• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Smurfaan
    Zaq: Näe, jag hade som inga symtom. Lite ont i brösten men det kunde ju lika gärna ha berott på sprayen.
    Lycka till på måndag! :) 
  • Julia82

Hej tjejer! Igår var jag hos BM för provtagning, när hon frågade om jag känner mig orolig. Svaret blev såklart ja, varpå hon drog med mig in på ett rum och sa att vi skulle göra ett UL för att se så allt inne i magen var bra :) Och jag tackade såklart inte nej till det, trots att jag ganska nyligen sett bebisen hos gyn-läkaren. Denna gången var det vanligt UL, och allt därinne var bra :) Vilken lycka det är att se sin lilla bebis röra sig och leva gott i magen :D Första bilden hon fick upp på skärmen hade bebisen satt upp händerna framför ögonen. Och plötsligt ryckte liten bort båda händerna och det såg precis ut som en titt-ut-rörelse, så himla gulligt!! Jag är så lycklig :D Tänk att detta fantastiska äntligen händer mig!!

Hur mår ni andra gravida? Jag mår riktigt bra, väntar bara på att magen ska börja puta och se gravid ut, än ser jag bara pluffsig ut. När syntes det riktigt på er?

Kram och trevlig helg allihop!!

• 7feb

Visst är det härligt att få se de små liven:) vi ska på v.18 ul på ons och det ska bli härligt att se vår lilla kille. Jag känner honom varje dag nu. Längtar.

• Julia82

Åh va härligt att kunna känna sin bebis!! Det längtar jag till :) Har försökt flera gånger på kvällarna när jag lagt mig. Försöker koppla bort alla andra känslor och tankar och bara koncentrera mig på magen. Så trycker jag lätt ovanpå livmodern, och känner efter.. Men än har jag inte kunnat känna något av bebis-rörelser! Men det är ju tidigt än, är i v 12+ 4, men jag vill så gärna ;) Har inte mycket till tålamod och att vänta på saker är inte min starka sida! Men det är så underbart att veta hur mycket fantastiskt som väntar dom närmsta veckorna :)

Så spännande med RUL, min kompis berättade att dom fått se sin bebis i 4D ultraljud på sjukhuset. Och att dom kikat på alla organ och kroppsdelar för att se att allt ser bra ut. Helt otroligt, dom hade till och med kunnat visa bebisens hjärta med alla olika kammare.

• zaq
    sushikatten skrev 2011-11-29 20:42:56 följande:
    Hej!

Här är en till som precis har plussat 5+4 och ska faktisk och göra VUL nästan fredag.  Hoppar gärna in här om det är ok?Såg att Du Zaq oxå börjat resan!

Najje: Vilken häftig bild med dina tvillingar. Så roligt! Det syns verkligen att ena boxar den andre. Jag har satt in två stycken så det finns chans även här. Det måste känts helt underbart att se de två. Drömmen!

Turitella: ja det var nog bland det häftigast jag har sett! Skit fräckt! Så overkligt! 

Vinkar så länge till er andra!Glad
    Hur går det för dig? Skulle du inte på VUL idag eller minns jag fel? Jag är orolig, jag känner bara svullnad i brösten, annars ingenting, lite spänningar ibland i magen, men jag tycker man borde känna mer...har ju tid på måndag och det känns som evigheter dit.
  • Moa Li

Nu sysns magen tydligt på mig. Syns utanpå kläderna och fått flera kommentater nu när jag berättat att bebis på g. Jag är i v. 14-15, början på 4 mån

• sushikatten
    zaq skrev 2011-12-09 13:00:52 följande:
    Hur går det för dig? Skulle du inte på VUL idag eller minns jag fel? Jag är orolig, jag känner bara svullnad i brösten, annars ingenting, lite spänningar ibland i magen, men jag tycker man borde känna mer...har ju tid på måndag och det känns som evigheter dit.
    resan har inte varit helt enkel för jag blödde förra helgen och åkte in till SU och fick mer eller mindre mf bekräftat. Dock valde jag att gå till min klinik idag  och kolla för säkerhetskull. Jag hade två hinnsäck och det ena var tom och den andra var det svårt att se något så nästa vecka så ska jag tillbaks igen. Lite hopp finns det men väldigt liten.

Det där med känningar är så olika och jag förstår dig att du vill känna något. Dock har jag läst i andra trådar att det har gått jätte bra för andra som inte känt något. Det kommer säkert att gå bra. nu får vi vara positiva och jag vet att det är svårt men håller allt för dig. 
  • moii

Sushikatten: så sorgligt! Jag ska hålla mina tummar för dig att det finns någon i den andra hinnsäcken!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF