägget, men det är bara en gissning ;)

Som sagt, det är bara nått jag läst nångång för länge sedan när jag fortfarande trodde att jag skulle bli gravid på naturligt väg och helst på första försöket! Men ack så fel jag hade!

• Gulia84

Tänk om vi bara får pojkar här i tråden :) Hihi!

• 7feb

Det ska bli jätte spännande att se hur många pojkar det blir!

• Moa Li

Hahaha, vad roligt. Jag startade en tråd om detta med om det blir fler flickor än pojkar med IVF, i samband med vår IVF. Jag har läst precis samma sak, att pojkspermier simmar snabbare men att flickspermier är mer seglivade.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61768841.html

Idag har vi varit på UL i vecka 14. Bebisens hjärta slog och han låg där och slappade. Jag fick ställa mig upp och hoppa för att han skulle vakna till och vända på sig, så barnmorskan kunde mäta honom ordentligt.
    Vi fick svar på fortserdiagnosproverna också (kub/nupp) och allt såg fint ut. Nu har jag precis lagt ut UL-bilden och nyheten på facebook. Nu vågar jag vara gravid på riktigt.

Fick första frågan igår - om det var så att jag skulle äta för två under jul. Börjar tjocka på mig. Kul när det börjar synas och jag äntligeill och vågar berätta för släkt och vänner.

Vi kallar bebisen "han" men vi ver inte förrän vi ses på riktigt i sommar. Vill inte veta innan, men båda tror det blir en pojke. så bebisen får heta han tills motsatsen är bevisad. Vilken underbar dag.

• Gulia84

Å va kul att lägga ut bilden och äntligen få berätta! :)

Jag kanske kan få till et ultraljud i v13! Tjoho! Hur mycket ser man av bebis då? Syns det att det är en bebis?

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF