• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Moa Li

Åh, imorgon ska vi på inskrivning och på tisdag på UL. Längtar så. Nervös. Förväntansfull. Undra om man kan se om det blir en Elsa eller en Alexander?

Har ni börjat fundera på namn? Edvin finns med på min lista också, men inte på mannens. Har hittat 7 flicknamn och 7 pojknamn som jag gillar. Något av dem borde vi kunna matcha. Bäst gillar jag Adam, men ingen favorit hos mannen.

• Julia82

Moii, vi har försökt bli gravida i 2,5 år. När det gått 1år blev jag gravid spontant, men fick mf ii v13. Förmodligen dig fostret tidigare, jag tror redan i v 7-8. Vet inte vad som gick snett, men jag kände det på mig nästan från början...
    Vår utredning visade inget fel, så vi blev skrivna som ofrivilligt barnlösa och fick remiss till Sahlgrenska. Jag blev gravid på första försöket med det enda embryot som blev befruktat och delat rätt. Känns helt otroligt!!!

Va kul att se bilder på era små i magen :) Nån som vet om det är vanligare att det blir pojkar när man hör ivf? Tänker på att pojkspermierna ofta är snabbare och starkare än flickspermier, som ju är mer uthålliga och långlivade... För mig spelar det absolut ingen roll alls om det blir en pojke eller flicka. Enar och Alma är namnen vi fastnat för :)

Moa Li, Elsa och Alexander är jättefina namn :) Och Adam heter min älskade man, så det tycker jag såklart också jättemycket om!!

Kram på er allihop

• 7feb

Moi Vi har en son sen tidigare som kom till spontant,sen försökte vi i två år och ett mf innan vi gjorde utredning som visade att jag inte producerar tillräckligt med LH hormon, vi provade sprutor i 3 månader utan resultat. Gjorde IVF fick ut 15 ägg bara 1 blev befruktat oxh det är killen i magen nu. De tror att jag producerar omogna ägg. Jag har oxå funderat på det där med pojkar och IVF....Beror nog mer på om man görivf pga mannens "problem" Vore kl att göra en " egen" undersökning. Kanske man kan lägga till på BF listan. Om man väntar en pojke eller flicka och om man vill om det är kvinnan eller mannen som har problemet? Fina namn, vi bestämde namn redan i v13 när vi såg honom. Nästa vecka ska vi på ul igen då är jag i v.19 Kram på er

• Julia82

Va kul att det inte bara är jag som gillar äldre namn :) Widar, Edwin, Elsa, Alexander, Enar och Alma är väl alla namn från ungefär samma tid?!

• Gulia84

Den 23 december ska vi till barnmorskan för det där långa samtalet. Är i vecka 13 då. Jag ska försöka övertala henne att få göra ett UL då. Får väl börja ett par veckor innan att tjata :) skulle vara kul att visa bebis på julafton. Den bilden man fick sist ser man ju bara en klump på :) brukar de va omöjliga med sånt!?

Åååå, vågar ni tänka på namn? Jag vågar inget än. Jag kan knappt känna mig glad. Det tycker jag är tråkigt. Jag vågar fortfarande inte tillåta mig att känna för mycket glädje.

• Julia82

Jupa, vi bestämde oss för namnen för länge sedan. Innan jag blev gravid första gången, så det har vart klart i några år nu. Det är dock det enda som vi har "färdigt". Skulle inte våga handla hem kläder och saker än på länge länge!
    Hoppas du får göra ett vul snart! Det är så skönt att se att det är bra inne i magen :)
    Kram

• 7feb

Jupa hoppas du kan få ul då, du får säga att det är en julklapp till er alla:) Vi är ju lite olika långt gångna i forumet så det är nog lite olika med namn med, när man bestämmer sig. Kram

• zaq
    Smurfaan skrev 2011-12-04 17:04:12 följande:
    Hera78: Jag tror jag gjorde vul när jag var i v 8+1 förra gången, testade positivt hela tiden, även efter vul. Så dom följde upp det med att kolla så att jag inte fått utomkvedshavandeskap och sen fick jag ta tabletter så missfallet skulle komma igång eftersom det inte verkade komma igång av sig självt! Rynkar på näsan 

Jag var riktigt nervös inför det här, och eftersom jag hade blött en hel del bara några dagar innan så var jag rätt säker på att det inte skulle vara något, men hoppas gör man ju alltid! Jag fick komma en vecka tidigare eftersom jag bara ville veta och få det bortgjort! Jag tror jag blev lite chockad när jag såg att det var en liten där inne, sen kom tårarna! Vilken otrolig lättnad och lycka såklart! Glad  

Förstår hur du känner dig, man vill som veta men samtidigt om det skulle vara negativt blir det ingen rolig jul!
    Jag håller tummarna för dig!

Igelkott: Ja det var det verkligen! Glad 
    Du skrev att du testade plus, men hade du även graviditetssymtom? Jag ska på vul på måndag och är då om jag räknat rätt 6v+5. Jag känner inte så mkt, men det spänner i magen, svullna bröst och väldigt törstig, Är så nervös inför måndag.
  • Belfen

Vi kom precis hem från RUL.
    Allt såg jättebra ut och vi fick även veta att det låg en liten pojke i magen.
    Vi är så helt fantastiskt lyckliga nu!!!

• moii

Jupa inte alla barnmorskor har ultraljudsutrustning på sina mottagningar ens :(

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF