• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Moa Li

Hej

För oss fungerade det på 1:a IVF-försöket. Jag har PCO och fungerade inte på egen hand och jag hade ingen ägglossning på ehen hand.

På tisdag ska vi få se vår bebis i v. 13 Skrattande Weeeeiiiii weeii iiiiii

• Mrs Igelkott
    Julia82: Åh så härligt =)

Moii: Vi försökte i 2 år och 10 månader innan vi fick + på första IVF-försöket. Innan dess hände det absolut ingenting, och vi var "oförklarligt ofrivilligt barnlösa". Känns helt fantastiskt att detta händer oss nu!!!

Moa Li: Åh vad kul att se det lilla livet. Funderar på att göra ett privat UL ungeför den tiden eftersom vi (i stort sett) bestämt oss för att inte göra KUB. Vore skönt att se att det växt till sig som det skall!
  • sushikatten
    zaq skrev 2011-12-01 19:47:24 följande:
    Hej
    Ja precis i starten av resan....spännande...Vilken dag hade du  äggåterföring?
    Jag hade den 7/11 och tror att jag har räknat lite fel men Calanderska räknade ungefär som jag. Jag tror att de räknar från sista mensen sista dag. jag har använt mig av gravkalendern här så länge, 

Smurfaan: Förstår  dig och vilken känsla det måste ha varit! Ska snart dit själv och är jätte nervös.
  • Smurfaan
    Moii: Vi försökte i 3,5 år innan vi fick + på vårt första IVF-försök, men sen på VUL så var det ingenting i magen. Nu har vi gjort ett FET och fått + igen och den här gången var det en liten där inne! Glad 

Sushikatten: Jag håller tummarna för dig och hoppas att allt ser jättebra ut! Glad 
  • Hera78

Smurfaan: usch, det är ju just det där jag håller på att bli sjuk av oro över, att det inte ska finnas nåt vid vul. I vilken vecka gjorde du vul och testade du positivt hela tiden fram tills dess? Vi har vul den 22/12 och jag börjar fundera över om jag verkligen vill göra så nära inpå jul, om det skulle bli ett negativt besked känns ju julen sådär rolig att fira...

Du måste ju varit sjuk nervös inför detta vul! Men det måste ju också varit världens lättnad och lycka när ni fick se er lill*

• Mrs Igelkott
    Smurfaan skrev 2011-12-01 22:52:31 följande:
    Hej!

Nu har även jag hittat hit, är i v 8+3 och för en vecka sedan gjorde jag ett VUL och vi fick se ett litet hjärta picka!
    Total lycka!
    Trodde inte att det skulle vara något den här gången heller eftersom jag blödde rätt mycket några dagar före, men allt såg bara bra ut! Så nu hoppas vi att h*n stannar kvar i magen tills det är dags!      
    Vilken lättnad!!! =)
  • Smurfaan
    Hera78: Jag tror jag gjorde vul när jag var i v 8+1 förra gången, testade positivt hela tiden, även efter vul. Så dom följde upp det med att kolla så att jag inte fått utomkvedshavandeskap och sen fick jag ta tabletter så missfallet skulle komma igång eftersom det inte verkade komma igång av sig självt! Rynkar på näsan 

Jag var riktigt nervös inför det här, och eftersom jag hade blött en hel del bara några dagar innan så var jag rätt säker på att det inte skulle vara något, men hoppas gör man ju alltid! Jag fick komma en vecka tidigare eftersom jag bara ville veta och få det bortgjort! Jag tror jag blev lite chockad när jag såg att det var en liten där inne, sen kom tårarna! Vilken otrolig lättnad och lycka såklart! Glad  

Förstår hur du känner dig, man vill som veta men samtidigt om det skulle vara negativt blir det ingen rolig jul!
    Jag håller tummarna för dig!

Igelkott: Ja det var det verkligen! Glad 
  • 7feb

Hej Edwin!!!!vilken sötnos, tredje pojken i gänget vad vi vet:) grattis

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF