• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Julia82

Weiiii, vilken lycka! Har precis gjort vul, och sett min fina lilla bebis :D En liten pigg och rörlig sötnos!! Är i v 11+ 3 idag, och just nu lyckligast i världen! Ikväll ska jag och min make fira vår första bröllopsdag och såklart fira att det verkar som att vi äntligen ska få bli föräldrar till sommaren!!!!

• Najje79

Jupa: Mina symptom försvann också i runt v 10-12. jag nojjar hela tiden, det hör till när man gått igenom det vi har gjort. Blir du alltför orolig, ring och be att få UL, det gjorde jag.

Julia: Hääärligt! Grattis på bröllopsdagen!

• sushikatten
    Gulia84 skrev 2011-12-01 08:04:52 följande:
    Vilka små söta vildingar Najje!:))

Jag har blivit nojjig igen. V10 är jag i nu men jag har inga symtom. Jag har ju sett ett hjärta så vet inte varför jag nojjar. Man trodde ju att man skulle va jättedålig med illamående och trötthet. Tröttheten har nästan gått över. Jag vill va trött. :( löjligt det låter, men nåt symtom kan man väl ha så man vet att man är gravid.
    ja det där med symptom! känner likadant"ingenting" nästan. Brösten kan kännas lite. Var lite dålig i början men t.o.m  illamåendet har redan blivit bättre och då är jag bara i vecka 6. Ska kolla hjärtat nästa vecka då kanske jag oroar mig mindre.
    Moa Li skrev 2011-11-30 17:46:24 följande:
    På måndag ska vi på inskrivning och sedan på UL på tisdagen. Nu är jag i vecka 13 och kommer vara i v. 14 då. Nu känns det på riktigt och ska bli så spännande att se bebisen. Hoppas verkligen att allt är bra.

Vi vill inte veta kön. Hur tänker ni?

Tänkte lägga ut UL-bilden på facebook efter tisdagen om allt ser bra ut. Familjen och närmsta vännerna vet redan. Skrattande Ska på släktkalas helgen efter UL. Kul att få berätta.
    Ja förstår att då kan man börja känna att det är på riktigt! Vad mysigt att gå på UL. Längtar!

Turtelia; Härligt med Thailand! Helt underbart land och matkultur. Måste få komma dit i vinter.

julia82: ja det måste vara helt underbart! och fira bröllopsdag på det! Grattis 
  • 7feb

Grattis Julia! Vissa tidiga veckor under grav kallas av vissa spökveckorna.

• zaq

Hur räknar man ut vilken vecka man är i när det har gått till på detta vis? Normalt är ju från sista mens, men det kan man ju inte räkna med. Man vet ju exakt viilken dag den kom till, är den dagen vecka 2 eller?

• zaq
    sushikatten skrev 2011-11-29 20:42:56 följande:
    Hej!

Här är en till som precis har plussat 5+4 och ska faktisk och göra VUL nästan fredag.  Hoppar gärna in här om det är ok?Såg att Du Zaq oxå börjat resan!

Najje: Vilken häftig bild med dina tvillingar. Så roligt! Det syns verkligen att ena boxar den andre. Jag har satt in två stycken så det finns chans även här. Det måste känts helt underbart att se de två. Drömmen!

Turitella: ja det var nog bland det häftigast jag har sett! Skit fräckt! Så overkligt! 

Vinkar så länge till er andra!Glad

Hej
    Ja precis i starten av resan....spännande...Vilken dag hade du  äggåterföring?
  • Mrs Igelkott
    Gulia84 skrev 2011-12-01 08:04:52 följande:
    Vilka små söta vildingar Najje!:))

Jag har blivit nojjig igen. V10 är jag i nu men jag har inga symtom. Jag har ju sett ett hjärta så vet inte varför jag nojjar. Man trodde ju att man skulle va jättedålig med illamående och trötthet. Tröttheten har nästan gått över. Jag vill va trött. :( löjligt det låter, men nåt symtom kan man väl ha så man vet att man är gravid.
    Jag har nästan inga symptom heller! Inte alls lika illamående och trött som förut (men jag är väldigt hungrig). Tänkte också lite så idag, tänk om... Funderar på att ta ett gravtest innan jag lägger mig.
    Men det är väldigt skönt att kunna äta igen! Hoppas att jag bara har tur som inte behöver må urkass till vecka 14... Vissa känner ju ingenting innan vecka 20!

Imorgon är det inskrivningssamtal =)
    zaq skrev 2011-12-01 19:44:48 följande:
    Hur räknar man ut vilken vecka man är i när det har gått till på detta vis? Normalt är ju från sista mens, men det kan man ju inte räkna med. Man vet ju exakt viilken dag den kom till, är den dagen vecka 2 eller?
    Jag tog äggplocksdatum som ägglossning i familjelivs gravidberäkningsverktyg, och fick ett datum. När jag var på VUL fick jag en BF som var dagen efter familjelivs beräkning. Så om du gör som jag och lägger till en dag, så får du nog rätt datum =)
  • Smurfaan

Hej!

Nu har även jag hittat hit, är i v 8+3 och för en vecka sedan gjorde jag ett VUL och vi fick se ett litet hjärta picka!
    Total lycka!
    Trodde inte att det skulle vara något den här gången heller eftersom jag blödde rätt mycket några dagar före, men allt såg bara bra ut! Så nu hoppas vi att h*n stannar kvar i magen tills det är dags!

• Gulia84

Spökveckor. Hua! Läskigt! Man ska väl vara glad om man slipper spy :)

Vill nån va vänlig och ändra mittdatum till 4/7? Vår förlovningsdag! :))

• moii

Äp räknas som v 2+0 ET som v 2+2 har de sagt till mig och även fast de kan se på ultraljudet att bebisen är några dagar yngre så ska vi inte bli flyttade.

Det är så konstigt att det finns nån där inne som jag känner rör sig varje dag nu. Och senaste UL i måndags såg man hur fin ryggraden var.

Äntligen blir jag snart utskriven från spec-mvc och behöver inte springa överallt som en galning heller. Framöver har jag 3 UL inbokade och då är ett av dem det man alltid har i v18.

Jag har inte köpt något alls ännu. Känns lite läskigt för jag har svårt att identifiera
    Mig som gravid.

Har ni varit ofrivilligt barnlösa länge innan ni blev gravida? På vilket försök funkade det för er?

Ha en fin helg!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF