• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Gulia84

Jag vill oxå veta vem som ligger här inne! :)

Idag har jag vart på första samtalet hos barnmorskan. Man får visst inte röka och dricka under graviditeten! ;)
    Kändes lite lamt men men. :)

• Najje79

Turitella: Åååååh, vilken lycka! Grattis till lilla Neo som är så otroligt söt!

7feb: en liten Widar! Tänk vad häftigt!

Jupa: VAAA!! Vad säger du? Måste jag sluta med vodkan och cigarillerna????? Flört

Imorgon är det dags för RUL! Är så sjukt nervös, tänk om det är något fel! Går in i v 19 imorgon.
    Blev idag sjukskriven 25% fram till 1/1, sedan hoppas jag att jag blir heltidssjukskriven, men det verkar inte vara så lätt...

Kram tjejer!

• Mrs Igelkott
    Turitella: Men det var det häftigaste jag sett! Gud vad skönt med en sådan bekräftelse! Jag skall genast visa filmen för min man! (Han tyckte det var coolt =))
    Najje
    : Lycka till imorgon!
    Jupa: Jag som tänkte det var dags att BÖRJA röka nu när jag blivit gravid! Vi skall til MVC på fredag =)
  • 7feb

Najje alla tummar hålles!! Igår sparkade han så hårt att mannen hade kunnat känna Turitella vilken vecka är du i? Min bebis var 16 cm i torsdags. Är i v.16. Kommer jag få en till mega pojke...

• Turitella

Var din liten 16 cm från huvud till stjärt? Jag vet inte vad som är normal längd nu. Men Neo mätte 13,56 cm i sitthöjd på gårdagens UL som skedde på 18+1.

• 7feb

Nej huvud till tå, så då låter det mer som det ska. De sägs att bebisen ska vara ungefär lika lång som man är i veckor.men om Neo var 13,56 från huvud till stjärt så borde han vara ca 19 cm utsträckt. Men nu är våra bebisar så stora att de inte riktigt kan sträcka ut sig. :) Jag tycker att väntan denna gången är olidlig. När jag väntade sonen som blev till spontan på tredje försöket så flög tiden förbi och allting kändes så nära hela tiden. Alla sa att från v. 25-35 skulle vara års långa men tyckte det gick fort Men NU när man redan har väntat år på attbli gravid känns det ju som en evighet till maj! Jag har liksom väntat färdigt och jag vill ha honom nu!

• Najje79

Här är mina små godingar från RUL idag. Allt gick jättebra, de hade växt till sig och det skiljde nästan inget mellan dem längre, allt såg bra ut och det är ena riktiga vildingar jag har i magen. De hann både sparka och skalla varandra!!!

Vänster tvilling har boxingshänderna uppe! Skrattande
  • Najje79
    7feb skrev 2011-11-29 17:22:29 följande:
    Ha ha underbart! Fick ni veta kön?
    Nej, hon såg inget sa hon...
  • zaq

Hej
    Jag hoppar på er tråd. Har fått ett plus och är nu i de allra första veckorna. Är nervös inför att man ska tillbaka om 2 veckor för att kolla att hjärtat slår samt att den sitter rätt....man är så glad att det blev ngt efter år av försök, men det känns så skört då man inte alls vet hur det är om två veckor...

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF